Get Adobe Flash player

 

1. Τίτλος

 

Διδακτικό σενάριο με στοιχεία και από λογοτεχνικά κείμενα

με τη χρήση των Storybooks για τον Παρατατικό και τον Αόριστο και τη διδασκαλία των Επιρρημάτων.

Λογοτεχνικά κείμενα που ληφθηκαν υπ' όψιν:

Ο θάνατος του Διγενή (ακριτικό)

Μάνος Κοντολέων, «Το πορτοκάλι και μια ηλιαχτίδα», από το βιβλίο Ένα συρτάρι γεμάτο όνειρα, Άγκυρα, Αθήνα 1988.

Ιούλιος Βερν, «Περίπατος στο βυθό της θάλασσας»,από το έργο Είκοσι χιλιάδες λεύγες κάτω από τις θάλασσες, Αστήρ, Αθήνα 1959.

1η σελίδα 2η σελίδα 3η σελίδα

Ο λαγός και η χελώνα Μύθοι του Αισώπου

Το ποίημα "Ο λαγός και η χελώνα" παραπέμπει στο γνωστό μύθο του Αισώπου και αποτελεί διασκευή της ιστορίας διατηρώντας τις ιδιότητες των ηρώων. Επίσης λήφθηκε υπ'όψιν και το δημοτικό τραγούδι "Ο Θάνατος του Διγενή που είναι γραμμένο όλο σε χρόνους Ενεστώτα, Παρατατικό και Αόριστο.

Ο «Περίπατος στο βυθό της θάλασσας» του Ιουλίου Βερν από το έργο Είκοσι χιλιάδες λεύγες κάτω από τις θάλασσες λήφθηκε υπ όψιν για το σχεδιασμό της 2ης δραστηριότητας με τίτλο "Η φάρμα" . Εδώ έχουμε ένα περίπατο στο βυθό της θάλασσας όπου χρησιμοποιούνται πολλά επιρρήματα αντίστοιχα της "Φάρμας". Και οι δύο ιστορίες έχουν κοινά σημεία, αφού το περιεχόμενο της μιας είναι ο περίπατος στο βυθό της θάλασσας και της "Φάρμας" ο περίπατος σε μια φάρμα.

2. Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Γλώσσα Γ Δημοτικού, Ενότητα 2 "Πολιτείες ντυμένες στα λευκά" Μάθημα: Η πόλη χάθηκε στο χιόνι 1 και 2 και στην ενότητα 3 "'Ελα στην παρέα μας", Μάθημα: "Φτιάχνουμε προσκλήσεις"

 

glossa

 

icon Γλώσσα, Παρατατικός, Αόριστος,Επιρρήματα ()

 

1. Τίτλος

 

Δραστηριότητα για την 1η πολιορκία του Μεσολογγίου.

2. Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Ιστορία Στ Δημοτικού, Βιβλίο του μαθητή, Κεφ.21, σελ. 111.

Τετράδιο εργασιών κεφ.21,σελ.46

3. Γνώσεις και πρότερες ιδέες ή αντιλήψεις των μαθητών

Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν κατανοήσει τα γεγονότα που έγιναν στο πρώτο έτος της επανάστασης και να γνωρίζουν το ευρύτερο χωροχρονικό πλαίσιο στο οποίο συνέβησαν τα γεγονότα. Γενικότερα οι μαθητές θα πρέπει να είναι ενήμεροι για το γενικότερο κοινωνικόπολιτιστικό περιβάλλον εκείνης της εποχής.

4. Σκοπός και στόχοι

Γενικός σκοπός της διδασκαλίας είναι η ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και της ιστορικής συνείδησης. Η ανάπτυξη ιστορικής σκέψης αφορά την κατανόηση των συγκεκριμμένων ιστορικών γεγονότων μέσα από την εξέταση αιτίων και αποτελεσμάτων, ενώ η καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης αφορά την κατανόηση της συμπεριφοράς των ανθρώπων σε συγκεκριμένες καταστάσεις και τη διαμόρφωση αξιών και στάσεων που οδηγούν στην εκδήλωση υπεύθυνης συμπεριφοράς στο παρόν και το μέλλον.

Να κατανοήσουν την έννοια του χώρου, του χρόνου και της αλλαγής

Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

Να εκτιμούν και να σέβονται τους αγώνες και την ανθρώπινη δημιουργία του παρελθόντος

Να προσεγγίσουν την έννοια της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας

Να κάνουν συσχετίσεις και να προβαίνουν σε απλές γενικεύσεις.

Να κατανοήσουν βασικές ιστορικές έννοιες που συνάγονται από τα σημαντικότερα γεγονότα της εποχής.

Να αναπτύξουν την ικανότητα της κατανόησης του χρόνου και της χρήσης των σχετικών όρων.

Να θέτουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις σχετικές με τη συγκεκριμμένη διδασκόμενη ιστορική ύλη.

Να εντοπίζουν, να επιλέγουν και να οργανώνουν απλές ιστορικές πληροφορίες μέσα από μια ποικιλία πηγών, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ή άλλα μέσα για να ανακοινώνουν απλά ιστορικά θέματα. 

5. Κατηγορία λογισμικού ? συνδυασμός κατηγοριών λογισμικού

Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, που περιλαμβάνει σε ψηφιακή μορφή την παρουσίαση του διδακτικού αντικειμένου και δραστηριότητες που μπορούν να συμπληρωθούν πάνω σ' αυτό. Τα αποτελέσματα από τις εργασίες των μαθητών μπορούν να σταλούν με e-mail στη διεύθυνση αλληλογραφίας του εκπαιδευτικού.

6. Διάρκεια

Η υλοποίηση του σεναρίου θα απαιτήσει περίπου δύο διδακτικές ώρες.

 

 

icon Η πολιορκία του Μεσολογγίου ()

Αυτή η εφαρμογή περιέχει δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τις έννοιες των εμβαδών των γεωμετρικών σχημάτων με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή αποτελεί μια παρουσίαση των 12 θεών του Ολύμπου που περιλαμβάνει εικόνες και κείμενα γύρω από τη ζωή τους τις συνήθειες 

Οι αριθμοί από το ένα μέχρι το δέκα.

 

Καρτέλες ανάγνωσης για την Α τάξη του Δημοτικού Σχολείου:

Δραστηριότητα για τη Μελέτη Περιβάλλοντος Δ τάξης με τίτλο "Γνωρίζω τον τόπο μου", Κεφάλαιο 5 "Ο τόπος μου, τα φυσικά χαρακτηριστικά του" σελ. 20. Η διάρκεια της δραστηριότητας είναι 2 ώρες και χρησιμοποιούνται λογισμικά όπως το Google Earth και το Ιnspiration.

Επισκέπτες

Επισκέπτες
5
Άρθρα
42
Εμφανίσεις Άρθρων
19224