Θέματα Διαχείρισης Προβλημάτων Σχολικής Τάξης.
Φορ?ας Υλοπο?ησης : ΥΠΕΠΘ ? ΠΑΙ?ΑΓ?ΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
1ος Τόμος
Επιστημονικ? Επιμ?λεια: Ευανθ?α Μακρ? ? Μπ?τσαρη
Στον 1ο τόμο δίνεται ?μφαση σε τρεις κυρ?ως βασικο?ς ?ξονες:
? Διαχε?ριση ιδιαιτεροτ?των μαθητ?ν με ?μφαση στις μαθησιακ?ς δυσκολ?ες και τα χαρισματικ? παιδι?.
? Προβλ?ματα συμπεριφορ?ς με ?μφαση στη διαχε?ριση της β?ας, της επιθετικ?τητας, των συναισθηματικ?ν διαταραχ?ν και της διαχε?ρισης κρ?σεων στο σχολικ? περιβ?λλον.
? Πολυπολιτισμικ?τητα στο σχολε?ο, με σημε?ο αναφορ?ς το σεβασμ? της διαφορετικ?τητας και τους τρ?πους στ?ριξης των μαθητ?ν με πολιτισμικ?ς ιδιαιτερ?τητες.
2ος Τόμος
Επιστημονικ? Επιμέλεια: Ελ?νη Τζελ?πη? Γιανν?του, PhD
Ο 2ος τόμος αποτελείται από τρία μέρη:
Στο πρ?το μ?ρος του τ?μου διακρ?νονται δ?ο ?ξονες:
Ο ?νας αφορ? τις μαθησιακ?ς δυσκολ?ες και ο ?λλος τους χαρισματικο?ς και ταλαντο?χους μαθητ?ς.
Στον πρ?το ?ξονα παρουσι?ζονται τα χαρακτηριστικ? των μαθησιακ?ν δυσκολι?ν και προτε?νονται τρ?ποι μετασχηματισμο? και προσαρμογ?ς του κοινο? προγρ?μματος προκειμ?νου να υποστηριχθο?ν ταπαιδι? με μαθησιακ?ς δυσκολ?ες σε δι?φορα μαθ?ματα ? βαθμ?δες εκπα?δευσης.
Στο δε?τερο ?ξονα ερευν?νται οι διαστ?σεις της χαρισματικ?τητας και ο ρ?λος του περιβ?λλοντος στην εξ?λιξη των χαρισματικ?ν παιδι?ν καθ?ς και οι βασικ?ς αρχ?ς της εκπα?δευσ?ς τους σε ?να πλα?σιο ενταγμ?νο στη γενικ? εκπα?δευση.
Το δε?τερο μ?ρος του τ?μου εστι?ζεται στα προβλ?ματα συμπεριφορ?ς.
Δ?νεται ιδια?τερη ?μφαση στην πρ?ληψη και στη θετικ? ψυχοκοινωνικ? αν?πτυξη των παιδι?ν.
Οι τομε?ς που παρουσι?ζονται ε?ναι η κοινωνικ? και συναισθηματικ? μ?θηση ως μ?σο πρ?ληψης, το ψυχολογικ? κλ?μα της τ?ξης και οι διαπροσωπικ?ς σχ?σεις εκπαιδευτικ?ν?μαθητ?ν, η σχολικ? β?α και ο εκφοβισμ?ς, η διαχε?ριση προβλημ?των συμπεριφορ?ς στο πλα?σιο της διεπιστημονικ?τητας και της συμμετοχικ?ς δρ?σης.
Στο τρ?το μ?ρος του τ?μου διακρ?νονται δ?ο κ?ριες θεματικ?ς:
η πρ?τη αναφ?ρεται στην πολυπολιτισμικ?τητα και πολυγλωσσ?α του σ?γχρονου ελληνικο? σχολε?ου και η δε?τερη στις εκπαιδευτικ?ς ανισ?τητες, οι οπο?ες συνδ?ονται εν πολλο?ς και με την πολυπολιτισμικ?τητα και πολυγλωσσ?α.
Στην πρ?τη θεματικ? περιγρ?φεται η πολυπολιτισμικ? πραγματικ?τητα του σ?γχρονου σχολε?ου και παρουσι?ζονται προτ?σεις και προγρ?μματα διαχε?ρισ?ς της.
Στη δε?τερη μελετ?νται οι εκπαιδευτικ?ς ανισ?τητες ?χι μ?νο εκε?νων που δεν αν?κουν στο κυρ?αρχο πολιτισμικ? σ?μα αλλ? και αυτ?ν που αν?κουν μεν αλλ? βρ?σκονται σε κ?νδυνο αποτυχ?ας.
Τ?λος προτε?νεται μ?σα απ? το πρ?σμα της κριτικ?ς θεωρ?ας το σχολε?ο της ?νταξης ως απ?ντηση στις εκπαιδευτικ?ς και ανθρ?πινες αν?γκες των παιδι?ν του ελληνικο? σχολε?ου.