Βλέποντας σήμερα την καινούρια ανάρτηση στον ιστότοπο του ελληνικού περιοδικού  ΕΛ/ΛΑΚ,

LINUX inside,

σχετικά με το στήσιμο εργαστηρίου πληροφορικής σε δημοτικό με ελάχιστο κόστος,

αναλογίζομαι πάλι ποιες είναι οι προϋποθέσεις του:

α) εκπαιδευτικοί με μεράκι για να αφιερώσουν ελεύθερο χρόνο για το στήσιμό του

β) ελεύθερο λογισμικό

γ) κάποιες εταιρίες που θα ενδιαφερθούν να ακακυκλώσουν παλιούς υπολογιστές τους προς τα σχολεία

που θα μπορέσουν να τους ξαναζωντανέψουν

δ) εκπαιδευτικοί [και άλλοι εθελοντές - φίλοι του ελεύθερου λογισμικού] που δημιούργησαν

την ελληνική εκπαιδευτική διανομή Linux sxolinux και

τα αποθετήρια του πιστοποιημένου εκπαιδευτικού λογισμικού

για την  πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που φιλοξενεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

 

Το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. πιστεύω πως σύντομα θα συγχαρεί και  προβάλει τέτοιες πρωτοβουλίες

που βοηθούν στην τεχνολογική αναβάθμιση των σχολικών μας μονάδων,

πετυχαίνοντας ταυτόχρονα πολλαπλά οφέλη:

α) τεράστια οικονομία

β) ανάπτυξη της εγχώριας τεχνογνωσίας στο χώρο των Νέων Τεχνολογιών και της χρήσης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

γ) δραστηριοποίηση των ίδιων των εκπαιδευτικών, όπως ταιριάζει σε πραγματικά στελέχη της εκπαίδευσης

 

Σημειωτέον πως άλλες χώρες έχουν κάνει τεράστια βήματα στην προώθηση του ελεύθερου λογισμικού στην εκπαίδευση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Πορτογαλία, όπου όλοι της οι μαθητές χρησιμοποιούν πλέον φορητούς με λειτουργικό ελεύθερου λογισμικού

πορτογαλέζικης εταιρίας,

το Linux Caixa Magica , η οποία έχει αναλάβει ολόκληρη την υποστήριξη του έργου:

λειτουργικό, εκπαιδευτικά προγράμματα, τηλεκπαίδευση, τεκμηρίωση κτλ..