Πρόγραμμα Erasmus+ka2 με κωδικό αριθμό 2017-1-PL01-KA219-038318_2
Καινοτομία και ανάπτυξη καλών πρακτικών στη διδασκαλία των Μαθηματικών
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν πέντε σχολεία από αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες:
1. I Spoleczne Gimnazjum, Zamosc, Πολωνία , Συντονιστής Εταίρος.
2. 1o ΕΠΑ.Λ. Ν. Ιωνίας Βόλου, Ελλάδα.
3. Agrupamento de Escolas Dr. João Araújo Correia, Peso da Régua,
Πορτογαλία.
4. Gewerbliche Schule, Schwäbisch Hall, Γερμανία.
5. Érdi Szakképzési Centrum Százhalombattai Széchenyi István
Szakgimnáziuma és Gimnáziuma, Százhalombatta, Ουγγαρία.
Πορτογαλία – Νοέμβριος 2017
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας συμμετείχε στην πρώτη διεθνή συνάντηση με 4 μαθητές και 3 καθηγητές του, οι οποίοι φιλοξενήθηκαν στο «Peso da Regua» της Πορτογαλίας από τις 17 έως τις 23 Νοεμβρίου 2017. Πολλές και ποικίλες δραστηριότητες, σε σχέση με τη θεματολογία του προγράμματος, έλαβαν χώρα,όπως δραστηριότητες στα εργαστήρια Μαθηματικών και Φυσικής του σχολείου και επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής. Πολλά και εξαιρετικά βιωματικά εργαστήρια έγιναν με σκοπό την ενδυνάμωση της ομάδας και της ανταλλαγής κουλτούρας. Οι καλές πρακτικές που θα αποκτηθούν θα καταγραφούν σε ένα “ψηφιακό βιβλίο Μαθηματικών”.
Γερμανία – Απρίλιος 2018
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Ν.ΙΩΝΙΑΣ συμμετείχε σε σύμπραξη με τα παραπάνω τέσσερα σχολεία των χωρών του προγράμματος με 5 μαθητές και 3 καθηγητές του, οι οποίοι φιλοξενήθηκαν στο “Schwäbisch Hall” της Γερμανίας από τις 28 Απριλίου έως τις 3 Μαΐου 2018.
Στο χρονικό αυτό διάστημα δόθηκε η δυνατότητα να φιλοξενηθούν οι μαθητές από Ελλάδα, Πολωνία, Πορτογαλία και Ουγγαρία σε οικογένειες των μαθητών από το εταιρικό Γερμανικό σχολείο. Η αποκτηθείσα εμπειρία για τους μαθητές όλων των συμμετεχόντων σχολείων ήταν ιδιαίτερα σημαντική, αφού γνώρισαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της φιλοξενούμενης χώρας και περιοχής, αντάλλαξαν εμπειρίες, απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με το θέμα του σχεδίου.
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ των δραστηριοτήτων – σεμιναρίων που έλαβαν τόπο στο σχολείο ήταν ο σχεδιασμός αντικειμένου και η κοπή του σε CNC μηχάνημα όπως και η σχεδίαση και κατασκευή ενός ξύλινου κηροπήγιου στα σχολικά εργαστήρια. Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε αξιοθέατα της περιοχής όπως το μουσείο μοντέρνας τέχνης Würth Art Museum και ξενάγηση στην ιστορική πόλη Schwäbisch Hall, επίσκεψη και ξενάγηση στο ανοιχτό θεματικό πάρκο ‘Open-Air Museum‘ στο Wackershofen, επίσκεψη στο Obersontheim και στο εργοστάσιο WMB FANS, επίσκεψη και ξενάγηση στην πόλη Würzburg με τα ιστορικά παλάτια, γέφυρα και κάστρο Riemenschneider, έπειτα στην πόλη Ochsenfurt και τέλος επίσκεψη στην πόλη Sinsheim στο τεχνολογικό μουσείο αυτοματισμού και κίνησης “AUTOMOTIVE AND TECHNOLOGY MUSEUM”.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Εθνικός Φορέας παρακολούθησης του έργου είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών(Ι.Κ.Υ.).
Ουγγαρία – Σεπτέμβριος 2018
Στη Szazhalombatta της Ουγγαρίας ταξίδεψαν στα τέλη Σεπτεμβρίου τρεις εκπαιδευτικοί από το 1ο ΕΠΑΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ Μαγνησίας στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΕRASMUS + KA2 με θέμα «MATHS MATTERS».
Στη συνάντηση αυτή έλαβαν μέρος μόνο οι εκπαιδευτικοί της κάθε χώρας και καθορίστηκε το περιεχόμενο και το χρονοδιάγραμμα των συναντήσεων του δεύτερου, και τελευταίου, έτους συνεργασίας τους. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η κατανόηση της χρησιμότητας των Μαθηματικών σε πλήθος εφαρμογών της καθημερινότητας αλλά και στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από δημιουργικές και καινοτόμες δραστηριότητες σε τομείς όπως η Αρχιτεκτονική, η Μουσική, η Βιολογία και οι Φυσικές Επιστήμες. Απώτερος στόχος είναι η παραγωγή καινοτόμων σχεδίων μαθημάτων που θα καλλιεργούν τη λογική σκέψη των μαθητών και την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων.
Η Ελληνική ομάδα, μεταξύ άλλων, είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί το συνεργαζόμενο σχολείο, να ξεναγηθεί στους χώρους του αλλά και να παρακολουθήσει ένα μάθημα από-κωδικοποίησης γλωσσικών διαλέκτων μέσω μαθηματικών εννοιών. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκε στην πόλη της Βουδαπέστης και στη Citadel με την μαγευτική θέα από το λόφο Gellert. Περιηγήθηκε ανάμεσα σε ιστορικά κτίρια στις όχθες του Δούναβη ποταμού κι επισκέφθηκε την ιστορική αγορά Nagycsarnok (Great Market Hall) προτού βρεθεί στην καρδιά της Βουδαπέστης σε ένα “Real Escape Game” για να επιλύσει αινίγματα και ασκήσεις γρίφων. Την επόμενη μέρα ακολούθησε επίσκεψη στη λίμνη Balaton και στη γύρω περιοχή Tihany με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της.
Ελλάδα -Νοέμβριος 2018
Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ν. ΙΩΝΙΑΣ υποδέχθηκαν στο Βόλο, από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου, 19 μαθητές και 6 καθηγητές από τη Γερμανία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και την Πορτογαλία!
Στο πλαίσιο του διετούς προγράμματος Maths Matters, ήταν η τρίτη διεθνής συνάντηση ανταλλαγής μαθητών. Για τον λόγο αυτό οι μαθητές μας, καθώς ταξίδεψαν μέχρι την Αθήνα για να παραλάβουν τις ξένες αποστολές, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Νιάρχου και να μάθουν τις βασικές αρχές σχεδιασμού του χώρου του αρχιτέκτονα Renzo Piano. Στην συνέχεια, επισκέφτηκαν την αναδρομική έκθεση του Γιάννη Μόραλη στο Μουσείο Μπενάκη και μέσα από μια απλή δραστηριότητα προσπάθησαν μιμηθούν την αφαιρετική σκέψη του σημαντικού αυτού Έλληνα καλλιτέχνη. Η 9η Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων που αναδεικνύει το πρόσωπο της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής στην περίοδο της κρίσης, ήταν ο τελευταίος σταθμός πριν την αναχώρηση για την πόλη του Βόλου.
Στο Βόλο οι μαθητές μας με τους φιλοξενούμενούς τους ακολούθησαν τη διαδρομή από Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές με τον θρυλικό «Μουντζούρη» και ξεναγήθηκαν στο μουσεία Ελιάς και στο ιστορικό παντοπωλείο του Γιάννη Παπαδόπουλου της Άνω Γατζέας και μελέτησαν την αρχιτεκτονική της εκκλησίας των Παμμεγίστων Ταξιαρχών στις Μηλιές. Συγχρόνως, έμαθαν να υπολογίζουν με μαθηματικές πράξεις από μια κάδης για ελιές μέχρι και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία μιας γέφυρας. Την επόμενη μέρα, στην μικρή πεζοπορία από τα Χάνια με το Σανατόριο μέχρι την πηγή Μάνα της Πορταριάς, τους δόθηκε η ευκαιρία να υπολογίσουν με μία μεζούρα και εφαρμογές στα κινητά τους την ηλικία και το ύψος δέντρων μέσα από ένα πλαίσιο ασκήσεων για το δάσος. Παιχνίδια με μαθηματικούς γρίφους και ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν μέσα από μια εγκατάσταση στο δάσος. Στην πλατεία της Μακρινίτσας γνώρισαν την Ιστορία και την Αρχιτεκτονική των παραδοσιακών αρχοντικών ενώ παρακολούθησαν και μαθήματα παραδοσιακών χορών του τόπου μας στην πλατεία του χωριού, αποδεικνύοντας ότι οι αριθμοί διδάσκονται πολύ πιο ευχάριστα μέσα από τους διαφορετικούς ρυθμούς της μουσικής!
Στο χώρο του σχολείου μας στο Φυτόκο, όλες οι αποστολές επιδόθηκαν σε πλήθος δραστηριοτήτων που αφορούσαν τη δημιουργία γεωμετρικών μοτίβων, την παρασκευή παραφαρμακευτικών προϊόντων ακολουθώντας αναλογίες υλικών αλλά και τη γνωριμία με το επιτραπέζιο παιχνίδι μαθηματικών κουίζ που σχεδιάστηκε από το σχολείο μας! Το τελευταίο μέρος του προγράμματος ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Βόλου αλλά και στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Αθήνα.
Η αποκτηθείσα εμπειρία για τους μαθητές όλων των συμμετεχόντων σχολείων ήταν ιδιαίτερα σημαντική, αφού γνώρισαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας και της περιοχής μας, αντάλλαξαν εμπειρίες, απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με το θέμα του σχεδίου αλλά βρήκαν και χρόνο να διασκεδάσουν όλοι μαζί και να μυηθούν στην ελληνική φιλοξενία! Για το λόγο αυτό το σχολείο ευχαριστεί, όλες τις οικογένειες των μαθητών μας που χωρίς δεύτερη σκέψη αγκάλιασαν τους ξένους μαθητές και τους γνώρισαν τις συνήθειες, ήθη και έθιμα, την ελληνική κουζίνα αλλά, και τους τοπικούς επαγγελματίες που αφιλοκερδώς προσέφεραν τα προϊόντα τους, όπως τη βιομηχανία αναψυκτικών και ποτών ΕΨΑ καθώς και τους κ. Καπουράνη, Μανδηλά και Ταφίλη για τη διάθεση τοπικών εδεσμάτων.
Zamosc Πολωνίας – Μάιος 2019
Πέντε μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ταξίδεψαν στην Πολωνία, από τις 18 έως τις 24 Μαΐου 2019, και συναντήθηκαν με μαθητές και καθηγητές από τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Πορτογαλία και την Πολωνία στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ2 «MATHS MATTERS». Η βασική θεματική στην ανταλλαγή αυτή κινήθηκε γύρω από τον συνδυασμό των Μαθηματικών με τη Μουσική και μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες πεδίου, τόσο στην πόλη της Κρακοβίας και του Zamosc όσο και στην ανοιξιάτικη φύση της γύρω περιοχής, για να ανακαλύψουν πως τα μαθηματικά υπάρχουν παντού γύρω μας! Η αποκτηθείσα εμπειρία για τους μαθητές όλων των συμμετεχόντων σχολείων ήταν ιδιαίτερα σημαντική διαπιστώνοντας πως τα «Τα μαθηματικά έχουν σημασία», και παράλληλα γνώρισαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας της Πολωνίας και της πόλης φιλοξενίας. Αντάλλαξαν εμπειρίες, απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με το θέμα του σχεδίου αλλά βρήκαν και χρόνο να διασκεδάσουν όλοι μαζί. Αυτή ήταν η τελευταία διακρατική συνάντηση και το Ευρωπαϊκό Προγράμμα ERASMUS+ ΚΑ2 «MATHS MATTERS» φτάνει στο τελικό στάδιο υλοποίησής του.