Our school has a long experience in the implementation of innovative European projects as Comenius, Leonardo IVT, Leonardo VETPRO, Leonardo-Partnerships, Erasmus+KA1 & Erasmus+KA2.
This school year we are working on three projects:
- An Erasmus+ KA1 Project with two flows of 24 students in total, in Seville (Spain) and Somonino (Poland) and 13 teachers in total in Klaipeda (Lithuania) and Sneek (Netherlands) with title: «LEARNING AND WORKING EXPERIENCES IN EUROPE» (2019-1-EL01-KA116-062347)
- Ka2 – A: An Erasmus+ KA2 Project with title: «3D Printer, Technology for the Future» (2019-1-DE02-KA202-006346) with six partners from five countries
- Ka2 – B: An Erasmus+ KA2 Project with title: «From creative idea to creative entrepreneurship» (2019-1-LV01-KA202-060439) with four partners from four countries
Our school has been awarded twice with a Certificate of good performance in the implementation of students and teachers’ mobility projects: once, in the frame of the Lifelong Learning Programme LEONARDO DA VINCI and a second time, in the frame of the Erasmus+ KA1. These certificates are very important to us because our efforts and our work have been recognized and it gives us strength to continue, for the best of our students – first – and teachers.
ERASMUS/KA1 2023-24
ERASMUS/KA1 2022-23
Από τις 24 Απριλίου έως τις 29 Απριλίου 2023, οκτώ εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας συμμετείχαν στη 2η ροή του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο : «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ» και κωδικό 2022-1-EL01-KA121-VET-000062506.
Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το επαγγελματικό σχολείο Klaipeda Technology Training Centre που εδρεύει στην πόλη της Κλαϊπέντα στη Λιθουανία. Οι εκπαιδευτικοί Κόκκινος Δ., Τουλιάτος Π., Αρσένη Ε., Καμπούρη Α., Μαγκλάρα Ε., Πλαβός Ε., Μιχάλη Σ. και Καραγιάννη Π, έγιναν δεκτοί με θέρμη από την Διευθύντρια του σχολείου και τους υπεύθυνους του προγράμματος. Ενημερώθηκαν σχετικά με τα προγράμματα σπουδών, τον τρόπο λειτουργίας του επαγγελματικού λυκείου και τους κανόνες που διέπουν την λειτουργία του. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τα τμήματα του επαγγελματικού σχολείου που αφορούν στις ειδικότητες των Μηχανικών Οχημάτων, της Αισθητικής, της Κομμωτικής και Εφαρμοσμένων Τεχνών και έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκε εκτενής ενημέρωση και συζήτηση γύρω από τα θέματα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, των μαθητών, της σχολικής μονάδας καθώς και των Διευθυντών.
Επιτεύχθηκαν έτσι οι βασικοί στόχοι του σχεδίου Erasmus+, η ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών αξιολόγησης και γενικότερα η ευαισθητοποίηση και κατανόηση του πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ιδίως της κοινωνικής, πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς της.
Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ενίσχυσε την Ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου, βοήθησε στην κατανόηση του εκπαιδευτικού συστήματος της Λιθουανίας, και ασφαλώς ενίσχυσε την μελλοντική συνεργασία με το σχολείο της Κλαϊπέντα προς όφελος των μαθητών μας.
ERASMUS/KA1 2021-22
Μετά από τη μεγάλη περίοδο αναστολής των προγραμμάτων Erasmus λόγω της πανδημίας Covid 19, το 1ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Βόλου έκανε επανεκκίνηση!
Το σχολείο, πιστό στην πεποίθησή του ότι μαθητές κι εκπαιδευτικοί αξίζουν κάθε δυνατή ευκαιρία για προσωπική κι επαγγελματική εξέλιξη συνεχίζει την προσπάθεια για την καλύτερη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+. Να υπενθυμίσουμε εξάλλου ότι η προσπάθεια αυτή έχει και επίσημη αναγνώριση αφού το σχολείο έλαβε το 2021, από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Εθνική Μονάδα Erasmus+), τη Διαπίστευση Erasmus στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 του νέου προγράμματος (2021-2027) στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς ήταν και κάτοχος της Ευρωπαϊκής Χάρτας Κινητικότητας (Πιστοποιητικό καλής εκτέλεσης Προγραμμάτων). Εξασφαλίζεται έτσι η δυναμική παρουσία του σχολείου στο Erasmus+ και την επόμενη εξαετία.
ΙΣΠΑΝΙΑ
Από 27/11/2021 έως 12/12/2021 δώδεκα μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ν. Ιωνίας Μαγνησίας ταξίδεψαν στη Σεβίλη της Ισπανίας για πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις-οργανισμούς. Η μετακίνηση αυτή ήταν η 1η ροή του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ /ΚΑ1 του σχολείου με τίτλο: «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΚΟΙΝΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ/VOCATIONAL SCHOOLS, COMPANIES AND SOCIETY: A COOPERATION WITH COMMON OBJECTIVES».
Στο καθιερωμένο ραντεβού με την πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας, συμμετείχαν οι μαθητές: Τερζούδη Αναστασία, Σαρμποννιέ-Παπαγγελή Πωλίν-Τζουζέπα (Βοηθοί Φυσικοθεραπευτή), Μενδρινού Δάφνη, Μακρή Ιωάννα-Καπιτολίνα (Βοηθοί Φαρμακείου), Μούντανος Χρήστος-Αργύριος, Μούντανου Χρυσοβαλάντου-Ρόζα (Κομμωτικής Τέχνης), Τσιώνα Ανδρονίκη-Δαυϊδα, Πρόγκνι Ιουλία, Φαλούτσου Ασημίνα (Αισθητικής Τέχνης), Γκανάτσιος Ιωάννης, Βαβίτσας Προκόπιος και Joca Antreas (Τεχνικοί Μηχανοσυνθέτες Αεροσκαφών). Συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν οι: Ζωή Αγγελουσοπούλου, Χρύσα Μονεβασίου, Ευγενία Γεροπούλου και Ευαγγελία Αρσένη.
Οι μαθητές, έχοντας καλυμμένα τα έξοδα μετακίνησης και διαβίωσής τους στην ευρωπαϊκή χώρα, εργάστηκαν και επιμορφώθηκαν σε επιχειρήσεις της ειδικότητάς τους, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες, ενώ είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής και τον πολιτισμό των Ισπανών της Ανδαλουσίας. Το πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα που περιλάμβανε επισκέψεις σε σημαντικά μνημεία της Σεβίλλης όπως τον Καθεδρικό ναό της και το περίφημο καμπαναριό του, το παλάτι της πόλης (Alcazar), το Μουσεία Καλών Τεχνών, την εντυπωσιακή ξύλινη κατασκευή Setas de Sevilla, βόλτες στα σοκάκια της πόλης, επίσκεψη στο εντυπωσιακό ενυδρείο, παρακολούθηση παράστασης χορού Φλαμένκο, έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με μια πραγματικότητα διαφορετική, να νιώσουν πολίτες του κόσμου και να πλουτίσουν πνευματικά. Στις δραστηριότητες του προγράμματος συμπεριλήφθηκε και εκδρομή σε μία ακόμη σημαντική πόλη της Ανδαλουσίας, τη Μάλαγα, που ενθουσίασε μαθητές και συνοδούς.
ΠΟΛΩΝΙΑ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και η 4η ροή πρακτικής άσκησης μαθητών στο Kartuzy της Πολωνίας, η τελευταία του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ /ΚΑ1 του σχολείου, με τίτλο: «ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ/ LEARNING AND WORKING EXPERIENCES IN EUROPE».
Επτά μαθητές με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς ταξίδεψαν στη βόρεια Πολωνία, και συγκεκριμένα στην πόλη Kartuzy, από 26/03/2022 έως 10/04/2022. Πρόκειται για τους μαθητές: Αντωνιάδη Χρήστο, Μπακατσή Φλώρα Αμαλία, Ευγενικού Κωνσταντίνα-Ηλιάνα (Κομμωτικής τέχνης), Σκεμπέ Ελευθερία ( Αισθητικής Τέχνης), Νικόλλι Αλτίν, Τζοβάρα Στέφανο και Ζιαρκαλλή Παντελή (Τεχνικοί Οχημάτων). Συνοδοί εκπαιδευτικοί σε αυτό το ταξίδι ήταν οι εκπαιδευτικοί: Αρσένη Ευαγγελία, Αγγελουσοπούλου Ζωή, Καμπούρη Αγγελική και Καραγιάννη Παναγιώτα.
Οι μαθητές έκαναν την πρακτική τους σε αντίστοιχες με τις ειδικότητές τους επιχειρήσεις, στις περιοχές του Kartuzy και του Somonino (έδρα του συνεργαζόμενου σχολείου). Τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχουν σε εργασιακά περιβάλλοντα και δομές μιας άλλης χώρας, να έρθουν σε επαφή με ίδιες ή και διαφορετικές συνθήκες, τρόπους και μεθόδους εργασίας της ειδικότητάς τους.
Παράλληλα με την εκπαίδευσή τους, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν την πόλη του Γκντανσκ, το σημαντικότερο λιμάνι της χώρας στις ακτές της Βαλτικής, καθώς και το Σόποτ, την παραθαλάσσια πόλη με τη μεγαλύτερη ξύλινη προβλήτα στην Ευρώπη. Στο Γκντανσκ, μεταξύ άλλων, επισκέφθηκαν το Μουσείο για τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα, ένας σύγχρονος χώρος με πολύτιμο οπτικοακουστικό υλικό, που εντυπωσίασε, ενημέρωσε και συγκίνησε όλους τους συμμετέχοντες.
Συγκλονιστική επίσης ήταν η εμπειρία της επίσκεψης στο πρώην στρατόπεδο συγκέντρωσης των Ναζί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου του Στούτχοφ. Τέλος, όλοι εντυπωσιάστηκαν από την επίσκεψη στο κάστρο του Malbork, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Το κάστρο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα μεσαιωνικού οχυρού και θεωρείται το μεγαλύτερο σε εμβαδόν κάστρο του κόσμου.
ERASMUS/KA1 2019-20
1η ΡΟΗ-ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Με τη μετακίνηση πέντε εκπαιδευτικών στην Κλαϊπέντα της Λιθουανίας, που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από τις 21 έως 26 Οκτωβρίου 2019, ολοκληρώθηκε η πρώτη ροή του προγράμματος Erasmus+/KA1 του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας με τίτλο:
«Εμπειρίες Μάθησης και Εργασίας στην Ευρώπη».
Στην αποστολή συμμετείχαν ο διευθυντής του σχολείου Δημήτριος Κόκκινος και ένας εκπαιδευτικός – εκπρόσωπος από κάθε τομέα του σχολείου, με τους Αγγελουσοπούλου Ζωή, Καμπούρη Αγγελική, Ραχούτη Γεώργιο και Πλαβό Ελευθέριο.
Κατά την επίσκεψή τους οι πέντε εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν εκτός από το σχολείο-φορέα υποδοχής “KLAIPEDOS ERNESTO GALVANAUSKO PROFESINIO MOKYMO CENTRAS” του προγράμματος και άλλα 5 επαγγελματικά σχολεία της πόλης. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τον τρόπο οργάνωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Λιθουανία και πως υλοποιείται η ιδέα της δια βίου μάθησης στη Βαλτική Δημοκρατία.
Συζητήθηκαν ευρύτερα ζητήματα τα οποία αφορούν στη συνεργασία σχολείου και επιχειρήσεων καθώς επίσης οι δυσκολίες και τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη συνύπαρξη εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Επιπλέον, καλλιεργήθηκε το έδαφος για μια μελλοντική συνεργασία τόσο σε επίπεδο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών όσο και σε επίπεδο πρακτικής άσκησης μαθητών.
Οι εντυπώσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ήταν εξαιρετικές και φαίνεται ότι η εμπειρία θα λειτουργήσει οπωσδήποτε ενισχυτικά, στην προσπάθεια του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας να διευρύνει τους ορίζοντές του και να ενισχύσει την Ευρωπαϊκή του ταυτότητα
ERASMUS/KA1 2018-19
1η ΡΟΗ-ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΣΕΒΙΛΛΗ
Για μια εβδομάδα στη Σεβίλλη 15 μαθητές του σχολείου μας με δύο συνοδούς καθηγητές.
Είναι η Ειρήνη Φωτάκου, η Ερατώ Ταγγούλη, ο Χρήστος Παρδάλης, η Κωνσταντίνα Χαντζόγλου, η Ελευθερία Πώπου, η Ευθυμία Χατζηγεωργίου, η Μυρτώ Ευαγγελοπούλου, η Αγγελική Παναγιωτοπούλου, ο Χρήστος Κουτσονίκος, η Κλειώ Γαλλέα, η Ευγενία Μαργαριτοπούλου, η Μαρία Γκουμά, η Νιόβη Τσιούπη, η Αλεξάνδρα Παλαμιδά και ο Περικλής Εμμανουήλ. Μαζί τους είναι οι καθηγητές Γιάννης Γεωργατζής και Μαρία Κολυμένου.
Οι μαθητές εργάζονται τα πρωινά σε εταιρείες της ειδικότητάς τους ενώ τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα μαθαίνουν Ισπανικά, δοκιμάζουν χαμόν, ανεβαίνουν στο καμπαναριό του μεγαλύτερου γοτθικού καθεδρικού στον κόσμο και περπατάνε εκεί που περπάτησαν μεγάλοι εξερευνητές όπως ο Κολόμβος και ο Μαγγελάνος! Οι δύο νέοι συνοδοί της επόμενης εβδομάδας: η Ζωή Αγγελουσοπούλου και η Χρύσα Μονοβασίου.
2η ΡΟΗ-ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ
Και αυτή τη σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκε η πρακτική άσκηση μαθητών στο Kartuzy της Πολωνίας. Από τις 30 Μάρτη μέχρι τις 14 Απρίλη 2019 ταξίδεψαν οι μαθητές : Παναγιώτης Αλτίνης και Κώστας Τακτικός (Τεχνικοί οχημάτων), Νίκος Ρίζος και Ηλίας Κίσσας (μηχανολόγοι κατασκευών), Αχιλλέας Καλαμπόκας και Γιώργος Καμπανόπουλος (Θερμοϋδραυλικοί), Μαρία Οικονόμου και Δημήτρης Καραγιαννάκης (κομμωτές) και Χριστίνα Γεωργιάδου (Αισθητικός).
Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Ευγενία Γεροπούλου, Ζωή Αγγελουσοπούλου, Αγγελική Καμπούρη και Μαρία Κολυμένου.
3η ΡΟΗ-ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΤΗ ΓΑΛΙΚΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ
Με την μετακίνηση οκτώ καθηγητών στη Γαλικία της Ισπανίας ολοκληρώθηκε για τη σχολική χρονιά 2018-19 η υλοποίηση του Προγράμματος Erasmus+ KA1 του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας με τίτλο: “Οργανώνοντας κι επιτυγχάνοντας τη μάθηση σε χώρους εργασίας”. Η ομάδα των οκτώ εκπαιδευτικών ταξίδεψε στη Φερρόλ και Λα Κορούνια της Γαλικίας τις πρώτες μέρες του Μάη, κάνοντας χρήση των διακοπών του Πάσχα. Στην αποστολή συμμετείχαν ο διευθυντής του σχολείου, Δημήτριος Κόκκινος, η υποδιευθύντρια, Μαρία Κολυμένου και οι εκπαιδευτικοί: Άννα Αγγελοπούλου, Αθανάσιος Βλαχούτσος, Δημήτριος Παρδάλης, Γεώργιος Ραχούτης, Αθανασία Χατζή και Χρυσούλα Μονοβασίου οι εμπλέκονται με το θεσμό της μαθητείας στο 1ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας.
Κατά την επίσκεψή τους στον ισπανικό Βορά οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία γνωρίσουν δύο Ολοκληρωμένα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης καθώς και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και να συζητήσουν ευρύτερα ζητήματα που δημιουργούνται από τη συνύπαρξη εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας.
4η ΡΟΗ
ΤΟ 1ο ΕΠΑ.Λ. Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΩΣ ΦΟΡΕΑΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
ΠΟΛΩΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Για τέσσερις εβδομάδες, από τις 17 Μαΐου μέχρι τις 14 Ιουνίου 2019 φιλοξενήθηκε στον Βόλο, ομάδα τεσσάρων μαθητών και μίας συνοδού-εκπαιδευτικού από την Πολωνία, στο πλαίσιο προγράμματος πρακτικής άσκησης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Erasmus+ KA1). Πρόκειται για μαθητές του σχολείου Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego με το οποίο, το 1ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία και ουσιαστικές φιλικές σχέσεις από δεκαπενταετίας.
Όπως και οι δικοί μας μαθητές, οι οποίοι εργάστηκαν σε επιχειρήσεις της ειδικότητάς τους τον περασμένο Απρίλιο στο Σομονίνο της Πολωνίας, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες, έτσι και οι Πολωνοί μαθητές που προέρχονται από τον τομέα της εστίασης εργάστηκαν σε δύο μεγάλα ξενοδοχεία του Βόλου. Ένας μαθητής: ο Nikodem Dawidowski και μία μαθήτρια: η Agata Szutenberg με την ειδικότητα του σερβιτόρου απασχολήθηκαν στο ξενοδοχείο Volos Palace Hotel και δύο μαθήτριες με την ειδικότητα του μάγειρα: η Wiktoria Pawelczyk και η Małgorzata Murawska απασχολήθηκαν στο ξενοδοχείο Park Hotel. Τους τέσσερεις μαθητές συνόδευε η εκπαιδευτικός Maria Konkel.
Οι εντυπώσεις ήταν εξαιρετικές και από τα δύο μέρη, τόσο από εργοδότες όσο και από τους μαθητευόμενους. «Λυπηθήκαμε όλοι που έπρεπε να αφήσουμε την Ελλάδα» ήταν το πρώτο μήνυμα μετά την επιστροφή στην πατρίδα τους. Τους ευχόμαστε καλή συνέχεια και επιτυχίες σε ό,τι κάνουν και πολλές ευκαιρίες για εμπειρίες, προσωπική κι επαγγελματική εξέλιξη! Εξάλλου, το ραντεβού ανανεώνεται για του χρόνου όπου μια νέα ομάδα έξι παιδιών, αυτή τη φορά, από το ίδιο σχολείο, θα μας επισκεφτεί για την πρακτική της άσκηση!
Do widzenia !
ERASMUS/KA1 2017
Κωδικός: 2017-1-EL01-KA116-035670
Τίτλος: «ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ, ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ»(LIVING, LEARNING AND WORKING EXPERIENCES IN EUROPE)
2 ροές πρακτικής άσκησης μαθητών και 2 ροές επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
1η ΡΟΗ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 12 ΜΑΘΗΤΩΝΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ
Από το Σάββατο 11 του Νοέμβρη μέχρι τις 26 του Νοέμβρη 2017 βρέθηκαν στο Kartuzy της Πολωνίας ομάδα 12 μαθητών και 2 καθηγητών στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ του σχολείου μας υλοποιώντας την πρώτη ροή πρακτικής άσκησης εκπαιδευομένων. Οι συμμετέχοντες μαθητές ήταν οι: Σταμάτης Βασίλειος (θερμοϋδραυλικός), Παρασκευάς Γεώργιος (θερμοϋδραυλικός), ΤσίρτογλουΓεώργιος(θερμοϋδραυλικός), Κοντούλης Νικόλαος (μηχανολόγος κατασκευών), Κοντοβάς Αλέξανδρος (μηχανολόγος κατασκευών), Σταμάτης Κωνσταντίνος (τεχνικός οχημάτων), Καλαφατάκης Παρασκευάς (τεχνικός οχημάτων), Πλουμιστός Νικόλαος (τεχνικός οχημάτων), Βιζάνι Τζούλιαν (κομμωτική) Ξυνογαλά Ιουλία (κομμωτική), ΓκέγκαΜελπομένη (κομμωτική)και ΠαπουτσήΠαναγιώτα-Αναστασία (αισθητική). τους μαθητές συνόδευσαν εκπαιδευτικοί Αγγελική Καμπούρη, Μαρία Κολυμένου (1η εβδομάδα) και Γιάννης Γεωργατζής (2η εβδομάδα).
Οι μαθητές εργάστηκαν σε επιχειρήσεις της ειδικότητάς τους έχοντας την ευκαιρία να βρεθούν σε ένα καινούριο περιβάλλον με μια διαφορετική κουλτούρα και να εξασκηθούν τόσο στις πρακτικές απαιτήσεις της δουλειάς τους όσο και να ανταποκριθούν στις ευθύνες των πραγματικών συνθηκών εργασίας και μάλιστα σε ένα νέο περιβάλλον μιας ξένης χώρας όπου οι άνθρωποι μιλούν μια άλλη γλώσσα και έχουν μια διαφορετική νοοτροπία. Οι εντυπώσεις των μαθητών ήταν άριστες όπως και οι απόψεις των εργοδοτών τους.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία και για πολύτιμες πολιτιστικές εμπειρίες μεταξύ των οποίων τις επισκέψεις στο κάστρο του Malbork,στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Stuthhof, στις πόλεις του Γκντανσκ, της Γκτύνιακαι του Σόποτ, στα παράλια της Βαλτικής.
2η ΡΟΗ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 12 ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
Η δεύτερη ομάδα 12 μαθητών του σχολείου μας που συμμετέχει στο Πρόγραμμα Πρακτικής άσκησης Erasmus+ KA1 βρέθηκε για δύο εβδομάδες στη Σεβίλλη της Ισπανίας, από 2 έως 17 Δεκεμβρίου 2017. Πρόκειται για τους εξής μαθητές: Αλεξάνογλου Αικατερίνη-Παρασκευή, Βασιλιώρη Παναγιώτα, Μαλαμούσης Ηλίας (βοηθοί φυσιοθεραπευτή), ΖιώγκαΗλιάνα, Σάββα Μαγδαληνή (κομμωτικής), Κατσιφού Άννα-Χαρά, Οικονόμου Μυρτώ,Παλαιολόγου Μαρία, (γραφιστικής), Μανιώτης Ευστάθιος, Φωτάκης Αλέξανδρος (τεχνικοί οχημάτων),ΣτόγιαΈρικα, ΥμέριΣτελιάνα (αισθητικής). Την ομάδα των μαθητών συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί Χ. Μονοβασίου, Μ. Κολυμένου, την πρώτη εβδομάδα, καθώς και ο Ι. Γεωργατζής με τον διευθυντή του σχολείου Δ. Κόκκινο, την δεύτερη εβδομάδα.
Οι συμμετέχοντες γοητεύτηκαν από τα εντυπωσιακά αξιοθέατα και την ισπανική κουλτούρα ενώ οι μαθητές συνέλεξαν ταυτόχρονα και πολύτιμες εργασιακές εμπειρίες.
Εκτός από τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της Σεβίλλης, το Αλκάθαρ, τον Καθεδρικό, την Πινακοθήκη, την Αρένα, οι μαθητές επισκέφτηκαν και τη γειτονική Κόρδοβα με τον εντυπωσιακό τζαμί-καθεδρικό της.
3η ΡΟΗ – ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 6 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης 6 εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκε στη Σεβίλλη της Ισπανίας από 22 Φεβρουαρίου εως 1 Μαρτίου 2018 είχε ως θέμα τις «Καλές Πρακτικές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση». Σχεδιάστηκαν επισκέψεις μελέτης και παρατηρήσεις πεδίου σε επαγγελματικά σχολεία στην περιοχή της Σεβίλλης, καθώς ο ισπανικός νότος έχει κοινά χαρακτηριστικά με την Ελλάδα αλλά και με τα σχολεία της,όπως υψηλά ποσοστά ανεργίας, λιγότερη βιομηχανική ανάπτυξη σε σχέση με τον βορρά της χώρας, μετανάστες από την Αφρική που αναζητούν μόνιμη ή περιστασιακή εργασία.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη σε 3 σχολικές μονάδες: α) COLEGIOSANMIGUELADORATRICES, β) SAFANuestraSeñoradelosReyes και γ) OSCUS – Centros De Formación Y Capacitación Sopeña.
Οι εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις των σχολείων, ενημερώθηκαν για την δομή και τα συστήματα διοίκησης και διαχείρισης των σχολείων, για την οργάνωση εργασίας και συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών μαθητών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο τρόπο με τον οποίο ένα σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης ενσωματώνει νέους μαθητές σε επιχειρήσεις (προγράμματα απασχόλησης).Εντυπωσίασανη υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων και η ωριμότητα των μαθητών, ως απόρροια της γενικότερης κουλτούρας σχέσεων – συμπεριφοράς (μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών) και του ευρύτερου κλίματος εμπιστοσύνης στην κοινωνία.
Στους εκπαιδευτικούς δόθηκε η ευκαιρία να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους με καινούργιες και ελκυστικότερες (τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους ίδιους) πρακτικές και τεχνικές διδασκαλίας, καθώςκαι να ενημερωθούν για τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται, όπως για τη χρήση της νέας τεχνολογίας στη διδασκαλία (χρήση διαδραστικών πινάκων, χρήση σύγχρονων συσκευών από τους μαθητές των επαγγελματικών λυκείων). Αναβάθμισαν τηγλωσσική τους επάρκεια στην αγγλική γλώσσα, κυρίως όσον αφορά την ορολογία σε εκπαιδευτικά θέματα, ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινωνία και να γνωρίσουν την ιστορία και την κουλτούρα της περιοχής μέσα από επισκέψεις σε διάφορα αξιοθέατα.
Στην ομάδα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Αγγελουσοπούλου Ζωή, Γεροπούλου Ευγενία, Μιχάλη Συνοδή, Οικονόμου Μαρία, Παπαιωάννου Κλειώ-Αναστασία και Χατζή Αθανασία.
4η ΡΟΗ –ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 6 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Ο φορέας υποδοχής της ομάδας των καθηγητών ήταν ένας εκπαιδευτικός οργανισμός στην περιοχή της Frysiaστη βόρεια Ολλανδία ο οποίος συμπεριλαμβάνει αρκετά σχολεία της περιοχής με περίπου 15000 μαθητές αλλά και ένα Κέντρο Βιωσιμότητας, το CentrumDuurzaamστο Leeuwarden.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος κεντρική δραστηριότητα ήταν η επίσκεψη και γνωριμία με τον ρόλο και το έργο του «CentrumDuurzaam». Πρόκειται για κέντρο υλοποίησης καινοτόμων και βιώσιμων τεχνολογικών εφαρμογών το οποίο λειτουργεί συνδεδεμένο με τον εκπαιδευτικό οργανισμό υποδοχής (ROC FriesePoort) αλλά και με τις επιχειρήσεις της περιοχής (αγορά εργασίας). Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες τεχνολογικές εφαρμογές: το ηλεκτρικό-οικολογικό αυτοκίνητο, την ηλιακή λέμβο, το ECOcube (πρόγραμμα ενεργειακής διαχείρισης κατοικίας), το εργαστήριο τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητες του κέντρου και συμμετείχαν σε διδασκαλίες project, από τις οποίες αποκόμισαν, εκτός από την έμπνευση και μια νέα οπτική, πρακτικές πληροφορίες για την οργάνωση, την υλοποίηση και τη διαχείριση ενός αντίστοιχου έργου.
Εξάλλου, επισκέφτηκαν, ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητές τους και συνομίλησαν με συναδέλφους τριών επαγγελματικών σχολείων-μελών του εκπαιδευτικού οργανισμού, δύο σχολεία στο Leeuwarden και ένα σχολείο στοSneek. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Θανάσης Βλαχούτσος, Πολυξένη Καραζήση, Μαρία Κολυμένου, Δημήτρης Παρδάλης, Παναγιώτης Τουλιάτος και Χαρίκλεια Τσαμτσάκη.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Πρακτικής άσκησης Μαθητών ERASMUS+ KA1
«ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ»
Στο σημερινό περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης και του έντονου ανταγωνισμού, η κεντρική πολιτική της ΕΕ και της χώρας μας είναι η συνεχής βελτίωση και αναβάθμιση της ποιότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η πρόληψη και θεραπεία του κοινωνικού αποκλεισμού και η συνδιαμόρφωση ενός ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης και εργασίας. Προς αυτή την κατεύθυνση το σχολείο μας υλοποιεί κάθε χρόνο ευρωπαϊκά προγράμματα που βελτιώνουν την απασχολησιμότητα των μαθητών μας. Κάθε χρόνο μαθητές του σχολείου μας ταξιδεύουν για 2-3 εβδομάδες σε χώρες της δυτικής Ευρώπης, όπου κάνουν πρακτική άσκηση σε τοπικές επιχειρήσεις και χώρους παραγωγής.
ΙΣΠΑΝΙΑ 27/11- 17/12/16
«LIVING,LEARNING AND WORKING EXPERIENCES IN SPAIN» (ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ, ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ)
Με συνέπεια στην μακρόχρονη παράδοση υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων πρακτικής άσκησης των μαθητών μας οργανώθηκε και αυτή τη σχολική χρονιά η μετακίνηση, διαμονή και επαγγελματική άσκηση ομάδας είκοσι μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας, από διάφορες ειδικότητες και για χρονικό διάστημα τριών εβδομάδων στη Σεβίλλη της Ισπανίας. Με τις καλύτερες εντυπώσεις επέστρεψαν από την Ανδαλουσιανή μεγαλούπολη οι 20 μαθητές και μαθήτριες του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας λίγο πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Πρόκειται για τους μαθητές: ΒΛΑΧΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΑΝΤΩΝΙΝΑ και ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ από την ειδικότητα Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, ΔΕΛΗΜΗΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΜΑΡΙΟΣ και ΚΩΣΤΑΡΑΣ ΣΥΜΕΩΝ από την ειδικότητα Μηχανολόγοι Εγκαταστάσεων και Κατασκευών, ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΣ από την ειδικότητα Ψυκτικών, ΚΑΛΗΜΑΝΗ ΑΘΗΝΑ και ΚΑΡΑΔΗΜΗΤΡΟΣ ΣΙΜΟΣ από την ειδικότητα Γραφίστες, ΜΗΤΡΟΜΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ και ΧΡΑΠΑΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ από την ειδικότητα Τεχνικοί Οχημάτων, ΚΑΠΟΥΡΝΙΩΤΗ ΕΥΘΥΜΙΑ, ΜΠΟΥΤΣΟΥΚΗ ΒΑΪΑ-ΡΑΦΑΕΛΑ, ΤΖΟΥΒΑΡΑ ΕΛΕΝΗ-ΜΙΚΑΕΛΑ, ΤΟΠΑΝΤΖΑ ΤΖΟΡΤΖΙΝΑ και ΧΑΡΙΣΗ ΑΝΘΗ από την ειδικότητα Αισθητικών, ΚΑΠΟΥΡΑΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ και ΣΚΛΗΘΡΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ από την ειδικότητα Δομικών Έργων, ΜΠΡΑΤΣΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ και ΠΕΡΔΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ από την ειδικότητα Κομμωτικής, ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΔΟΞΙΑ και ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ από την ειδικότητα Βοηθοί Φαρμακείου.
Το εγκεκριμένο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης μαθητών, με τίτλο: «LIVING, LEARNING AND WORKING EXPERIENCES IN SPAIN» (ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ, ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ) και διάρκεια τριών εβδομάδων, υλοποιήθηκε από 27/11/16 μέχρι 17/12/16 και έδωσε την ευκαιρίας στους συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με την ισπανική εργασιακή κουλτούρα καθώς και με τις ευρύτερες συνήθειες, τρόπο ζωής και πολιτισμό της μεσογειακής χώρας. Την ομάδα των μαθητών συνόδεψαν, τις πρώτες δύο εβδομάδες η υπ/ντρια του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, ΜΑΡΙΑ ΚΟΛΥΜΕΝΟΥ και η τομεάρχης του 2ου Ε.Κ. Νέας Ιωνίας ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΜΟΝΟΒΑΣΙΟΥ, και για την τρίτη εβδομάδα ο δ/ντής του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας ΒΑΙΟΣ ΛΙΑΠΟΠΟΥΛΟΣ και ο εκπ/κός ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΑΧΟΥΤΗΣ.
Οι μαθητές έχοντας καλυμμένα τα έξοδα μετακίνησης και διαβίωσής τους στην ξένη χώρα εργάστηκαν σε εταιρείες της ειδικότητάς τους, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες ενώ είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής και τον πολιτισμό των Ισπανών της Ανδαλουσίας. Με πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα που περιελάμβανε επισκέψεις στα σημαντικά μνημεία της Σεβίλλης όπως τον καθεδρικό ναό της και το περίφημο καμπαναριό του (παλιό μιναρέ από την περίοδο της ισλαμικής κατοχής), το παλάτι της πόλης (Alcazar), μουσεία τέχνης, βόλτες στα σοκάκια της πόλης, επίσκεψη στο εντυπωσιακό ενυδρείο, παρακολούθηση παράστασης χορού Φλαμένκο κ.ά. έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με μια πραγματικότητα διαφορετική, να νιώσουν πολίτες του κόσμου και να πλουτίσουν πνευματικά. Στις δραστηριότητες του προγράμματος συμπεριελήφθησαν εξάλλου και εκδρομές στις άλλες δύο σημαντικές πόλεις της Ανδαλουσίας, την Γρανάδα και την Κόρδοβα οι οποίες επίσης ενθουσίασαν μαθητές και συνοδούς.
ΠΟΛΩΝΙΑ 13/4-18/4/2016
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+KA1 οι μαθητές : Μυλωνάς Βασίλειος, Καντίκος Χρήστος, Ντούλε Φραντζέσκ, Σαρρής Γεώργιος, Κουτσογιώργος Άγγελος, Σιαφάκας Χρυσόστομος, Τοπάντζα Σοκόλ , Γαρυφάλλου Αντώνιος και οι συνοδοί καθηγητές Γεωργατζής Ιωάννης και Ραχούτης Γεώργιος ,του 1ου ΕΠΑΛ Ν Ιωνίας Μαγνησίας το ταξίδεψαν στα Βορειοδυτικά της Πολωνίας, στο Καρτούζι και υλοποίησαν το πρόγραμμα που διήρκεσε από τις 13/4/2016 μέχρι 28/4/2016. Εκεί οι μαθητές μαθήτευσαν/εργάστηκαν σε αντίστοιχες με τις ειδικότητές τους εργασίες , δύο μαθητές σε εταιρεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, τρεις μαθητές σε εταιρεία μεταλλικών κατασκευών και οι άλλοι τρεις σε εταιρεία θερμοϋδραυλικών εγκαταστάσεων. Είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να συμμετέχουν σε εργασιακά περιβάλλοντα και δομές μιας άλλης χώρας , να έρθουν σε επαφή με ίδιες ή και διαφορετικές συνθήκες, τρόπους και μεθόδους εργασίας της αντίστοιχης ειδικότητάς τους, να έρθουν σε επαφή με άλλους εργαζομένους διαφορετικής εργασιακής και όχι μόνο νοοτροπίας.
Ταυτόχρονα σε αυτό το χρονικό διάστημα, τους δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούν το Γκτανσκ και το Σόποτ, δύο πόλεις τη Πολωνίας στη Βαλτική θάλασσα, κάθε μια με ιδιαίτερα ξεχωριστά χαρακτηριστικά και πολιτιστικά ενδιαφέροντα.
Αρκετά ενδιαφέρουσα βέβαια όπως όλοι συμφώνησαν ήταν η επίσκεψη στο Κάστρο του Μάλμπορκ το μεγαλύτερο στον κόσμο σε έκταση κάστρο, όπως και η επίσκεψη στο”ανόποδο” σπίτι στο Σίμπαρκ.
Τέλος οι μαθητές επισκέφτηκαν το πρώην στρατόπεδο συγκέντρωσης των Ναζί στη διάρκεια του Β Παγκοσμίου πολέμου του Στούτχοφ.
Γενικά οι εμπειρία από τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαστήκαμε, τόσο στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις όσο και στο σχολείο φορέα-υποδοχής, ήταν εξαιρετική. Η αντιμετώπισή μας ήταν φιλική και η βοήθεια όλων ανεκτίμητη.
ΙΣΠΑΝΙΑ 2016 4/1-24/1/2016
Η πρώτη ομάδα, αποτελούμενη από οκτώ μαθητές της ειδικότητας των τεχνικών αυτοκινήτου, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρακτική της άσκηση στη Σεβίλλη της Ισπανίας από 4 έως 24 Ιανουαρίου 2016. Στη συγκεκριμένη ροή συμμετείχαν οι μαθητές: Νικόλαος Βαΐτσης, Νικόλαος Γκούρης, Βασίλειος Κόγιας, Πάντος-Κυριάκος Νίκου, Σταμάτης Πατσέας, Μιχαήλ Ρούσης, Κωνσταντίνος Στάμος και Αριάν Χότζα. Την αποστολή συνόδευσαν οι καθηγητές Μαρία Κολυμένου (φυσικός-υποδιευθύντρια) και Γεώργιος Ραχούτης (μηχανολόγος).
Η πόλη της Σεβίλλης είναι μια πόλη περίπου 700.000 κατοίκων και πρωτεύουσα του Ισπανικού νότου (Ανδαλουσία). Οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν σε μεγάλες μονάδες συντήρησης-επισκευής και πώλησης αυτοκινήτων σε εταιρείες όπως η Fiat-Lancia-Alfa Romeo, Volkswagen-Audi και Chevrolet ενώ ένας μαθητής ζήτησε και τοποθετήθηκε σε μονάδα συντήρησης-επισκευής και πώλησης μοτοσυκλετών των εταιρειών Suzuki- Honda-Ducati.
Στις συνεργαζόμενες εταιρείες, ο κάθε μαθητής είχε τον εκπαιδευτή του, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την ανάθεση εργασιών και την επίβλεψη του εκπαιδευόμενου.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ίδιων των μαθητών: «οι άνθρωποι στις εταιρείες ήταν πολύ ευγενικοί και ζεστοί», «μη βοηθούσαν να καταλάβω τι έπρεπε να κάνω», «έμαθα πολλά πράγματα, χρήσιμα για τη μελλοντική μου δουλειά», «θα ήθελα να το ξανακάνω!». Αλλά και οι εκπαιδευτές δεν είχαν να πουν παρά το καλύτερο για τους Έλληνες εκπαιδευόμενους: «οι μαθητές ήθελαν πάντα να μαθαίνουν και να βοηθούν», «σημείωσαν εντυπωσιακή πρόοδο», «προσαρμόστηκαν πολύ καλά στο εργασιακό περιβάλλον», «έδειξαν μεγάλη ικανότητα διεκπεραίωσης των υποχρεώσεών τους», «θα γίνουν εξαιρετικοί επαγγελματίες».
Εκτός από το εργασιακό κομμάτι βέβαια εξίσου σημαντικές ήταν και οι εμπειρίες διαβίωσης και πολιτιστικής επαφής με μια χώρα διαφορετική από την πατρίδα αλλά και με πολλά κοινά σημεία. Στη Σεβίλλη, μαθητές και εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης, επισκεφτήκαν το ανάκτορο των αφρικανών και χριστιανών ηγεμόνων της πόλης (Alcazar), τον μεγαλύτερο γοτθικό καθεδρικό ναό της Ευρώπης με το καμπαναριό-μιναρέ του (Giralda), το Μουσείο μοντέρνας τέχνης, την αρένα και το τεράστιο πάρκο Maria-Luisa.
Η αποστολή επισκέφτηκε και τη γειτονική Κόρντομπα με τα ανάκτορα, τα όμορφα σοκάκια της και τον περίφημο καθεδρικό της.
Γερμανία 2015
Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα τοποθετήθηκαν 20 μαθητές του σχολείου μας σε χώρους παραγωγής της Γερμανίας και συγκεκριμένα στην περιοχή της Κάτω Σαξωνίας, για δύο εβδομάδες. Τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή των μαθητών μας ήταν:
• Επίπεδο γλωσσομάθειας αγγλικής ή γερμανικής γλώσσας
• Ικανοποιητικές επιδόσεις στα μαθήματα, ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογίες και καλή διαγωγή
• Πολυπολιτισμικότητα
• Ποσόστωση στη συμμετοχή μαθητριών
Η πόλη παραμονής ήταν το Bersenbrueck και η συνεργαζόμενη σχολική μονάδα ήταν το Επαγγελματικό σχολείο BBS του Bersenbrueck , το οποίο είχε 2.200 και πάνω από 100 καθηγητές. Με το συνεργαζόμενο σχολείο διατηρούμε μια πολυετή συνεργασία ανταλλαγής μαθητών στα πλαίσια του προγράμματος. Το γερμανικό επαγγελματικό σχολείο BBS του Bersenbrueck είναι αρκετά μεγάλο και είναι το μοναδικό επαγγελματικό σχολείο στην περιοχή. Έχει δε όλες σχεδόν τις ειδικότητες που έχει ανάγκη η αγορά εργασίας της περιοχής. Η συνεργασία τους με την παραγωγή και την τοπική αγορά εργασίας είναι πολύ καλή και συνεχής. Σημαντική είναι επίσης η προσφορά στο σχολείο των τοπικών επιχειρήσεων σε υλικοτεχνική υποδομή. Προσπαθούν πάντα να εκπαιδεύουν νέους σε ειδικότητες, σε γνώσεις και σε αριθμό που χρειάζεται η τοπική αγορά εργασίας. Οι επιτυχίες και το έργο τους είναι πολύ σημαντικό και αυτό βέβαια φαίνεται από το γεγονός ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι σε χώρους παραγωγής της περιοχής, αλλά και επιχειρηματίες και εργοδότες έχουν αποφοιτήσει από το συγκεκριμένο σχολείο. Η πρακτική άσκηση των μαθητών τους είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αποτέλεσμα να συνεργάζονται με σχεδόν όλες τις βιομηχανίες και επιχειρήσεις της περιοχής. Παράλληλα συμμετέχουν σε μία σειρά προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που έχουν να κάνουν με την εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών και συστημάτων στο χώρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπεύθυνος καθηγητής για το πρόγραμμά μας ορίστηκε ο κ. Ludger Langfermann, με τον οποίο διατηρούμε μία μόνιμη συνεργασία.
Όλοι οι μαθητές προετοιμάστηκαν κατάλληλα όλο το προηγούμενο διάστημα για το πρόγραμμα που ακολούθησε, τόσο σε επίπεδο γλώσσας όσο και σε ζητήματα πολιτιστικής και κοινωνικής συμπεριφοράς, ώστε να αντιμετωπίσουν επιτυχώς προβλήματα επικοινωνίας, διαβίωσης και κατανόησης του τρόπου ζωής στην χώρα εκπαίδευσης.
Ο βασικός σκοπός ήταν οι μαθητές μας να εκπαιδευτούν στους χώρους παραγωγής σύγχρονων βιομηχανιών και επιχειρήσεων, να έρθουν σε επαφή με καινούργιους τρόπους παραγωγής, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, αλλά και αποκτώντας εμπειρίες για την φιλοσοφία και τον τρόπο αντιμετώπισης και επίλυσης τεχνικών προβλημάτων. Να αποκτήσουν επικοινωνία με εταιρείες και με ανθρώπους με τους οποίους στο μέλλον θα μπορούν να ανταλλάσουν πολύτιμες πληροφορίες και εμπειρίες για όλες τις εξελίξεις στη δουλειά τους.
Εκτός από τους χώρους της παραγωγής, συμμετείχαν και στην εκπαιδευτική διαδικασία του συνεργαζόμενου σχολείου. Έτσι οι μαθητές μας είχαν μία μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν το Γερμανικό επαγγελματικό σύστημα εκπαίδευσης, να γνωρίσουν διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας, διαφορετικούς πολιτισμούς και συνήθειες και έναν άλλο τρόπο ζωής. Μία πολιτιστική και πολιτισμική ζύμωση με αμοιβαίο σεβασμό στη διαφορετική νοοτροπία και φιλοσοφία. Το σχέδιο εκπλήρωσε απόλυτα τους σκοπούς που αρχικά είχαμε θέσει. Έτσι, βελτιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι δεξιότητες των μαθητών μας, διευρύνθηκαν οι πνευματικοί ορίζοντές τους, γνώρισαν την χρήση νέων τεχνολογιών και αύξησαν γενικά τα προσόντα τους και τις δυνατότητές τους για εξεύρεση εργασίας στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.
Τα αποτελέσματα θα τα δούμε και στη συνέχεια τόσο σε επίπεδο κατάρτισης όσο και σαν κίνητρο ανάμεσα στους μαθητές μας για καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο και συμμετοχής όλο και περισσότερων στα Ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας.
Οι χώροι παραγωγής ήταν κυρίως εργοστάσια και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Για την μεταφορά των μαθητών μας στους χώρους παραγωγής αναγκαστήκαμε να νοικιάσουμε ένα αυτοκίνητο και την μεταφορά τους την ανέλαβε ο συνοδός εκπαιδευτικός. Κάθε πρωί στις 6,30 τους μετέφερε στα εργοστάσια και το απόγευμα στις 16 τους παραλάμβανε. Οι μαθητές κρατούσαν καθημερινό ημερολόγιο των εργασιών που έκαναν, αξιολογώντας την απόδοσή τους αλλά και την υπάρχουσα τεχνολογία και τις συνθήκες εργασίας σε κάθε χώρο. Στο τέλος του προγράμματος ο κάθε μαθητής έκανε μία εργασία γι’ αυτά που είδε αλλά και που έμαθε. Στους χώρους παραγωγής η εργασία είχε ώρα έναρξης 7:00 και τέλος 16:00 με δύο διαλείμματα για φαγητό. Ο κάθε μαθητής ήταν μόνος του σε διαφορετικό εργοστάσιο και επιχείρηση, έτσι ώστε να αναγκάζονται να έρχονται σε επαφή μόνο με Γερμανούς εργαζόμενους για την σωστή ενημέρωσή τους και για την εξάσκηση και στη γλώσσα.
Πιστεύουμε ότι δόθηκε η δυνατότητα ίσων ευκαιριών σε αγόρια και κορίτσια, αλλά και σε αλλοδαπούς μαθητές μας. Η υλοποίηση αυτού του προγράμματος έγινε κάτω από την άψογη συμπεριφορά των μαθητών. Αποτέλεσε κίνητρο τόσο για τη βελτίωση των δεξιοτήτων όσο και της διάθεσης για παραπέρα αξιοποίηση της γνώσης που αποκτήθηκε. Αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για την επαφή με άλλες χώρες με διαφορετικές πολιτισμικές και πολιτιστικές συνήθειες που στο μέλλον μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανταλλαγή πληροφοριών και τεχνολογίας.
Το σχολείο μας θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε προγράμματα διακρατικής κινητικότητας καλύπτοντας όσο το δυνατόν τις ανάγκες επιμόρφωσης και αποκόμισης εμπειρίας από άλλες χώρες περισσότερο ανεπτυγμένες σε επίπεδο υποδομών και νέων τεχνολογιών.