Δράσεις Σχολικού Έτους 2021-22
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Ν. Ιωνίας στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» 2021-2022, είχε την τιμή να υποδεχτεί την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου τον κο Δημήτριο Προύσαλη για τη δράση: το παραμύθι ως αφήγηση αλλά και ως εκτυπωμένο βιβλίο.
Ο κος Προύσαλης είναι αφηγητής και καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αφήγησης Πηλίου «Παραμύθια και Μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη». Από την αρχή κέρδισε αμέσως την αμέριστη προσοχή μαθητών και καθηγητών με τις παραστατικές του αφηγήσεις. Απέδειξε πως τα λαϊκά παραμύθια και οι μύθοι απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και παραμένουν διαχρονικά. Πολλές φορές μάλιστα λειτουργούν εμψυχωτικά σε ό,τι φαίνεται απειλητικό και μας ξεπερνά, στις κρίσεις κάθε εποχής καθώς και σε προσωπικά ή συλλογικά αδιέξοδα.
Στη συνέχεια, παρουσίασε στους μαθητές τεχνικές αφήγησης και δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του μικρές αυτοσχέδιες αφηγήσεις. Η εισήγησή του ολοκληρώθηκε με την ευγενική πρόσκλησή του να παρουσιαστούν τα παραμύθια που θα δημιουργήσουν οι μαθητές μας τον ερχόμενο Αύγουστο στις παράλληλες δράσεις του 12ου Φεστιβάλ Αφήγησης στον Άγιο Γεώργιο Νηλείας.
Στο τέλος της εκδήλωσης έγινε η παρουσίαση της νέας πρέσας χαρακτικής που απέκτησε το σχολείο μας, με τη χρηματοδότηση του προγράμματος ΜΝΑΕ, για να εκτυπωθούν τα σχέδια των μαθητών που θα συνοδεύσουν τις αφηγήσεις.
Στη δράση συμμετείχαν: τμήμα της Α’ Λυκείου και η Β’ Εφαρμοσμένων και η Γ’ Γραφικών Τεχνών. Οι τελευταίες θα αναλάβουν και στο τέλος της χρονιάς τη βιβλιοδεσία των παραμυθιών για την τελική παρουσίασή τους. Η δράση αυτή θα πραγματοποιηθεί με την καθοδήγηση των καθηγητριών της ειδικότητας Γραφικών Τεχνών Δ. Κλένδρου και Α. Κουτσούκη και των φιλολόγων Κ. Πέντσα, Ε. Παπαντωνίου και Ε. Μαγκλάρα.
Πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ” 2020-21
Το 1οΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Μαγνησίας πραγματοποίησε και φέτος με επιτυχία δράσεις και προγράμματα τηρώντας πάντα τα μέτρα προστασίας που ορίζονται από το Υπουργείο. Στο φετινό πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ” κάτω από τον τίτλο «ΕΠΑΛληλα Περιβάλλοντα» πραγματοποίησε 4 δράσεις με πρώτη την υλοποίηση μιας τοιχογραφίας βασιζόμενη σε τέχνη των πολιτισμών του κόσμου. Οι μαθητές, ενημερώθηκαν για τον Πολιτισμό και την Τέχνη των Ινδιάνων της Βορείου Αμερικής και στη συνέχεια πρότειναν τις δικά τους σκίτσα. Μία από τις πρωτότυπες ιδέες των μαθητών σχεδιάστηκε στο κλιμακοστάσιο του σχολείου αφού προετοιμάστηκε κατάλληλα ο τοίχος. (Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κ. Αναγνώστου, Κ. Παπαϊωάννου και Ε. Αρσένη ).
Στη δεύτερη δράση μελετήθηκε και υλοποιήθηκε με ομαδοσυνεργατικό τρόπο ένας ασύρματος σταθμός μέτρησης της θερμοκρασίας και της υγρασίας με την βοήθεια του καθηγητή Β. Γκαλαφάγκα.
Τρίτη δράση ήταν ο σχεδιασμός, η συναρμολόγηση, και ο προγραμματισμός ενός Drone FPV. Με την υποστήριξη του καθηγητή Γ. Ραχούτη οι μαθητές απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες στο σχεδιασμό τρισδιάστατων μοντέλων με τη χρήση CAD προγραμμάτων σχεδίασης, συναρμολόγησαν και διευθέτησαν τα στοιχεία των ηλεκτρονικών συστημάτων πάνω στο «σασί» του drone.
Στην τελευταία δράση του προγράμματος «Πνεύμονας ζωής στο σχολείο» οι μαθητές ανασχεδίασαν ένα κομμάτι αίθριου- κήπου του σχολείου μας και δημιούργησαν θεματικούς κήπους (Υπεύθυνοι καθηγητές: Λ. Πλαβός, Δ. Παρδάλης, Δ. Κλένδρου, Ε. Μαγκλάρα). Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε για δεύτερη χρονιά στο σχολείο μας με υπεύθυνη την καθηγήτρια Α. Καμπούρη.