ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
LEONARDO DA VINCI
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της μεταφοράς της οικονομίας και της γνώσης, η επαρκής εκπαίδευση και κατάρτιση του (μελλοντικού) τεχνικού δυναμικού είναι ζωτικής σημασίας και σπουδαιότητας για τις αναπτυσσόμενες χώρες όπως είναι η Ελλάδα.
Εάν η Ευρώπη πρόκειται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να επωφεληθεί των ευκαιριών από αυτό το γρήγορα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, πρέπει να επενδύσει στη διεθνοποίηση της εκπαίδευσης και της κατάρτισής.
Με αυτό τον τρόπο, τα εκπαιδευτικά και τεχνολογικά ιδρύματα κατάρτισης θα μπορούν να ωφεληθούν πολύ από τη συνεργασία με άλλες περιοχές του κόσμου όπου τα συστήματα εκπαίδευσης και η τεχνολογία τους είναι ποιο αναπτυγμένα.
Τα προγράμματα της Ε.Ε., όπως το Leonardo da Vinci υποκινούν την οργάνωση δικτύων συνεργασίας μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, πραγματοποιώντας ταξίδια μελέτης και διεθνών τοποθετήσεων επαγγελματικής κατάρτισης.
Οι στόχοι είναι :
• Η διεύρυνση της ευρωπαϊκής διάστασης στο πεδίο της επαγγελματικής κατάρτισης.
• Η βελτίωση της απασχολησιμότητας, λόγω της ενδυνάμωσης των απαιτούμενων επαγγελματικών και προσωπικών δεξιοτήτων, (αυτοεκτίμηση, προσωπική ανάπτυξη, συνεργασία με ομάδα, ικανότητες επίλυσης προβλημάτων κ.λ.π).
• Η προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης σε θέματα που αφορούν μηχανισμούς επαγγελματικής κατάρτισης, με απώτερο στόχο την ταξινόμηση των προτεινόμενων λύσεων και τη διευκόλυνση μεταφοράς τεχνογνωσίας.
• Η προώθηση της πρακτικής εμπειρίας στο πεδίο της επαγγελματικής κατάρτισης.
• Η βελτίωση των πολιτιστικών και γλωσσικών δεξιοτήτων.
• Η προώθηση της αναγνώρισης των αποκτημένων προσόντων, και συγκεκριμένα με μεθόδους πιστοποίησης.
• Η παρακίνηση ενεργειών για ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών, καθώς και ιδεών μεταξύ αυτών που εμπλέκονται σε ποικίλα πεδία που αφορούν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της επαγγελματικής κατάρτισης.
• Η προώθηση συνεργασιών ανάμεσα σε ποικίλους φορείς εμπλεκόμενους στην επαγγελματική κατάρτιση σε διαφορετικά πεδία.
Το σχολείο μας συμμετέχοντας στις καινοτόμες δράσεις της Ε.Ε. οργανώνει για δέκατη συνεχή χρονιά πρόγραμμα «Leonardo da Vinci» με δύο διαφορετικά σκέλη κινητικότητας α) καθηγητών και β) μαθητών
Πρόγραμμα 2013-2015
Και νέα συμμετοχή του 1ου ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci-Partnerships (Εταιρικές σχέσεις). Το σχολείο μας, σε συνεργασία με άλλα έξι σχολεία από τη Γερμανία, τη Δανία, την Ισπανία, τη Ρουμανία, την Πολωνία, τη Σουηδία, καθώς και μια γερμανική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας και της εξοικονόμησης ενέργειας γενικότερα, θα υλοποίησε από κοινού ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα σχετικά με την κατανάλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας στον κτιριακό του συγκρότημα. Ο πλήρης τίτλος του Προγράμματος είναι: «Παραδείγματα αειφόρου ενεργειακού εφοδιασμού και μετρήσεις ενεργειακής απόδοσης ως συμβολή στη μείωση του CO2» (Examples of sustainable energy supply and energy efficiency measures as a contribution to CO2 reduction).
Ο κύριος στόχος του προγράμματος εταιρικής σχέσης ήταν η αύξηση της αποδοχής της ανάγκης για εξοικονόμηση ενέργειας ώστε να επιτευχθεί μείωση των εκπομπών CO2 καθώς και της ανάγκης μείωση της χρήσης ενέργειας από τους ίδιους τους μαθητές στο πλαίσιο του σχολείου μέσα από την αλλαγή της συμπεριφοράς τους αλλά και μέσα από την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η δυνατότητα εξοικονόμησης ενέργειας μέσω της αξιοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σχολείο τους σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τις τοπικές επιχειρήσεις και συμπεριλαμβανομένου του εκτιμώμενου κόστους.
Η συνάντηση της Γερμανίας πραγματοποιήθηκε στο Bersenbrück της Γερμανίας από τις 4 έως τις 10 του Γενάρη 2014.Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Μπαλαμώτης Νικόλαος (συντονιστής), Γελαδάρη Αναστασία, Γεωργαντζή Μαρία, Γεωργατζής Ιωάννης, Γιαμάκος Σωτήρης, Διαμαντόπουλος Απόστολος, Κολυμένου Μαρία, Κραβαρίτης Δημήτρης και Νεοχωρίτου Δέσποινα.
Μερικοί από τους στόχους των συγκεκριμένων προγραμμάτων είναι: να γνωρίσουν οι καθηγητές το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής, να κατανοήσουν τη σύνδεση της εκπαιδευτικής μονάδας με την αγορά εργασίας, να συγκρίνουν τις μεθόδους και πρακτικές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να ενημερωθούν για τους στόχους και την παιδαγωγική πρακτική των συναδέλφων τους, καθώς και να αναζητήσουν τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης μαθητών μας στην σγκεκριμένη χώρα.
Αναπόφευκτη συνέπεια είναι βέβαια η επιστημονική, επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Οι εμπειρίες από τις επισκέψεις στα σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της κινητικότητας περιγράφονται από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ως πρωτόγνωρες. Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με μια διαφορετική οργάνωση εκπαιδευτικού συστήματος με έμφαση στη σύνδεση της εκπαιδευτικής μονάδας με την αγορά εργασίας μέσω της επαφής με παραγωγικούς φορείς.
Ανταλλάχτηκαν απόψεις πάνω σε σύγχρονα αλλά και διαχρονικά θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως τα προβλήματα μειονοτήτων, η παραβατική συμπεριφορά μαθητών, η διαχείριση της μαθησιακής διαδικασίας από την πλευρά των μαθητών κ.ά.
Πολύ σημαντικό κομμάτι των δραστηριοτήτων αφορούσε επίσης και στην αναζήτηση δυνατότητας πρακτικής άσκησης μαθητών μας στην συγκεκριμένη χώρα μέσα από επαφές με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς φορείς και παραγωγικούς φορείς της τοπικής αγοράς.
Αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί του 3ου ΕΠΑΛ Βόλου Νεοχωρίτου Δέσποινα και Γελαδάρη Αναστασία που συμμετείχαν επίσης στο Πρόγραμμα: «Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Leonardo Da Vinci ήταν μια ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας και της Ολλανδίας και να δούμε από κοντά και την κουλτούρα αυτών των λαών. Είδαμε την εύρυθμη λειτουργία των τεχνολογικού σχολείου, τον άρτιο εξοπλισμό των εργαστηρίων τους και συνειδητοποιήσαμε πόσο αποδοτικό είναι το σύστημα λειτουργίας τους, που συνδυάζει την εκπαίδευση με την ταυτόχρονη μαθητεία των μαθητών. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που αξίζει να τη ζήσει κανείς.»
Η συνάντηση στο Καρτούζι της Πολωνίας πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2014.
Η συνάντηση της Ρουμανίας έγινε από 29 Σεπτέμβρη μέχρι 3 Οκτώβρη 2015 στην πόλη Târgu Jiu, η οποία βρίσκεται στο νοτιοδυτικό άκρο της χώρας στις όχθες του ποταμού Jiu. Στην συνάντηση συμμετείχαν 9 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας: Μπαλαμώτης Νικόλαος (διευθυντής), Κολυμένου Μαρία, Πολυζώνη Σταυρούλα, Ραχούτης Γιώργος, Λημνιός Στέλιος, Σαλπαδήμος Αντρέας, Γιαμαρέλλος Κώστας, Γεωργατζής Γιάννης και Ζαχαρής Κώστας. Επισκέφτηκαν το σχολείο και την πόλη στην οποία έζησε τα παιδικά του χρόνια ο Ρουμάνος γλύπτης Κονσταντίν Μπρανκούζι. Στο κεντρικό πάρκο της πόλης θαύμασαν το “Τραπέζι της Σιωπής”, την “Πύλη του Φιλιού”, και την “Ατέλειωτη Στήλη” ένα σύμπλεγμα γλυπτών του Μπρανκούζι, μνημείο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου που ολοκληρώθηκε το 1938. Επισκέφτηκαν επίσης το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στις Σιδηρές Πύλες του Δούναβη καθώς κι ένα φωτοβολταϊκό πάρκο. Αποχαιρετιστήρια βραδιά με παραδοσιακά ρουμάνικα χορευτικά αλλά και πιο σύγχρονη μουσική και χορό!
Η επόμενη συνάντηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από 24-28 Νοέμβρη 2015 στη Σεβίλλη της Ισπανίας. Συμμετείχαν ο διευθυντής του σχολείου Νικόλαος Μπαλαμώτης, η εκπαιδευτικός Κολυμένου Μαρία και η μαθήτρια Αγγελάκη Αγγελική. Στον νότο της Ισπανίας ο αέρας θύμιζε την πατρίδα και οι άνθρωποι επίσης… Επισκέφτηκαν το σχολείο, στο κέντρο της πόλης και την ίδια μέρα έκαναν τον γύρο της Σεβίλλης με ποδήλατο.Κατά τα άλλα, υπέροχες εικόνες στις όχθες του Γκουανταλκιβίρ, στην Πλάθα Εσπάνια, στον καθεδρικό και στον Πύργο της Χιράλδα, στους πολύχρωμους δρόμους της πόλης… Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίαζαν επίσης οι μεγάλες μονάδες αξιοποίησης ηλιακής ενέργειας που επισκέφτηκαν όπου η ηλιακή ακτινοβολία, αφού συγκεντρώνονταν με τη βοήθεια κατόπτρων, θέρμαινε νερό ή άλλο ρευστό (ανάλογα με την εγκατάσταση) για τη λειτουργία στροβίλων με σκοπό την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος γιορτάσαμε στο σχολείο μας και τη «Μέρα του Πλανήτη», την Τρίτη στις 24 Φλεβάρη του 2015. Στην συνάντηση της Σουηδίας, στο Kristinehamn από 9-13 του Μάρτη 2015, ο διευθυντής του σχολείου και ο εκπαιδευτικός Γεωργατζής Γιάννης παρουσίασαν τη «Μέρα του Πλανήτη» όπως γιορτάστηκε στο σχολείο μας και όπως την κατέγραψε η κάμερα του συναδέλφου Παναγιώτη Τουλιάτου.Οι ξένες αποστολές επισκέφτηκαν τη γραφική πόλη του Kristinehamn, το μουσείο Νόμπελ, μια μονάδα παραγωγής τετραπάκ, μια μονάδα παραγωγής ενέργειας με αξιοποίηση βιομάζας καθώς και το Πανεπιστήμιο του Κάρλσταντ όπου ενημερώθηκαν για την κλιματική αλλαγή.
Ωστόσο, εξαιρετική σημασία είχε για μας, η τελευταία συνάντηση του προγράμματος που έγινε στον Βόλο, από 18-22 του Μάη 2015. Δεχτήκαμε τις ξένες αποστολές (21 καθηγητές και 5 μαθητές από Σουηδία, Δανία, Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία και Ισπανία) τη Δευτέρα 18 του Μάη και είχαμε το πρώτο δείπνο-καλωσόρισμα σε παραλιακό τσιπουράδικο του Βόλου. Την επομένη είχε προγραμματιστεί ημερήσια εκδρομή στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Βεργίνας και στα Μετέωρα. Αν και η κούραση ήταν αρκετή άξιζε τον κόπο αφού ο ενθουσιασμός των φιλοξενούμενων ήταν πολύ περισσότερος. Την Τετάρτη 29 του Μάη ξεκινήσαμε με μια επίσκεψη στο μικρό υδροηλεκτρικό σταθμό Σαρακηνού της ΔΕΥΑΜ Βόλου όπου αξιοποιείται η ενέργεια του νερού που κατεβαίνει από ορεινές πηγές για την ύδρευση της πόλης μετατρεπόμενη κατά ένα μέρος της σε ηλεκτρική.
Στη συνέχεια δεχτήκαμε τους φίλους μας στο σχολείο όπου τους μιλήσαμε για την περιοχή μας, παρουσιάσαμε ένα μουσικό πρόγραμμα με ελληνικά τραγούδια και συζητήσαμε για τον τελικό απολογισμό του προγράμματος. Την παρουσίαση της Μαγνησίας (πόλεις, Πήλιο και νησιά) έκαναν οι μαθήτριες Αγγελική Αγγελάκη και Βάσια Παραγιούτσικου ενώ στο μουσικό πρόγραμμα, το οποίο επιμελήθηκε με πολύ μεράκι η εκπαιδευτικός μας Κατερίνα Φαραντούρη (φιλόλογος και…. εξαιρετική μουσικός) συμμετείχαν οι μαθητές: Δημήτρης Γελαδάρης (μπουζούκι),Άκης Σιαφάκας (μπουζούκι), Βίκυ Γκιούρκη και Χρήστος Τσόγκας (τραγούδι) αλλά και οι εκπαιδευτικοί: Γιώργος Ραχούτης (κιθάρα), Ξένια Δανού, Αφροδίτη Καλατζοπούλου και Ειρήνη Μαγκλάρα (τραγούδι).
Το μεσημέρι φάγαμε στον Άναυρο ενώ το απόγευμα επισκεφτήκαμε τη Μακρυνίτσα όπου πια οι εντυπώσεις απογειώθηκαν! Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο, περπάτημα στο πάρκο του Αναύρου, διάλλειμα για καφέ και επίσκεψη της εκκλησίας του Αγίου Κωνσταντίνου και συνέχεια του περιπάτου μέχρι το Δημαρχείο του Βόλου.
Στο Δημαρχείο είχε προγραμματιστεί, με τη βοήθεια της Κας Μποντού-Τοκαλή, υποδοχή και ενημέρωση σχετικά με τις δραστηριότητες του Δήμου στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και διαχείρισης απορριμμάτων. Μας έγινε καλωσόρισμα από την Κα Πόπωτα και σύντομη παρουσίαση της πόλης του Βόλου καθώς και του φωτογραφικού αρχείου στους διαδρόμους του Δημαρχείου ενώ ο Κος Γανωτής και ο Κος Μουτζούρης επιμελήθηκαν την παρουσίαση των δραστηριοτήτων του Δήμου. Μετά από το μεσημεριανό φαγητό υπήρχε ελεύθερο απόγευμα γιατί το βράδυ της Πέμπτης ήταν το τελευταίο της συνάντησης μιας και την επομένη όλοι θα αναχωρούσαν για τις πατρίδες τους. Η βραδιά ήταν πολύ όμορφη με ελληνική μουσική, κρασί, χορό και κέφι και ανταλλαγή δώρων φιλίας…
Η αφίσα του προγράμματος …
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του νέου Προγράμματος : https://sites.google.com/site/leonardoenergy2013/welcome
Πρόγραμμα στη Γερμανία Ιανουάριος 2014(Επιμόρφωσης καθηγητών)
Και κατά τη σχολική χρονιά 2013-14 το σχολείο μας έχει την ευθύνη της υλοποίησης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων που αφορούν στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών με την επωνυμία LEONARDO-VETPRO.
Ήδη έχει πραγματοποιηθεί επίσκεψη εννέα εκπαιδευτικών στο Bersenbrück της Γερμανίας από τις 4 έως τις 10 του Γενάρη 2014, ενώ επίκειται και αντίστοιχη επίσκεψη στο Kartuzy της Πολωνίας τον Απρίλιο του 2014. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Μπαλαμώτης Νικόλαος (συντονιστής), Γελαδάρη Αναστασία, Γεωργαντζή Μαρία, Γεωργατζής Ιωάννης, Γιαμάκος Σωτήρης, Διαμαντόπουλος Απόστολος, Κολυμένου Μαρία, Κραβαρίτης Δημήτρης και Νεοχωρίτου Δέσποινα.
Μερικοί από τους στόχους των συγκεκριμένων προγραμμάτων είναι: να γνωρίσουν οι καθηγητές το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής, να κατανοήσουν τη σύνδεση της εκπαιδευτικής μονάδας με την αγορά εργασίας, να συγκρίνουν τις μεθόδους και πρακτικές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να ενημερωθούν για τους στόχους και την παιδαγωγική πρακτική των συναδέλφων τους, καθώς και να αναζητήσουν τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης μαθητών μας στην σγκεκριμένη χώρα.
Αναπόφευκτη συνέπεια είναι βέβαια η επιστημονική, επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Οι εμπειρίες από τις επισκέψεις στα σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της κινητικότητας περιγράφονται από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ως πρωτόγνωρες. Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με μια διαφορετική οργάνωση εκπαιδευτικού συστήματος με έμφαση στη σύνδεση της εκπαιδευτικής μονάδας με την αγορά εργασίας μέσω της επαφής με παραγωγικούς φορείς.
Ανταλλάχτηκαν απόψεις πάνω σε σύγχρονα αλλά και διαχρονικά θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως τα προβλήματα μειονοτήτων, η παραβατική συμπεριφορά μαθητών, η διαχείριση της μαθησιακής διαδικασίας από την πλευρά των μαθητών κ.ά.
Πολύ σημαντικό κομμάτι των δραστηριοτήτων αφορούσε επίσης και στην αναζήτηση δυνατότητας πρακτικής άσκησης μαθητών μας στην συγκεκριμένη χώρα μέσα από επαφές με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς φορείς και παραγωγικούς φορείς της τοπικής αγοράς.
Αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί του 3ου ΕΠΑΛ Βόλου Νεοχωρίτου Δέσποινα και Γελαδάρη Αναστασία που συμμετείχαν επίσης στο Πρόγραμμα: «Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Leonardo Da Vinci ήταν μια ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας και της Ολλανδίας και να δούμε από κοντά και την κουλτούρα αυτών των λαών. Είδαμε την εύρυθμη λειτουργία των τεχνολογικού σχολείου, τον άρτιο εξοπλισμό των εργαστηρίων τους και συνειδητοποιήσαμε πόσο αποδοτικό είναι το σύστημα λειτουργίας τους, που συνδυάζει την εκπαίδευση με την ταυτόχρονη μαθητεία των μαθητών. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που αξίζει να τη ζήσει κανείς.»
Πρόγραμμα στη Γερμανία Οκτώβριος- Νοέμβριος 2012
Υλοποιήσαμε δύο προγράμματα εκπαίδευσης μαθητών μας σε παραγωγικές μονάδες στη Γερμανία. Ο κύριος στόχος των προγραμμάτων αυτών ήταν η απόκτηση επαγγελματικών εμπειριών σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, στους χώρους παραγωγής σύγχρονων βιομηχανιών και επιχειρήσεων. Έτσι, οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με καινούργιους τρόπους παραγωγής, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, αλλά και αποκτώντας εμπειρίες για την φιλοσοφία και τον τρόπο αντιμετώπισης και επίλυσης τεχνικών προβλημάτων.
Επιπλέον, οι μαθητές ερχόμενοι σε επαφή με συμμαθητές τους τεχνικών σχολείων άλλων ευρωπαϊκών χωρών, διαμόρφωσαν μία διαφορετική αντίληψη και νοοτροπία για την λειτουργία των σχολικών διαδικασιών, επηρέασαν και επηρεάστηκαν από διαφορετικές εκπαιδευτικές πρακτικές , έγιναν πιο υπεύθυνοι , οργανωτικοί, με ευρύτητα πνεύματος . Βελτιώθηκαν οι γνώσεις και οι δεξιότητες των μαθητών μας στη σύγχρονη βιομηχανία και την επιχείρηση, γνώρισαν τη χρήση των νέων τεχνολογιών, εκπαιδεύτηκαν στο γερμανικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ήρθαν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, νοοτροπίες και συνήθειες, διαφορετικούς τρόπους ζωής. Έγινε μία πολιτιστική και πολιτισμική ζύμωση με αμοιβαίο σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Το όλο πρόγραμμα εκπλήρωσε απόλυτα τους στόχους που αρχικά είχαμε θέσει, δημιουργώντας μία δυναμική για εξέλιξη και αναβάθμιση της απασχολησιμότητας των μαθητών μας, αλλά και γενικότερα της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Συμμετείχαν μαθητές των τμημάτων της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του σχολείου , οι οποίοι έχουν ήδη μια εμπειρία από την ειδικότητα τους και ετοιμάζονται να περάσουν στην αναζήτηση εργασίας. Εκτός από την εργασία τους στις επιχειρήσεις, συμμετείχαν και στην εκπαιδευτική διαδικασία του συνεργαζόμενου σχολείου ΒΒΣ και στη μαθησιακή διαδικασία του δυικού συστήματος (Dualsystem) εκπαίδευσης. Οι μαθητές κρατούσαν καθημερινό ημερολόγιο των εργασιών που έκαναν, αξιολογώντας την απόδοσή τους αλλά και την υπάρχουσα τεχνολογία και τις συνθήκες εργασίας σε κάθε χώρο. Στο τέλος του προγράμματος ο κάθε μαθητής έκανε μία εργασία γι’ αυτά που είδε αλλά και που έμαθε. Στους χώρους παραγωγής η εργασία είχε ώρα έναρξης 7:00 και τέλος 16:00 με δύο διαλείμματα για φαγητό. Ο κάθε μαθητής ήταν μόνος του σε διαφορετικό εργοστάσιο και επιχείρηση, έτσι ώστε να αναγκάζονται να έρχονται σε επαφή μόνο με Γερμανούς εργαζόμενους για την σωστή ενημέρωσή τους και για την εξάσκηση και στη γλώσσα. Πιστεύουμε ότι δόθηκε η δυνατότητα ίσων ευκαιριών σε αγόρια και κορίτσια. Όλοι οι μαθητές μας απέκτησαν επικοινωνία με εταιρείες και με ανθρώπους με τους οποίους στο μέλλον θα μπορούν να ανταλλάσουν πολύτιμες πληροφορίες και εμπειρίες για όλες τις εξελίξεις στη δουλειά τους.
Στην πρώτη ομάδα, από 15 Οκτωβρίου μέχρι 3 Νοεμβρίου συμμετείχαν οι μαθητές:
Μαραγκόπουλος Θεόδωρος, Θεοδωρίδης Γεώργιος, Βάτσιος Λευτέρης, Τζάλλας – Τσάτσης Μιχάλης, Πολυμέρου Σπύρος, Βαφίνη Μαρία, Κιτσιτζιογλου Παρασκευή, Λουκάς Αντώνης.
Όλες οι επιχειρήσεις στις οποίες εργάστηκαν οι μαθητές μας ανήκαν στο συνεργαζόμενο δίκτυο επιχειρήσεων του BBS. Αυτές οι επιχειρήσεις ήταν: SEGLER Maschinenfabrik GmbH ( Μαραγκόπουλος Θ.- Θεοδωρίδης Γ)
HÜLSMANN Haustechnik (Σ.Πολυμέρου – Α. Λουκάς)
H&R HEIZUNG – SANITÄR – ELEKTRO GmbH (Τζάλλας Μ.)
LEAR CORPORATION GmbH (Μαραγκόπουλος Θ. – Θεοδωρίδης Γ)
ÖLKERS DRUCKHAUS GmbH (Π. Κιτσιτζιόγλου – Μ. Βαφίνη)
JANNING VW GmbH (Ε. Βάτσιος)
Στη δεύτερη ομάδα από 11 μέχρι 25 Νοεμβρίου συμμετείχαν οι μαθητές: Αποστολίδης Παναγιώτης, Κουτσοσπύρος Προκόπιος, Βούλγαρη Νεφέλη- Αικατερίνη, Διαμάντη Αποστολία, Καραίσκου Βικτωρία – Μαρία, Κολοκοτρώνης Χαράλαμπος, Κομνηνού Αποστολία, Κοντοζήση Μαρία – Γεωργία, Κουσκουρίδας Μιχαήλ, Μπακάλης Βασίλειος, Μπότας Απόστολος, Μπουντουργιάννη Γλυκερία – Αικατερίνη, Παπαβλάχος Νικόλαος, Πινακάς Χαράλαμπος, Τζίμας Χριστόφορος, Ζέρε Έρμες και εργάστηκαν στις επιχειρήσεις:
HÜLSMANN Haustechnik ( Μπακάλης Β & Κολοκοτρώνης Χ), LEAR CORPORATION GmbH (Τζήμας Χ- Κουτσοσπύρος Π), ÖLKERS DRUCKHAUS GmbH (Πινακάς Χ.), JANNING VW GmbH (Καραϊσκου Μ – Κουσκουρίδας Μ.), Architektur – Ingenierbüro Hettwer GbR (Κομνηνού Απ), RASCH Tapetenfabrik GmbH (Μπουντουριάννη Γλ – Κοντοζήση Μ), ΜΒ GmbH (Μπότας Απ – Αποστολίδης Π), KALLE GmbH (Διαμάντη Απ. – Βούλγαρη Ν), BÖCKER VW Autohaus (Ζέρε Ε) και ΜΒ (Παπαβλάχος Ν)
α) Πρόγραμμα Κινητικότητας Καθηγητών
« ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Συστήματα) »Σεπτέμβριος 2008
Το σχολείο και την περιοχή μας επισκέφτηκε από 22 μέχρι 30 Σεπτέμβρη ομάδα Πολωνών Στελεχών της Εκπαίδευσης στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Leonardo da Vinci με θέμα «Ανταλλαγή Εμπειριών στο πεδίο της εκπαίδευσης για την Κοινή Αγορά Εργασίας». Την 20μελή ομάδα αποτελούσαν η Νομάρχης της περιοχής Kartuzy (Kashubia) της Βόρειας Πολωνίας, η Προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διευθυντές οργανισμών εκπαίδευσης και σχολείων της ίδιας περιοχής.
Οι επισκέπτες φιλοξενήθηκαν και ξεναγήθηκαν στους χώρους του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας, όπου και σε ειδική εκδήλωση παρουσίασαν τα σχολεία τους και τις δραστηριότητές τους. Από τη μεριά του σχολείου μας, έγιναν εκτενείς παρουσιάσεις σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, τις δράσεις πολιτισμού που σχετίζονται με την εκπαίδευση, καθώς και για τη σχέση των Επαγγελματικών Λυκείων με την αγορά εργασίας.
Στα πλαίσια της προσέγγισης γνωριμίας με την εκπαιδευτική πραγματικότητα της Ελλάδας είχαν ενδιαφέρουσες συναντήσεις με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Δ. Παταβάλη , τον Προϊστάμενο του Γραφείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Γ. Μιχολίτση, ενώ ξεναγήθηκαν στους χώρους του 1ου και 2ου Σ.Ε.Κ. Νέας Ιωνίας και του ΕΠΑ.Λ. Ειδικής Αγωγής, όπου βρήκαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και σοβαρούς προβληματισμούς που άπτονται της εκπαίδευσης σε δύο διαφορετικές χώρες της ενωμένης Ευρώπης.
Ιδιαίτερες ήταν οι συναντήσεις που είχαν με το Δήμαρχο Νέας Ιωνίας κ. Π. Μαβίδη κατά τη διάρκεια γεύματος που ο ίδιος ευγενικά παρέθεσε και με το Νομάρχη Μαγνησίας κ. Απ. Παπατόλια. Στη Νομαρχία ο Νομάρχης Μαγνησίας και η Αντινομάρχης Παιδείας κα Ν. Οικονόμου τοποθετήθηκαν πολύ εύστοχα πάνω στο πεδίο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και στην ευρωπαϊκή προοπτική της εκπαίδευσης στην ενιαία Ευρώπη.
Κατά την παραμονή τους στη Μαγνησία είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν (με λεωφορείο που ευγενικά παραχώρησε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας) το Πήλιο και συγκεκριμένα την Πορταριά (επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο), την Μακρινίτσα (παρακολούθησαν ειδικό πρόγραμμα στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας), Βυζίτσα και Μηλιές (εκκλησία Ταξιαρχών, Βιβλιοθήκη Μηλεών), καθώς και αξιοθέατα της πόλης του Βόλου (Αρχαιολογικό Μουσείο, Μουσείο Μετάξης, Αργώ, Πανεπιστήμιο), ενώ γνώρισαν την κουλτούρα και την τοπική κουζίνα της περιοχής. Δύο επισκέψεις που έμειναν αξέχαστες στους επισκέπτες ήταν αυτές στη Βεργίνα (Μουσείο Βασιλικών Τάφων) και στα Μετέωρα.
Γενικά η επίσκεψη της Πολωνικής αντιπροσωπείας κρίνεται απόλυτα επιτυχής, ως προς την οργάνωση, αλλά και την επίτευξη των σχεδιασμένων στόχων του προγράμματος. Οι επισκέπτες αναχώρησαν για την πατρίδα τους με τις καλύτερες εντυπώσεις από το σχολείο μας και τους καθηγητές, την περιοχή και τις τοπικές αρχές και γενικότερα από τη χώρα μας. Τέλος, έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες για τη συνέχιση της συνεργασίας και στο μέλλον, μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ανταλλαγών. Πάνω απ’ όλα όμως η αξία της επίσκεψης εστιάζεται στην ειλικρινή προσέγγιση ατόμων από δύο τόσο μακρινές περιοχές της Ευρώπης, αλλά με κοινά ενδιαφέροντα και πάθος πάνω στο ευαίσθητο τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης των νέων.
2006-07
Με δεδομένο πλέον ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας, η αγορά εργασίας και η τεχνογνωσία στην σύγχρονη ευρωπαϊκή και παγκόσμια πραγματικότητα δεν έχουν σύνορα, κρίνεται απαραίτητο οι καθηγητές να αποκτήσουν εμπειρίες και αντιλήψεις τουλάχιστον Ευρωπαϊκές ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές και να τους δώσουν όλα τα απαραίτητα εφόδια με τα οποία θα μπορέσουν να ενταχθούν στη νέα οικουμενική πραγματικότητα.
Στο σχέδιο συμμετείχαν 13 καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων με διδακτική εμπειρία στο σχολείο με ανησυχίες έντονο προβληματισμό για την εξέλιξη και την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη λειτουργία της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Οι καθηγητές επιδίωξαν να γνωρίσουν σε βάθος το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής να ενημερωθούν για τους στόχους και την παιδαγωγική πρακτική του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού συστήματος να συγκρίνουν μεθόδους και πρακτικές της εκπαιδευτικής διαδικασίας να επισκεφθούν και να μελετήσουν λεπτομερώς την δομή, οργάνωση και λειτουργία των τεχνικών σχολείων της Ολλανδίας και να επισκεφθούν χώρους παραγωγής για να γνωρίσουν τους κανόνες λειτουργίας της αγοράς εργασίας και την σύνδεσή της με την τεχνική επαγγελματικής εκπαίδευση και κατάρτιση ειδικότερα με τα τεχνολογικά εκπαιδευτήρια της χώρας
Όλα τα σχετικά με τις επισκέψεις καταγράφηκαν (και με χρήση οπτικών ηλεκτρονικών μέσων, όπως φωτογραφία και βίντεο) μαζί με ότι άλλο έντυπο και ηλεκτρονικού τύπου υλικό συγκεντρώθηκε από τους χώρους επισκέψεων (σχολεία, φορείς και επιχειρήσεις) και στα οποία φαίνεται η τεχνογνωσία και οι τεχνικές που ακολουθούνται στην χώρα υποδοχής. Κατόπιν έγινε διασπορά των στοιχείων και των αποτελεσμάτων σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας με ειδικές εκθέσεις (επισκέψιμες για όλους τους μαθητές μας), προβολές και παρουσιάσεις.
Η εμπειρία της επίσκεψης μεταφέρθηκε ειδικότερα στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς του σχολείου, έτσι ώστε να αξιολογηθούν τα θετικά στοιχεία, να γίνουν προτάσεις και τελικά να αξιοποιηθούν οι όποιες καινοτομίες κριθούν υλοποιήσιμες στην πραγματικότητα του δικού μας σχολείου. Το σχέδιο στην πράξη αποτέλεσε μια επιμόρφωση για τους καθηγητές της ομάδας και ήταν ένα κίνητρο ώστε και άλλοι καθηγητές να αναλάβουν την εκπόνηση παρόμοιων σχεδίων. Η φιλοξενία της ομάδας στην Ολλανδία οργανώθηκε άριστα από ένα ίδρυμα επαγγελματικής κατάρτισης με μεγάλη εμπειρία στην υλοποίηση σχεδίων Leonardo da Vinci που εγγυάται την όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση της ομάδας σε θέματα εκπαίδευσης.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα τέλη Αυγούστου 2006, σε περίοδο σχολικών διακοπών, ώστε να μη διαταραχθεί η λειτουργία του σχολείου.
β) Πρόγραμμα Κινητικότητας Μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Μάρτιος 2010
Το διάστημα από 12 μέχρι 30 Μαρτίου 2010, φιλοξένησε 7 Γερμανούς μαθητές και 2 καθηγητές του επαγγελματικού λυκείου της πόλης της Γερμανίας στα πλαίσια προγράμματος Leonardo da Vinci. Οι μαθητές διέμειναν σε ξενώνα στην Αγριά, όπου με τη βοήθεια Ελλήνων μαθητών και καθηγητών, καθώς και του ιδιοκτήτη του ξενώνα, γνώρισαν την ελληνική φιλοξενία και τα αξιοθέατα της περιοχής.
Οι Γερμανοί μαθητές, κάθε Δευτέρα, επισκέπτονταν το σχολείο μας, όπου παρακολουθούσαν το ωρολόγιο πρόγραμμα. Τις υπόλοιπες μέρες, ασκούνταν σε βιομηχανίες της περιοχής του Βόλου και της Αγριάς (ΕΨΑ Α.Ε., ΣΤΑΛΚΟ Α.Ε., ΙΜΑΣ Α.Ε., ΜΟΣΧΑΛΗΣ ΑΒΕΤΕ), ανάλογα με την ειδικότητα που παρακολουθεί ο καθένας στο σχολείο τους. Δύο, απ’ αυτούς, εκπαιδεύονται στην Οι εντυπώσεις των μαθητών και των καθηγητών τους από την περιοχή, την οργάνωση και τη φιλοξενία ήταν άριστες.
Μάρτιος 2009
Αναχώρησαν στις 9 Μαρτίου 2009, οι 12 μαθητές με τους συνοδούς τους καθηγητές για την Γερμανία (πόλη Bersenbrueck), όπου έκαναν πρακτική άσκηση σε χώρους παραγωγής στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Leonardo da Vinci – Κινητικότητα μαθητών με τίτλο “Μηχανικοί του 1ου ΕΠΑ.Λ. στη Γερμανία”. Η παραμονή τους διήρκεσε τρεις εβδομάδες και εκτός της εργασίας τους παρακολούθησαν μαθήματα σε γερμανικό επαγγελματικό σχολείο της περιοχής .
Μεταξύ των δώδεκα μαθητών του σχολείου μας που μετέβησαν στη Γερμανία, ήταν και δύο παιδιά με καταγωγή από την Αλβανία στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικότητας, που προωθούμε. Οι μαθητές ξυπνούσαν νωρίς το πρωί και με λεωφορεία, φορτηγά ή ποδήλατα πήγαιναν στις εργασίες τους, ακολουθώντας κανονικά το ωράριο του Γερμανού εργαζόμενου. Όλα τα έξοδα ήταν πληρωμένα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
Ο μαθητής Δημήτρης Παπαμήτρος μας είπε: «Στη Γερμανία ο σωστός τρόπος οργάνωσης δεν φαίνεται μόνο στην κοινωνική ζωή, αλλά στο χώρο εργασίας. Υπάρχει τάξη, επιμέλεια, σεβασμός. Δούλεψα σε μια εταιρεία, που κατασκευάζει μηχανήματα για άλλες εταιρείες. Γνωρίσαμε διάφορες κατεργασίες, όπως η ηλεκτροκόλληση».
Ο Δημήτρης Μπριάζνας, εργάστηκε σε εταιρεία ψυκτικών και υδραυλικών μηχανημάτων και είπε: «Ξεκινούσαμε με τα φορτηγάκια και πηγαίναμε σε διάφορες οικοδομές και οικίες για να τοποθετήσουμε εγκαταστάσεις. Δεν έχω ξαναδουλέψει, άρα αυτό που έζησα στη Γερμανία ήταν κάτι ξεχωριστό για εμένα. Καθημερινά ξυπνούσα γύρω στις έξι το πρωί και επέστρεφα σπίτι γύρω στις 5 το απόγευμα. Με τους Γερμανούς εργαζόμενους συνεννοούμουν μιλώντας κυρίως αγγλικά».
Η Γερασιμία Αγνουσιώτη είπε πως δούλεψε σε τυπογραφείο. Τόνισε δε: «Η εμπειρία ήταν ανεπανάληπτη. Έμαθα πολλά πράγματα τόσο στον ηλεκτρονικό υπολογιστή όσο και στο σχέδιο. Υπήρχε κούραση, ενώ ο ελεύθερος χρόνος δεν ήταν πολύς».
Ο Μιχάλης Δελεντζές εργάστηκε σε αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής και δήλωσε οτι: «τα συνεργεία στη Γερμανία είναι πολύ πιο εξελιγμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα της Ελλάδας. Έμαθα πολλά από την εικοσαήμερη εργασία μου. Είναι θετικό, που το σχολείο μπορεί και συνδέεται με την παραγωγή και τους χώρους εργασίας».
Ο Αντώνης Κοπάνας εργάστηκε σε βιομηχανία κατασκευών αλουμινίου και είπε: «Στο Βόλο έχουμε οικογενειακή επιχείρηση με κατασκευές αλουμινίου και ήδη εργάζομαι. Επομένως, ήταν πολύ χρήσιμο, που έκανα αντίστοιχη εργασία, στη Γερμανία προχωρώντας και στις σχετικές συγκρίσεις. Ελπίζω, πως μελλοντικά θα αξιοποιήσω τις γνώσεις και την εμπειρία, που απέκτησα από την Γερμανία».
Ο Γιώργος Γεωργακάς, που δούλεψε στην ίδια βιομηχανία αλουμινίου, τόνισε: «Στη Γερμανία υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και όλοι πρέπει να το ακολουθούν σαν να είναι στρατιώτες. Τα μηχανήματα είναι πολύ εξελιγμένα σε σχέση με την Ελλάδα, ενώ και οι εργαζόμενοι είναι ευγενικοί. Ήταν μια σημαντική εμπειρία και είδαμε, πώς οργανώνεται η παραγωγή σε μια δυτική χώρα».
Από την πλευρά της η Ασημίνα Λέτσιου υπογράμμισε πως εργάστηκε σε εργοστάσιο κατασκευής λαμαρινών και: «Μου άρεσε η εμπειρία της εργασίας εκεί και θα ήθελα να πάω ξανά. Όλοι οι μαθητές μεταξύ μας δεθήκαμε και γίναμε μια πολύ καλή ομάδα. Οι Γερμανοί, βέβαια, έχουν εντελώς διαφορετικό τρόπο ζωής σε σχέση με την Ελλάδα».
Νοέμβριος 2006
Στο σχέδιο συμμετείχαν μαθητές των τμημάτων του 2ου κύκλου του σχολείου μας, οι οποίοι είχαν ήδη μια εμπειρία από την ειδικότητα τους και ετοιμάζονταν να περάσουν στην αναζήτηση εργασίας.
Το σχέδιο κρίθηκει απαραίτητο γιατί με αυτό τον τρόπο οι εκπαιδευόμενοι που είναι μαθητές με τις μεγαλύτερες ικανότητες εκπαιδεύτηκαν σε σύγχρονες βιομηχανικές μονάδες, αποκτώντας εκτός από το πτυχίο τους και το Europass, το νέο Ευρωδιαβατήριο κατάρτισης .
Η εκπαίδευσή τους είχε διάρκεια 3 εβδομάδες και θα πραγματοποιηθηκε στην Ολλανδία .
Με τον φορέα υποδοχής το σχολείο μας ήδη συνεργάζονταν ένα χρόνο και τον Μάιο του 2006 επισκέφτηκαν το σχολείο και την πόλη μας 11 καθηγητές από την Ολλανδία. Σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα τους (http://www.eurolinks-net.nl ).
Ο φορέας υποδοχής ήταν ένα Ίδρυμα Κατάρτισης που διαθέτει ένα δίκτυο τεχνικών σχολείων και βιομηχανιών, όπου και τοποθέτησαν τους μαθητές μας στην πόλη Wierden της Ολλανδίας.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στην επίσκεψη είναι οι:Γιώργος Τσαγκαλίας, Ευάγγελος Λιάγκος, Γιώργος Ντελάκος, Χρήστος Σταματάκης, Ντόρις Πρίφτι, Γκεντιάν Σκέμπι, Βασίλης Κανταρτζίδης, Μάριος Κουβάτας, Δημήτρης Κουκουρίκος και Κώστας Βορρόπουλος. Τους συνόδευσαν ο Διευθυντής κ. Νίκος Μπαλαμώτης και η Διευθύντρια του 2ου ΣΕΚ κα Βάσω Σαμαρά.
Απρίλιος 2005
Το πρόγραμμα Leonardo da Vinci στοχεύει στην εφαρμογή της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επαγγελματική κατάρτιση, συμβάλλοντας στην προώθηση μιας «Ευρώπης της γνώσης». Ειδικότερα αποσκοπεί στην ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων, στην κατάρτιση, στη μεταφορά τεχνολογικών καινοτομιών στο πλαίσιο της συνεργασίας επιχειρήσεων – σχολείων και στη συνεχή κατάρτιση των μαθητών για την απόκτηση απαιτούμενων προσόντων εργασίας .
To σχολείο μας δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχει σε καινοτόμες δράσεις της Ε.Ε., την περσινή σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία επίσκεψη μαθητών στα πλαίσια προγράμματος κινητικότητας στην Γερμανία.
Στα πλαίσια του προγράμματος Leonardo da Vinci πραγματοποιήθηκε στην Γερμανία και στην πόλη Bersenbueck επίσκεψη των μαθητών του 1ου Τ.Ε.Ε. Νέας Ιωνίας τον περασμένο Απρίλιο.
Εκτός όμως από την τυπική διαδικασία του προγράμματος, στην οποία οι μαθητές του 1ου Τ.Ε.Ε. ανταποκρίθηκαν πάρα πολύ καλά, η κοινωνική συμβίωση με τους Γερμανούς άφησε σε όλους μια γλυκιά ανάμνηση. Με τον Κώστα να μην μπορεί να καταλάβει, γιατί δεν επιτρέπεται να ανεβαίνουν δύο άτομα στο ποδήλατο, τον Γιώργο να «τρελαίνεται» με τους λαγούς, τις φάσες και τις πέρδικες που κυκλοφορούσαν στις αυλές, το Χρήστο να «του τη δίνει» η οργάνωση των Γερμανών και η τυπικότητά τους, ενώ ο Λεωνίδας θα ήθελε να μείνει για πάντα στο Άμστερνταμ, που «πεταχτήκαμε» για μια μέρα με το πουλμανάκι που μας παραχώρησε το σχολείο.
Η εμπειρία που αποκτήθηκε βοήθησε τους μαθητές μας να κατανοήσουν καλύτερα το αντικείμενο εργασίας τους, να δουν ότι πιο νέο υπάρχει στην τεχνολογία πάνω στη ειδικότητά τους και να αποκτήσουν επαφή με εταιρείες της Ευρώπης, που εν δυνάμει μπορούν να τις χρειαστούν στην αναζήτηση εργασίας στο επόμενο διάστημα. Το πρόγραμμα Leonardo da Vinci μας απέδειξε πολύ καλά, πως η εκπαίδευση μπορεί να βγει έξω από τα στενά πλαίσια του σχολείου και να ακολουθήσει μια τεθλασμένη γραμμή ανάμεσα στη κοινωνία τη μόρφωση και την παιδεία.
Μάιος 2006
ΟΛΛΑΝΔΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΟ ΒΟΛΟ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
ΓΙΑ 7 ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «LEONARDO DA VINCI»
Στo 1ο Τ.Ε.Ε. Νέας Ιωνίας υλοποιήθηκε το διάστημα από 8 έως 13 Μαΐου 2006 Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Leonardo da Vinci κινητικότητας καθηγητών. Σύμφωνα με αυτό επισκέφθηκαν το σχολείο και την περιοχή 11 Ολλανδοί καθηγητές Τεχνικής εκπαίδευσης ειδικότητας Αρχιτεκτόνων και Πολιτικών Μηχανικών. Τα ενδιαφέροντά τους εστιάζονται στην αρχιτεκτονική της περιοχής και τους όρους δόμησης του νομού Μαγνησίας.
Στο Βόλο ήρθαν τη Δευτέρα 8-5-2006 και την Τρίτη όλη μέρα βρίσκονταν στο σχολείο. Τους έγινε προβολή για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας καθώς και ενημέρωση και συζήτηση με το Διευθυντή του σχολείου μας κ. Ν. Μπαλαμώτη και τον σύλλογο καθηγητών. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Τεχνικό Γραφείο του αρχιτέκτονα κ. Αδαμάκη όπου τους έγινε ενημέρωση και προβολή για την αρχιτεκτονική της πόλη του Βόλου. Κατόπιν ο κ. Αδαμάκης τους παρέθεσε δείπνο και άριστη φιλοξενία από την οποία οι επισκέπτες ενθουσιάστηκαν.
Την Τετάρτη 10-5-06 επισκέφτηκαν την Μακρινίτσα και την Πορταριά, φιλοξενούμενοι του Κοινοτάρχη Μακρινίτσας και του Δημάρχου Πορταριάς και μελέτησαν την τοπική παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής.
Την Πέμπτη 11 Μαΐου, φιλοξενούμενοι του Δήμου Νέας Ιωνίας και με πρωτοβουλία της αντιδημάρχου κας Φωτεινής Κοκκινάκη, επισκέφθηκαν τις αθλητικές εγκαταστάσεις της Νέας Ιωνίας (Πανθεσσαλικό Στάδιο, Κλειστό Γυμναστήριο, Κολυμβητήριο) και άλλα αξιοθέατα του Δήμου.
Την Παρασκευή 12-5-06 πραγματοποίησαν επίσκεψη στα Μετέωρα και την επομένη αναχώρησαν για την πατρίδα τους .
Οι εντυπώσεις των Ολλανδών καθηγητών, τόσο από την περιοχή, όσο και από το σχολείο μας ήταν άριστες και και οι σκοποί του προγράμματα στέφτηκαν με πλήρη επιτυχία.