Εισαγωγή
"Το εκπαιδευτικό μας σύστημα επικεντρώνεται στο 'τι είναι'.
Αλλά δεν είναι καθόλου επαρκές στο να σχεδιάσει το 'τι θα μπορούσε να είναι' " .
from Tom Peter’s book Re-imagine
|
|
Έχετε ποτέ νιώσει ότι εσείς και οι μαθητές σας σκέφτεστε πολύ περιορισμένα ή αλλιώς"μέσα σε ένα κουτί" (inside the box);
Αν η απάντηση είναι "Ναι", τότε ήρθε η ώρα να μετατρέψετε την τάξη σας σε έναν χώρο κατάλληλο για αλληλεπίδραση, δημιουργικότητα, εξερεύνηση και αναστοχασμό. Είναι ώρα να δείτε τον εαυτό σας σαν πρωτοπόρους στην εκπαιδευτική καινοτομία, τα σχολεία σας ως τους πιο θερμούς υποστηρικτές σας και τους μαθητές σας σαν το μεγαλύτερό σας κίνητρο. Ήρθε η ώρα να ταρακουνήσετε τους μαθητές σας, δημιουργώντας για αυτούς ένα περιβάλλον που να τους εμπνέει. Είναι ώρα για τη δημιουργική τάξη...
|
Στις μέρες μας ακούμε συχνά για τη δημιουργική τάξη και αυτόματα μας έρχονται στον νου μας κάποιες ερωτήσεις:
- Είναι σημαντικό για το μέλλον το (οποίο) όφελος προκύπτει από την προώθηση της δημιουργικότητας στη σχολική τάξη;
- Ποια είναι η θέση της δημιουργικότητας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα;
- Πρέπει να διδάσκουμε δημιουργικά ή πρέπει να διδάσκουμε τη δημιουργικότητα;
Το περιεχόμενο αυτού του WBT
Το περιεχόμενο αυτού του μαθήματος διακρίνεται σε 3 ενότητες:
1. Τι είναι η δημιουργικότητα;
2. Ενθαρρύνοντας τη δημιουργική ομαδική εργασία
3. Τεχνικές δημιουργικότητας
- Ιδεοθύελλα (Brainstorming)
-Αντίστροφη ιδεοθύελλα (Reverse brainstorming)
-Δημιουργία ιστοριών (Storyboarding)
-Brainwriting
- Scamper
- Τυχαίες λέξεις (Random words)
- Τα 6 καπέλα της σκέψης (Six thinking hats)
- Δελφοί (Delphi)
Αδειοδοτημένο υπό τους όρους Creative Commons Attribution Non-commercial 3.0 License
Ioanna Komninou Athens 2012