Περιγραφή
Χώρος ΅αθή΅ατος: γυ΅ναστήριο ή
κλειστός χώρος
Απαιτού΅ενο υλικό: Βιντεοκασέτα-6-7 στρώ΅ατα γυ΅ναστικής
Θεωρητικό ΅έρος
Υπάρχουν τρεις τρόποι ΅εθοδολογίας (ενδεχο΅ένως και άλλοι) που θα
αναφερθού΅ε να διδάξου΅ε ευχάριστα και ΅ε ευκολία (για τους ΅αθητές) την
εκ΅άθηση της κυβίστησης και ανακυβίστησης. Ο ένας τρόπος είναι να
χρησι΅οποιήσου΅ε στην αρχή του ΅αθή΅ατος για δέκα λεπτά ΅ια βιντεοκασέτα (γνωρι΅ία
΅ε τα 20 Ολυ΅πιακά Αγωνίσ΅ατα-τεχνική και πρακτική-Γίνε Πρωταθλητής:
Επι΅έλεια ∆. Χατζηχαριστός, καθ. Αθλητικής παιδαγωγικής Παν/΅ίου Αθηνών -
Ενόργανη γυ΅ναστική, εκδόσεις διερευνητική ΅άθηση) ΅ε προασκήσεις εκ΅άθησης
της κυβίστησης και ανακυβίστησης. Ο άλλος πιο δύσκολος τρόπος είναι να
δη΅ιουργήσου΅ε ΅όνοι ΅ας ΅ια βιντεοκασέτα ΅ε δικές ΅ας προασκήσεις και να τη
χρησι΅οποιού΅ε κάθε χρόνο στη δουλειά ΅ας. Ο τρίτος τρόπος είναι να
δείχνου΅ε ε΅είς τις προασκήσεις.
Η διάρκεια της προβολής να ΅ην υπερβαίνει τα 8-10 λεπτά για να προλάβου΅ε να
εργαστού΅ε στην πρακτική εφαρ΅ογή. Στην περίπτωση που οι ΅αθητές είναι
εξοικειω΅ένοι ΅ε την ενόργανη, επειδή δουλέψα΅ε και την προηγού΅ενη χρονιά
είναι δυνατόν να διδάξου΅ε ΅ε ευκολία και ευχαρίστηση την εκ΅άθηση της
κυβίστησης και ανακυβίστησης, ειδάλλως παίρνου΅ε ένα ΅έρος σε ΅ια διδακτική
ώρα.
Κατά τη διάρκεια της προβολής (ένεκα ότι η επάνω αναφερό΅ενη κασέτα δεν
είναι ΅εταγλωττισ΅ένη, που είναι ΅εγάλο ΅ειονέκτη΅α,) πρέπει ο καθηγητής να
επιση΅αίνει τα ση΅εία που ΅ας ενδιαφέρουν στο ΅άθη΅α όταν θα κάνου΅ε την
πρακτική εφαρ΅ογή στο γυ΅ναστήριο.
Πρακτικό ΅έρος
Τρεις ΅αθητές παίρνουν από ένα στρώ΅α έτσι ώστε να ΅ην ε΅ποδίζει ο ένας
τους άλλους.
Στεκό΅αστε στην άκρη του στρώ΅ατος, καθό΅αστε και κάνου΅ε κουβαράκι
κυλώντας την πλάτη ΅προς πίσω (όπως έδειχνε η κασέτα). Τα χέρια βρίσκονται
στα πόδια (βλ. φωτ.).
Το ίδιο ΅όνο που τα χέρια κατά τη διάρκεια που προσπαθώ να σηκωθώ όρθιος
βγαίνουν ΅προστά και δεν ακου΅πάνε το στρώ΅α (βλ.φωτ.).
Χρησι΅οποιώ την κατηφόρα ή ένα σκαλοπάτι, βάζοντας 2-3 στρώ΅ατα το ένα
πάνω στο άλλο και εκτελώ ΅ε ευκολία την κυβίστηση. Επιση΅αίνου΅ε πάντα ότι
τοποθετώ πάντα τα χέρια ΅προστά στο στρώ΅α και ΅ετά ακου΅πάει η πλάτη και
όχι το κεφάλι στο έδαφος. «Παιδιά προσέχετε το σβέρκο σας σαν τα ΅άτια σας».
Στη διάρκεια της εκτέλε σης της άσκησης οι ΅αθητές διαπιστώνουν ότι δεν
είναι δύσκολη και ενθαρρύνουν τους υπόλοιπους (βλ. φωτ.).
Βγάζω ένα στρώ΅α και συνεχίζω την εξάσκηση. Στην περίπτωση που οι ΅αθητές
έ΅αθαν την κυβίστηση προχωρώ στην κανονική εκτέλεση ΅ε ένα στρώ΅α.
Προχωρώ στις προασκήσεις ανακυβίστησης ΅αζεύοντας το σώ΅α ΅ου κυλώντας
πάλι στην πλάτη (ακριβώς όπως στην προάσκηση της κυβίστησης) ΅προς πίσω και
έχοντας τα χέρια στο σβέρκο.
Το ίδιο τοποθετώ τις παλά΅ες για να στηρίξω το σώ΅α και να ΅ην ακου΅πήσει
ο σβέρκος έτσι λύνω τον τρόπο εκπόνησής του.
Έπειτα βάζω 3-4 στρώ΅ατα το ένα πάνω στο άλλο φτιάχνοντας την
κατηφόρα. Ένας ΅αθητής κάθεται στα στρώ΅ατα, γέρνει πίσω βάζοντας τα χέρια
στο σβέρκο και γυρνάει ΅όνος του χωρίς βοήθεια του καθηγητή, αυτός ΅όνο
προσέχει και είναι έτοι΅ος για παν ενδεχό΅ενο (βλ. φωτ.).
Το ίδιο εκτελεί την ανακυβίστηση βάζοντας τις παλά΅ες.
Το ίδιο κάνου΅ε την άσκηση παίρνοντας το ένα στρώ΅α.
Παίρνου΅ε και το άλλο στρώ΅α.
Τέλος προσπαθού΅ε να εκτελέσου΅ε σε επίπεδο στρώ΅α.