School-PE

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Κεντρική σελίδα
Σχολική Φυσική Αγωγή
Υπηρεσιακά Θέματα
Νομοθεσία
Επιμόρφωση
’ρθρα-Απόψεις
Εργασίες και Έρευνες
Χρήσιμες Ιστοσελίδες
Επικοινωνία
Web Master

 

Μετρητής επισκέψεων

HyperCounter

(από 24-07-2003)

Τελευταία ενημέρωση

30/05/2017

Σχέδια μαθημάτων και δραστηριότητες

Πίσω Επάνω

Α/Α 6
Σχέδιο μαθήματος Κυβίστηση - ανακυβίστηση
Τάξη Α΄- ΣΤ΄
Συντάκτης

Θεόδ. Λευθερούδης, Καθηγητής Φυσ. Αγωγής, Προπονητής ποδοσφαίρου Παιδικών τμημάτων

   

Περιγραφή

Χώρος ΅αθή΅ατος: γυ΅ναστήριο ή κλειστός χώρος
Απαιτού΅ενο υλικό: Βιντεοκασέτα-6-7 στρώ΅ατα γυ΅ναστικής
 

Θεωρητικό ΅έρος
Υπάρχουν τρεις τρόποι ΅εθοδολογίας (ενδεχο΅ένως και άλλοι) που θα αναφερθού΅ε να διδάξου΅ε ευχάριστα και ΅ε ευκολία (για τους ΅αθητές) την εκ΅άθηση της κυβίστησης και ανακυβίστησης. Ο ένας τρόπος είναι να χρησι΅οποιήσου΅ε στην αρχή του ΅αθή΅ατος για δέκα λεπτά ΅ια βιντεοκασέτα (γνωρι΅ία ΅ε τα 20 Ολυ΅πιακά Αγωνίσ΅ατα-τεχνική και πρακτική-Γίνε Πρωταθλητής: Επι΅έλεια ∆. Χατζηχαριστός, καθ. Αθλητικής παιδαγωγικής Παν/΅ίου Αθηνών - Ενόργανη γυ΅ναστική, εκδόσεις διερευνητική ΅άθηση) ΅ε προασκήσεις εκ΅άθησης της κυβίστησης και ανακυβίστησης. Ο άλλος πιο δύσκολος τρόπος είναι να δη΅ιουργήσου΅ε ΅όνοι ΅ας ΅ια βιντεοκασέτα ΅ε δικές ΅ας προασκήσεις και να τη χρησι΅οποιού΅ε κάθε χρόνο στη δουλειά ΅ας. Ο τρίτος τρόπος είναι να δείχνου΅ε ε΅είς τις προασκήσεις.
Η διάρκεια της προβολής να ΅ην υπερβαίνει τα 8-10 λεπτά για να προλάβου΅ε να εργαστού΅ε στην πρακτική εφαρ΅ογή. Στην περίπτωση που οι ΅αθητές είναι εξοικειω΅ένοι ΅ε την ενόργανη, επειδή δουλέψα΅ε και την προηγού΅ενη χρονιά είναι δυνατόν να διδάξου΅ε ΅ε ευκολία και ευχαρίστηση την εκ΅άθηση της κυβίστησης και ανακυβίστησης, ειδάλλως παίρνου΅ε ένα ΅έρος σε ΅ια διδακτική ώρα.
Κατά τη διάρκεια της προβολής (ένεκα ότι η επάνω αναφερό΅ενη κασέτα δεν είναι ΅εταγλωττισ΅ένη, που είναι ΅εγάλο ΅ειονέκτη΅α,) πρέπει ο καθηγητής να επιση΅αίνει τα ση΅εία που ΅ας ενδιαφέρουν στο ΅άθη΅α όταν θα κάνου΅ε την πρακτική εφαρ΅ογή στο γυ΅ναστήριο.


Πρακτικό ΅έρος
• Τρεις ΅αθητές παίρνουν από ένα στρώ΅α έτσι ώστε να ΅ην ε΅ποδίζει ο ένας τους άλλους.
• Στεκό΅αστε στην άκρη του στρώ΅ατος, καθό΅αστε και κάνου΅ε κουβαράκι κυλώντας την πλάτη ΅προς πίσω (όπως έδειχνε η κασέτα). Τα χέρια βρίσκονται στα πόδια (βλ. φωτ.).
• Το ίδιο ΅όνο που τα χέρια κατά τη διάρκεια που προσπαθώ να σηκωθώ όρθιος βγαίνουν ΅προστά και δεν ακου΅πάνε το στρώ΅α (βλ.φωτ.).
• Χρησι΅οποιώ την κατηφόρα ή ένα σκαλοπάτι, βάζοντας 2-3 στρώ΅ατα το ένα πάνω στο άλλο και εκτελώ ΅ε ευκολία την κυβίστηση. Επιση΅αίνου΅ε πάντα ότι τοποθετώ πάντα τα χέρια ΅προστά στο στρώ΅α και ΅ετά ακου΅πάει η πλάτη και όχι το κεφάλι στο έδαφος. «Παιδιά προσέχετε το σβέρκο σας σαν τα ΅άτια σας». Στη διάρκεια της εκτέλε σης της άσκησης οι ΅αθητές διαπιστώνουν ότι δεν είναι δύσκολη και ενθαρρύνουν τους υπόλοιπους (βλ. φωτ.).
• Βγάζω ένα στρώ΅α και συνεχίζω την εξάσκηση. Στην περίπτωση που οι ΅αθητές έ΅αθαν την κυβίστηση προχωρώ στην κανονική εκτέλεση ΅ε ένα στρώ΅α.
• Προχωρώ στις προασκήσεις ανακυβίστησης ΅αζεύοντας το σώ΅α ΅ου κυλώντας πάλι στην πλάτη (ακριβώς όπως στην προάσκηση της κυβίστησης) ΅προς πίσω και έχοντας τα χέρια στο σβέρκο.
• Το ίδιο τοποθετώ τις παλά΅ες για να στηρίξω το σώ΅α και να ΅ην ακου΅πήσει ο σβέρκος έτσι λύνω τον τρόπο εκπόνησής του.
• Έπειτα βάζω 3-4 στρώ΅ατα το ένα πάνω στο άλλο φτιάχνοντας την
κατηφόρα. Ένας ΅αθητής κάθεται στα στρώ΅ατα, γέρνει πίσω βάζοντας τα χέρια στο σβέρκο και γυρνάει ΅όνος του χωρίς βοήθεια του καθηγητή, αυτός ΅όνο προσέχει και είναι έτοι΅ος για παν ενδεχό΅ενο (βλ. φωτ.).
• Το ίδιο εκτελεί την ανακυβίστηση βάζοντας τις παλά΅ες.
• Το ίδιο κάνου΅ε την άσκηση παίρνοντας το ένα στρώ΅α.
• Παίρνου΅ε και το άλλο στρώ΅α.
• Τέλος προσπαθού΅ε να εκτελέσου΅ε σε επίπεδο στρώ΅α.