Computer Science Unplugged: Για την Πληροφορική στα Δημοτικά σε δύσκολες ?αλλά και σε ευνοϊκές- συνθήκες!!!
Δημοσιευμένο από Tsampika Karakiza στην κατηγορία Uncategorized, tags: Άρθρα, ΕνημέρωσηΣτο πρόσφατο συνέδριο CIE 2011 στον Πειραιά για την Πληροφορική στην εκπαίδευση, για το οποίο έγινε και εδώ σχετική ανάρτηση, παρουσιάστηκε ένα παράδειγμα (δείτε εδώ το σχετικό άρθρο των Αγγελίδη, Λαδιά: Διδακτική της Πληροφορικής με χωρίς ή με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές στο Ολοήμερο Δημοτικό σχολείο) για το πώς ένας εκπαιδευτικός Πληροφορικής μπορεί να δουλέψει δημιουργικά στο Δημοτικό σχολείο ακόμα κι αν οι συνθήκες είναι οι χειρότερες, δηλαδή δεν έχει στη διάθεσή του εργαστήριο. Αναφέρομαι στην τάση που αναπτύσσεται σε αρκετές χώρες και περιγράφεται στο βιβλίο «Computer Science Unplugged» στο http://olympos.greeklug.gr/uploads/Computer_Science.pdf .
Ο συνάδελφος Τάσος Λαδιάς, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Γ΄Αθήνας, ένας από τους δύο συγγραφείς (Αγγελίδης, Λαδιάς) του σχετικού άρθρου, αναφέρει στο πλαίσιο του διαλόγου στις ομάδες google της ΠΕΚΑΠ, ότι η τάση αυτή αποδεικνύει ότι «η πληροφορική είναι ένα πολύ μεγαλύτερο υπερσύνολο των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και ακόμα ότι η πληροφορική μπορεί να διδαχθεί και χωρίς υπολογιστές (σε ακραία περίπτωση), ενώ οι ΤΠΕ όχι. (??). Νομίζω ότι το τελευταίο που χρειαζόμαστε είναι ο εξοπλισμός, άλλωστε τόσα χρόνια έχουμε άφθονο (χιλιάδες notebook και ακριβοπληρωμένοι διαδραστικοί που κατά κανόνα μένουν αναξιοποίητοι). Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ιδέες, δημιουργική δουλειά και φυγή προς τα εμπρός (μπορεί να ακούγεται ανεδαφικό είναι όμως το μόνο που θα μας κάνει να σταθούμε στα πόδια μας με αξιοπρέπεια)».
Όσοι προτείνουμε να αξιοποιήσουμε τα σπουδαία γνωστικά οφέλη του unplugged δεν παραιτούμαστε από τη διεκδίκηση του σύγχρονου εξοπλισμού. Το αντίθετο μάλιστα! Ούτε δίνουμε άλλοθι στις καθυστερήσεις και στις ελλείψεις σε εργαστήρια και υποδομές. Αλλά ξέρουμε πως εξοπλισμός χωρίς παιδαγωγικό διαβατήριο και δημιουργικές ιδέες, είναι δώρο άδωρο. Είναι σαν να σου δίνουν ένα λαμπερό αυτοκίνητο, που μπορεί να ξέρεις να το οδηγείς, αλλά δεν ξέρεις τι να κάνεις μ΄ αυτό, πού να πας, τι να δεις, που να σταματήσεις, τι να συλλέξεις στην πορεία, τι προσδοκάς να αποκομίσεις στο τέλος?. Αν αυτά δεν τα γνωρίζεις, τότε απλώς περιφέρεσαι άσκοπα!