ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ Σ.Σ.Κ.Θ. 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

«ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ»

ΘΕΜΑ Α

Α1.   α ? Σ

β ? Σ

γ ? Λ

δ ? Λ

ε ? Σ

Α2.   Οι θερμικές απώλειες ενός χώρου προς το περιβάλλον του διακρίνονται:

  • Απώλειες διάβασης θερμότητας μέσα από τις κάθε είδους διαχωριστικές επιφάνειες μεταξύ χώρου και περιβάλλοντος.
  • Απώλειες μεταφοράς θερμότητας από τις αέριες μάζες που ανανεώνουν τον αέρα του χώρου είτε με φυσικό τρόπο από τα ανοίγματα και τις χαραμάδες τους είτε αναγκαστικά με χρήση εξαεριστήρων.

ΘΕΜΑ Β

Β1.   Τα βασικά στοιχεία μιας εγκατάστασης κεντρικής θέρμανσης είναι:

  • Η εστία ¨παραγωγής¨ της θερμότητας και η διάταξη μετάδοσής της στο φορέα της θερμότητας.
  • Το δίκτυο κυκλοφορίας του φορέα.
  • Τα μέσα απόδοσης της θερμότητας από το φορέα στους χώρους που πρόκειται να θερμανθούν.

Β2.    Οι λέβητες ως προς το καύσιμο κατατάσσονται:

  • Λέβητες υγρών καυσίμων.
  • Λέβητες αερίων καυσίμων.
  • Λέβητες στερεών καυσίμων.
  • Λέβητες βιομάζας.
  • Λέβητες ηλεκτρικοί.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1.   Τα μειονεκτήματα των χαλύβδινων λεβήτων σε σύγκριση με τους χυτοσιδηρούς λέβητες κεντρικής θέρμανσης είναι:

  • Μικρότερη διάρκεια ζωής, ιδίως αν δεν έχουν αντιδιαβρωτική προστασία
  • Αδυναμία επέκτασης και αύξησης της ισχύος τους.
    • Επειδή είναι μεγάλα ενιαία κομμάτια, πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη πρόσβασης για την εγκατάστασή τους στο λεβητοστάσιο.
    • Αν οι ρωγμές δεν είναι επισκευάσιμες, δεν έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης στοιχείων όπως οι χυτοσιδηροί.

Γ2.   Οι βασικές κατηγορίες ονομαστικά στις οποίες διακρίνονται οι καυστήρες αερίων με κριτήριο τον τρόπο προσαγωγής καυσίμου είναι:

  • Καυστήρες διάχυσης
  • Καυστήρες με εγχυτήρες
  • Καυστήρες πλήρους προανάμιξης

ΘΕΜΑ Δ

Δ1.   Η ειδική κατανάλωση καυσίμου w σε μια εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης καθορίζεται από τους παρακάτω παράγοντες:

  • Θερμική ισχύ του λέβητα.
  • Θερμογόνο δύναμη του καυσίμου.
  • Βαθμό απόδοσης της εγκατάστασης.

Δ2.   Οι πιθανοί κίνδυνοι τους οποίους πρέπει να καλύπτει η ασφάλεια είναι:

  • Η θέρμανση του θερμομεταφορέα που προκαλεί διαστολές των μαζών και αυτό προκαλεί τάσεις σύστημα.
  • Η θερμοκρασία του θερμομεταφορέα που μπορεί να περάσει τα όρια ατμοποίησης του νερού ή αν πρόκειται για εγκαταστάσεις ατμού, η τιμή πίεσης να περάσει τα όρια αντοχής του δικτύου.
  • Κατά την λειτουργία να μην καίγεται το παρεχόμενο συνεχώς καύσιμο.
  • Από την πιθανή πτώση της θερμοκρασίας, κάτω από 45°C, μέσα στο φλογοθάλαμο, έχουμε προβλήματα διάβρωσης και καταπόνησης του λέβητα από απότομες διαστολές.

Αθήνα 28-5-2011

Mε εκτίμηση

Κωνσταντίνος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης

Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός ΠΕ1702

ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ART DESIGN AND TECHNOLOGY IN THE UNIVERSITY OF MIDDLESEX

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2011 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ