Η Δυσορθογραφία (ανορθογραφία) είναι μία από τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σύμφωνα με τα εγχειρίδια τόσο της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρίας (DSM-IV) όσο και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ICD-10). Συγκεκριμένα ανήκει στις Διαταραχές Γραπτής Έκφρασης και αφορά κυρίως ειδική δυσκολία στην ορθογραφία.
Η Δυσορθογραφία όπως και όλες οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες έχει νευρολογική – βιολογική αιτιολογία, είναι συνήθως κληρονομική και προϋποθέτει τουλάχιστον κανονική ευφυΐα. Οι ψυχο-κοινωνικοί παράγοντες, όπως π.χ. μη υποστηρικτικό ή χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα πριν από το δημοτικό, ανεπαρκής εκπαίδευση, περιορισμένες ευκαιρίες για μάθηση, υπερβολικές απουσίες, κτλ., μπορούν να χειροτερέψουν την υπάρχουσα δυσορθογραφία, αλλά ποτέ δεν μπορούν να την προκαλέσουν. Τα παιδιά με δυσορθογραφία είναι συνήθως ευφυέστατα και παρόλο που έχουν όλους τους παραπάνω παράγοντες ευνοϊκούς, αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην ορθογραφία.