Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

 

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός

Χρήσιμες Συνδέσεις

 Ερευνητικές εργασίες - Έξι συν ένα λάθη και η αντιμετώπισή τους

Ο Σχολικός Σύμβουλος Γ. Τζωρτζάκης, ΠΕ12 Πολιτικός Μηχανικός, πραγματοποίησε διαδικτυακό σεμινάριο για τις ερευνητικές εργασίες, παρουσιάζοντας τα κυριότερα, κατά τη γνώμη του,  λάθη των διδασκόντων και τους τρόπους αντιμετώπισής τους.

Τα προβλήματα που συζητήθηκαν, όπως τα αντιλαμβανόμαστε εμείς ήσαν τα εξής:

  • Λάθος 1ο - Εγώ ξέρω (έστω και αν ξέρουμε τη μέθοδο project πρέπει να μάθουμε πως θα τη χρησιμοποιήσουμε στο συγκεκριμένο μάθημα)

  • Λάθος 2ο - Ζουν ανάμεσά μας... (προκαταλήψεις και δοξασίες .... εναντίον της ερευνητικής διαδικασίας)

  • Λάθος 3ο - Το ... μέγεθος είναι σημαντικό (δεν μας ενδιαφέρει ο όγκος της έρευνας και δεν σχεδιάζουμε κάτι που δεν  μπορεί να γίνει με το συνδυασμό  χρόνου - πόρων που διαθέτουμε)

  • Λάθος 4ο - Η αξιολόγηση γίνεται στο τέλος (Η κουλτούρα και η διαδικασία αξιολόγησης, αυτοαξιολόγησης, ετεροαξιολόγησης, ξεκινάνε από την πρώτη μέρα και αποτελούν συστατικό στοιχείο της όλης διαδικασίας. )

  • Λάθος 5ο - Εσένα Μαρία δεν σε θέλει κανείς; (καθοδηγούμενη και όχι αυθόρμητη δημιουργία ισοδύναμων και ανομοιογενών ομάδων - ανάθεση ρόλου σε κάθε μαθητή, ανάλογα με τις εμπειρίες, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές του )

  • Λάθος 6ο - Οι δικοί μου δεν θέλουν να συνεργαστούν (η ομαδοσυνεργατική δεν λειτουργεί εύκολα ούτε μόνο με έναν τρόπο)

  • Λάθος 7ο - Ξεκινάμε και θα δούμε (Συνδιαμορφώνουμε αλλά Σχεδιάζουμε όσο το δυνατόν καλύτερα το project εκ των προτέρων)

Μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις και να παρακολουθήσετε μαγνητοσκοπημένη παρουσίαση της εισήγησης αλλά και τη συζήτηση στο σεμινάριο.

Δείτε την παρουσίαση σε power point

Δείτε βιντεοσκοπημένη την παρουσίαση και τις ερωτήσεις

Σχετική δημοσίευση: Ερευνητικές Εργασίες για όλους τους μαθητές