Μάθηση μέσω σχεδιασμού learning-by-design
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Σύγχρονες προσεγγίσεις
- Δημοσιευμένο στις Πέμπτη, 16 Μαϊ 2013 18:26
Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται στο σχεδιασμό και την ύφανση δραστηριοτήτων (βλ. http://neamathisi.com/learning-by-design/pedagogy/) αξιοποιώντας 4 βασικές παιδαγωγικές μεθοδολογίες (Γνωστικές Διαδικασίες http://neamathisi.com/learning-by-design/the-knowledge-processes/):
- Την Εγκατεστημένη πρακτική?προοδευτική Παιδαγωγική,
- Οικοδόμηση πάνω στα ενδιαφέροντα, τις εμπειρίες και τις γνώσεις των μαθητών
- Την Ρητή Διδασκαλία?Παραδοσιακή Παιδαγωγική,
- Ρητή αποκάλυψη των μοτίβων νοηματοδότησης και επικοινωνίας.
- Την Κριτική Πλαισίωση?Κριτική Παιδαγωγική,
- Διερεύνηση ενδιαφερόντων και υποκειμενικότητας. Ποιος ο σκοπός της επικοινωνίας;
- Τη Μετασχηματίζουσα Πρακτική?Εφαρμοσμένη Μάθηση,
- Δημιουργία πραγματικών νοημάτων, εφαρμογή μάθησης σε νέο πλαίσιο.
Η Γνωστική Διαδικασία είναι τα είδη των δραστηριοτήτων ή πραγμάτων που κάνουμε για να μαθαίνουμε:
Η βιωματική μάθηση ?
- η γνωστή ? οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους.
- η νέα ? οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενο.
Η εννοιολόγηση ?
- με ορολογία ? οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
- με θεωρία ? οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες, και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες.
Η ανάλυση ?
- με λειτουργικό τρόπο ? οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου-αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες.
- με κριτικό τρόπο ? οι μαθητές αξιολογούν τις δικές τους απόψεις, ενδιαφέροντα και κίνητρα, καθώς και των άλλων ανθρώπων.
Η εφαρμογή ?
- με κατάλληλο τρόπο ? οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητά των καταστάσεων αυτών.
- με δημιουργικό τρόπο ? οι μαθητές κάνουν μια παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα/καταστάσεις.
Ο συνολικός σχεδιασμός γίνεται με βάση ένα ηλεκτρονικό εργαλείο αξιοποιώντας τη δομή μιας Μαθησιακής Ενότητας και τις εφαρμογές της κοινωνικής δικτύωσης. Η συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτή τη νέα διάσταση σχεδιασμού ενισχύει την αίσθηση που έχουν ότι ανήκουν στη διαδικασία της μάθησή τους με ενεργό και συλλογικό τρόπο.(http://cglearner.com/)
Επισκεφθείτε το http://neamathisi.com/learning-by-design/the-learning-element για να δείτε έναν Συνοπτικό Οδηγό Δημιουργίας μιας «Μαθησιακής Ενότητας» ή δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.