Η μουσική μορφή του Κανόνα

Η μουσική μορφή του Κανόνα

Ο Κανόνας είναι μια μορφή πολυφωνικής σύνθεσης που χρησιμοποιείται ιδιαίτερα την εποχή Μπαρόκ (1600-1750). Ιδιαίτερα αγαπητή μορφή, σε πολλούς συνθέτες, μπορεί κανείς να βρει στη μουσική φιλολογία πληθώρα παραδειγμάτων. Στο παράδειγμα που ακολουθεί θα δούμε αναλυτικότερα στοιχεία για τη φόρμα

Τα βασικά χαρακτηριστικά της αισθητικής του εξπρεσιονισμού

Τα βασικά χαρακτηριστικά της αισθητικής του εξπρεσιονισμού

Ένας νέος τρόπος αισθητικής θεώρησης είναι ο εξπρεσιονισμός. Σύμφωνα με το νέο αυτό κίνημα η μουσική δεν θεωρείται ως αυτόνομη φόρμα αλλά υπάρχει ανάγκη να συνοδεύεται από ένα δεύτερο κείμενο. Το σύνολο για το οποίο προορίζεται είναι η ορχήστρα. Γενικότερα

Μορφές μουσικής σύνθεσης κατά την εποχή της Αναγέννησης

Μορφές μουσικής σύνθεσης κατά την εποχή της Αναγέννησης

Από τις πιο συνηθισμένες μορφές θρησκευτικής σύνθεσης στην Αναγέννηση είναι η λειτουργία και το μοτέτο. Το 16ο αιώνα το νέο ιταλικό μαδριγάλι, ένα κοσμικό είδος, κάνει την εμφάνισή του. Μία εφαρμογή των ιδεών του ουμανισμού είναι η επικράτηση της ανθρώπινης φωνής

Ένα νέο κεφάλαιο στην Ιστορία της Νεοελληνικής Μουσικής

Ένα νέο κεφάλαιο στην Ιστορία της Νεοελληνικής Μουσικής

Μία νέα μουσική προσωπικότητα στην Ιστορία της Νεοελληνικής Μουσικής θα προστεθεί πολύ σύντομα. Είναι η περίπτωση του Γεωργίου Σκλάβου. Γεννήθηκε στη Ρουμανία το 1888, από γονείς με καταγωγή από την Κεφαλλονιά. Σε νεανική ηλικία εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και υπήρξε καθηγητής

Μια επιστολή του Stravinsky προς τον Σεφέρη

Μια επιστολή του Stravinsky προς τον Σεφέρη

Η επιστολή Αγαπητέ κύριε Σεφέρη, Μόλις έλαβα την πολύ ευγενική σας επιστολή της 10ης Σεπτεµβρίου που µε είχε ακολουθήσει από την Καλιφόρνια σε διάφορα ξενοδοχεία της Νέας Υόρκης, ένα από τα οποία την κράτησε για τρεις εβδοµάδες. Σας είµαι βαθιά ευγνώµων για τον