Συναντώντας τους παλιούς μαθητές μου
Δ΄ τάξη


Εφέτος έχετε τους ίδιους μαθητές με πέρυσι. Δ΄ τάξη. Ξέρετε πλέον πολλά πράγματα γι' αυτούς και εκείνοι για σας. Όμως όσα και να ξέρετεε πέρασαν πάνω από δύο μήνες που δε συναντηθήκατε και η καινούρια χρονιά δεν μπορεί να αρχίσει αμέσως με μαθήματα.
Έτσι λοιπόν για φέτος μπορείτε να πραγματοποιήσετε τις εξής δραστηριότητες, για να αρχίσει η χρονιά με κέφι:

 

Πρώτη μέρα (Αγιασμός)

  • Πρωινός κύκλος: αφού μοίρασα και εξήγησα τα ΑΔΥΜ και τη λίστα υλικών, συγκεντρωθήκαμε στον κύκλο όπου συζητήσαμε τις προσδοκίες τους για τη χρονιά που έρχεται.

  • Ανανέωση ομάδων: χωρίστηκαν σε ομάδες και έπιασαν θέσεις.

Δεύτερη μέρα

Ξεκινήσαμε την ημέρα μας με αφηγήσεις για τις καλοκαιρινές μας περιπέτειες και συνεχίσαμε με τρία παιχνίδια.

  • Αγγίξτε: Τα παιδιά στον κύκλο. Τους ζητώ κάθε φορά να αγγίξουν κάτι. Ξεκινώ από απλά πράγματα και συνεχίζω με αστεία και δυσεύρετα. Π.χ. Αγγίξτε κάτι μπλε, Αγγίξτε κάτι μεταλλικό, Αγγίξτε μία μύτη, Αγγίξτε ένα κοκκαλάκι, Αγγίξτε ένα γόνατο, Αγγίξτε ένα σορτσάκι, Αγγίξτε μία στέκα κλπ.
    Άρεσε πολύ στα παιδιά. Στόχοι: μια πρώτη μικρή σωματική επαφή και η ανάπτυξη οικειότητας.

 

  • Το κούτσουρο: Έβαλα στον κύκλο της ομάδας ένα κούτσουρο και τους ζήτησα να να το μεταφέρουν ο ένας στον άλλον χρησιμοποιώντας μόνο τα πόδια. Στην αρχή είχα σκοπό να το κάνουν τρεις φορές, αλλά τους άρεσε τόσο που το έπαιξαν πέντε φορές, μπορεί και περισσότερες. Το κούτσουρο το κράτησα από την τελευταία φορά που ο Δήμος κλάδεψε τα δέντρα του σχολείου, γιατί γενικά μου αρέσει να χρησιμοποιώ στη δουλειά μου πράγματα που προέρχονται από τη φύση, αλλά θα μπορούσε κανείς να χρησιμοποιήσει για αυτό το παιχνίδι οτιδήποτε, πχ. ένα αρκουδάκι ή μια κασετίνα. Στόχοι του παιχνιδιού: συνεργασία και διασκέδαση.

 

  • Το μαγικό κουτί: έβαλα στη μέση του κύκλου ένα άδειο κουτί και του έκανα τα ξόρκια μου. Με μία ξύλινη κουτάλα για μαγικό ραβδί είπα τα "άμπρα κατάμπρα" κλπ. και έκανα το κουτί μαγικό. Τους είπα ότι από εκεί ο καθένας μπορεί να βγάλει ότι θέλει και να το περιγράψει με παντομίμα. Όποιο έβρισκε το ζητούμενο ήταν ο επόμενος που άνοιγε το μαγικό κουτί. Στόχοι: δραματοποίηση, φαντασία, εξωτερίκευση.

  • Το πλέγμα: μάθετε περισσότερα ΕΔΩ.

Το πλέγμα

  • Άνοιγμα ξανά του Βιβλίου Ζωής, λεπτομέρειες ΕΔΩ.

Τρίτη μέρα

  • Υπενθύμιση κανόνων - ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ: η δράση αυτή είναι πολύ σημαντική, γιατί μέσα από το θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά καταλαβαίνουν ποιος είναι ο σκοπός του δασκάλου και τι περιμένει από αυτά, αλλά και ποιοι πρέπει να είναι οι δικοί τους στόχοι όντας μαθητές αυτής της τάξης. Διάρκεια τουλάχιστον ένα δίωρο, μπορεί και τρεις. Διαβάστε λεπτομέρειες ΕΔΩ.

    Στο δεύτερο κομμάτι του παρακάτω βίντεο υπάρχει και μέρος της συζήτησης που ακολούθησε και επανακαθορίσαμε τελικά τους κανόνες της τάξης μας.

 

  • Σκυταλοδρομία κινήσεων: χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ίσες ομάδες. Η μία κοιτάζει και η άλλη παίζει. Η ομάδα που παίζει κρύβει τα πρόσωπά της στον τοίχο. Ένας από την ομάδα αυτή δείχνει στην ομάδα που κοιτάζει μια σειρά κινήσεων. Και τότε ξεκινά το παιχνίδι. Φωνάζει έναν παίχτη από τον τοίχο και του δείχνει τις κινήσεις. Αυτός τις δείχνει στον επόμενο κλπ. Είναι κάτι σαν το χαλασμένο τηλέφωνο. Τα μικρούλια ποτέ δε θυμούνται όλες τις κινήσεις ή και το καθένα τις κάνει με τον δικό του τρόπο, με αποτέλεσμα η αρχική προσπάθεια να φτάνει στον τελευταίο πάρα πολύ διαφορετική. Οι λανθασμένες κινήσεις προκαλούν γέλιο σε όλους. Στόχοι: να διασκεδάσουν και να μάθουν ότι είναι πιο διασκεδαστικό να γελάς με τα λάθη σου παρά να θυμώνεις ή να απογοητεύεσαι.

 

  • Μαθαίνουμε να ζωγραφίζουμε άντρες: Παρακάτω οι άντρες που έφτιαξαν τα παιδιά μου της Δ΄ τάξης. Το θέμα το είχα διδάξει και πέρυσι, αλλά για χρηστικούς λόγους έκανα μία επανάληψη φέτος. Δίδαξα πολλές εκδοχές, με μουστάκι, με μούσι, χωρίς μούσι, με μπλούζα, με πουκάμισο και γραβάτα κλπ. και τα μικρούλια μου επέλεξαν και έφτιαξαν τον δικό τους άντρα. Περισσότερες λεπτομέρειες  ΕΔΩ.

 

  • Μαθαίνουμε να ζωγραφίζουμε γυναίκες: Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ.
    Το να μάθουν να ζωγραφίζουν τα παιδιά πρόσωπα και ολόκληρους ανθρώπους από τις πρώτες μέρες είναι πολύ σημαντικό. Διαβάστε ΕΔΩ για ποιο λόγο προτιμώ να διδάσκω εγώ αυτό το μάθημα και δεν περιμένω τον/την εικαστικό.

 

Τέταρτη μέρα

Έναρξη των σχολικών μαθημάτων.
 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 04/09/2024

counter free