Αφήγηση φανταστικής ιστορίας με συγκεκριμένες λέξεις
Παραγωγή γραπτού λόγου, Β΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 4 του Τ.Ε. της 8ης ενότητας "Το ταξίδι στη Χωχαρούπα" της Γλώσσας Β΄ δημοτικού. Βασικοί στόχοι: η γραφή φανταστικής ιστορίας με χρήση συγκεκριμένων λέξεων, με τίτλο και τρεις παραγράφους και αυτοαξιολόγηση. 

Στην πραγματικότητα έκανα  εδώ μια εμπέδωση του παραμυθιού προσθέτοντας ένα καινούριο στοιχείο, δηλ. τη χρήση συγκεκριμένων λέξεων.

Προσυγγραφικό στάδιο: Πριν ξεκινήσει η συγγραφή του καινούριου παραμυθιού, συμφωνήσαμε όλοι ότι το παραμύθι τους θα έχει έναν ήρωα, όχι απαραίτητα άνθρωπο. Ο καθένας διάλεξε τον δικό του ήρωα και του έδωσε ένα όνομα. Συμφωνήσαμε επίσης ότι θα χρησιμοποιήσουν όσες περισσότερες λέξεις από την άσκηση 4 μπορεί ο καθένας. Ο νικητής θα ήταν αυτός που θα χρησιμοποιήσει τις περισσότερες.

Συγγραφικό στάδιο: Ζήτησα από τα παιδιά να βάλουν ως τίτλο το όνομα του ήρωά τους. Και ύστερα προτείναμε διάφορες "αρχές" σύμφωνα με τα όσα είχαμε μάθει μέχρι τώρα. Εύκολα πλέον ο καθένας έγραψε την αρχή του.

 

Για τη μέση του παραμυθιού τους ζήτησα απλώς να ξεκινήσουν όλοι με τη φράση "Μια μέρα" και τους άφησα ελεύθερους να γράψει ο καθένας με τη φαντασία του. Καθώς έγραφαν περνούσα πάνω από τα κεφάλια τους προσέχοντας κανένας να μην ξεχάσει να βάλει "δαχτυλάκι" και συνεχώς τους υπενθύμιζα τις λέξεις που έπρεπε να χρησιμοποιήσουν με κάποιον τρόπο και τις έβλεπαν στον πίνακα.

Για το τέλος του παραμυθιού τους ζήτησα απλώς να ξεκινήσουν  με τη φράση "Από τότε" και τους άφησα ελεύθερους να τελειώσουν με τη φαντασία του ο καθένας.

Όταν τελείωσαν τη συγγραφή του παραμυθιού, τους ζήτησα να εμπλουτίσουν τον τίτλο του σύμφωνα με αυτά που έγραψαν. Ύστερα έκαναν την αυτοαξιολόγησή τους, αυτή τη φορά εντελώς μόνα τους. Τους άρεσε πολύ.

Τέλος τους ζήτησα να ζωγραφίσουν μία σχετική εικόνα.

Η αντιγραφή έγινε στο σχολείο, μια και βρέθηκε έξτρα διαθέσιμη ώρα. Όσοι δεν πρόλαβαν, ολοκλήρωσαν στο σπίτι.

Κατεβάστε το αρχείο της αυτοαξιολόγησης από ΕΔΩ.

Μετασυγγραφικό στάδιο: Την επόμενη ημέρα μοίρασα στους μαθητές την παρακάτω φωτοτυπία. Διάβασαν μόνα τους το παραμυθάκι και αμέσως άρχισαν να φωνάζουν για τα λάθη που έβρισκαν. Τους ζήτησα να διορθώσουν σιωπηρά και τους έδωσα χρόνο γι' αυτό. Λίγο αργότερα το αξιολογήσαμε και το διορθώσαμε ως προς τα δομικά του στοιχεία. Στόχος ήταν η εμπέδωση της αυτοαξιολόγησης και η εμπέδωση βασικών ορθογραφικών κανόνων και λέξεων με πολλά σύμφωνα. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

Σε επόμενη ώρα διαβάσαμε τα παραμύθια επαινώντας όλους τους συγγραφείς και μετρώντας τις λέξεις που χρησιμοποίησαν. Νικήτρια ήταν η Αθανασία.

Χρόνοι: Απαιτήθηκαν 3 διδακτικές ώρες και 1 ώρα για την αντιγραφή. Σχολ. έτος 2021-2022

Διαβάστε ΕΔΩ για το παραμύθι στη Γ΄ δημοτικού.

Διαβάστε ΕΔΩ για το παραμύθι στη Β΄ δημοτικού.

Διαβάστε ΕΔΩ για το παραμύθι στη Δ΄ δημοτικού.

Διαβάστε ΕΔΩ για το εικονογραφημένο παραμύθι.

Διαβάστε ΕΔΩ για το εικονογραφημένο παραμύθι ως ανακεφαλαίωση του μαθήματος της Ιστορίας.

 

Δημιουργός Copyright © 2021-2022,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 07/02/2024

counter free