Πρόκειται για της δραστηριότητα 10 του
Τ.Ε. της 13ης ενότητας "Μες στο Μουσείο" της Γλώσσας Β΄ δημοτικού.
Έχει ήδη προηγηθεί η
περιγραφή χώρου "Το δωμάτιό μου" και αυτή την περιγραφή τη γράφουμε προς το
τέλος της ενότητας για μεγαλύτερη εξοικείωση. Στόχος να παράγουν οι μαθητές περιγραφικό κείμενο με τη χρήση επιθέτων
και τοπικών επιρρημάτων. Επιμέρους στόχοι: εμπέδωση παραγράφων, λεζάντα και αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση
και βελτίωση γραπτού.
ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Το στάδιο αυτό δεν αναπτύχθηκε ιδιαίτερα εδώ,
γιατί είχε ήδη διδαχτεί στην προηγούμενη
περιγραφή χώρου "Το δωμάτιό μου"
Στο προσυγγραφικό
τονίσαμε τα επίθετα και τα τοπικά επιρρήματα που θα μπορούσαν
να χρησιμοποιήσουν και συμφωνήσαμε ότι το κείμενό τους θα έχει ΑΡΧΗ, ΜΕΣΗ και ΤΕΛΟΣ.
Δηλ. τρεις παραγράφους.
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Όλα τα παιδάκια προσπάθησαν να ακολουθήσουν
τις οδηγίες με μεγάλη επιμέλεια.
Σύνδεσος
ΕΔΩ
ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Στο μετασυγγραφικό
στάδιο αξιολόγησαν το γραπτό τους διαβάζοντάς το προσεχτικά.
Παρατήρησα ότι τα περισσότερα παιδάκια προσπάθησαν να βελτιώσουν
το γραπτό τους μετά την αυτοαξιολόγησή τους.
Κάθε παιδί που τελείωνε έφτιαχνε σχετική ζωγραφιά
και έγραφε λεζάντα.
Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες.
Για το σπίτι έδωσα την
παρακάτω άσκηση:
Ακολούθησε η δική μου
αξιολόγηση. Διόρθωσα τα μη σοβαρά λάθη και κάποιες λίγες ασάφειες, σημείωσα τα σοβαρά-καταληκτικά
καθώς και
τα Επίθετα και τα Τοπικά Επιρρήματα που χρειάζονταν ακόμη.
Σε επόμενο δίωρο τους
έδωσα να αξιολογήσουν το κείμενο κάποιου μαθητή. Επέμεινα ότι δεν αρκεί να
βρίσκουν τις ατέλειες, αλλά πρέπει να βελτιώνουν το γραπτό. Αφού τους άφησα
αρκετό χρόνο γι αυτή τη δουλειά, κάναμε την ίδια εργασία όλοι μαζί στον πίνακα.
Κατάλαβαν έτσι πώς αξιολογούν και πώς βελτιώνουν.
Μετά από αυτό πέρασαν
στο δικό τους τετράδιο. Σύμφωνα με τις οδηγίες μου στο πλάι του τετραδίου, διόρθωσαν λάθη, βελτίωσαν μέρη που τους είχαν σημειωθεί.
Όταν ολοκλήρωσαν άρχισαν το καθαρογράψιμο για να έχουν ένα τέλειο κείμενο.
Παρατήρησα ότι πλέον
πολύ γρήγορα βελτιώνουν το γραπτό τους σύμφωνα με τις οδηγίες μου, αλλάζοντας ή
προσθέτοντας λέξεις. Παρατήρησα επίσης ότι δυσκολεύονται ακόμα να αντιγράψουν το
κείμενό τους με ακρίβεια.
Για το σπίτι τους
ανέθεσα ως ανάγνωση το κείμενό τους καθώς και την
παρακάτω εργασία:
Την επόμενη μέρα στην
ώρα της ανάγνωσης, το κάθε παιδάκι διάβασε ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι από το
κείμενό του. Επαινέθηκε φυσικά η προσπάθεια
όλων.
Κατεβάστε τα αρχεία από
ΕΔΩ.
Συνολική διάρκεια διδασκαλίας 4 διδακτικές
ώρες.
Δείτε την περιγραφή
προσώπου για τη Β΄ τάξη
ΕΔΩ.
Δείτε την περιγραφή
παιχνιδιού για τη Β΄ τάξη
ΕΔΩ.
Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Γ΄ τάξη
ΕΔΩ.
Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Δ΄ τάξη
ΕΔΩ.