Αρχείο Μαΐου 2010

Καημένε Καλλικράτη

1 Μαΐου 2010, από

Έδρα ή Εξ-έδρα

Η παρουσίαση του νέου χάρτη αυτοδιοίκησης πέρα από τις γεωγραφικές αστοχίες, αστοχίες που σε περιπτώσεις περιγράφουν μόνο γεωγραφικά διαμερίσματα επί χάρτου, αγνοώντας τις πραγματικές διαστάσεις του τώρα ή τις δυνητικές αντίστοιχα του αύριο και δικαίως εγείρουν ενστάσεις και αντιδράσεις φορέων και κατοίκων, εγείρουν και ενστάσεις μνήμης και ιστορίας.Για τη "γεωγραφική συγγένεια" πιθανόν να βρεθεί κάποια λύση στο μέλλον. Για την ιστορικότητα και τη διαχρονική υπόσταση ενός τόπου, τι λύση θα βρεθεί;

Σε αρκετές περιοχές ορίστηκαν ιστορικές έδρες, έστω τιμητικά, για το δήμο Δωδώνης ο ρόλος αυτός αποσιωπήθηκε, η έδρα μεταφέρθηκε σε περιοχή με συμβολική θα μπορούσε να πεί κανείς σημασία για την ιστορικότητα της Δωδώνης.

Πιστεύοντας αρχικα ότι με αυτόν τον τρόπο απαξιώνεται ο χώρος απο το ιστορικό,φιλοσοφικό, πολιτικό παρελθόν του, θα ήθελα να παραθέσω έστω και σε "ώτα μη ακουόντων" ότι:

Στη Δωδώνη ο φιλοσοφικός και πολιτικός λόγος έχει αχανή γέννηση και σταθερή πορεία αιώνων. Έχοντας μάλιστα κατά νου, την περίοδο της Δημοκρατίας (με ουσία) το 232 μ.Χ. όπου το Ηπειρωτικό κοινό έφθανε από τον Αμβρακικό κόλπο μέχρι της εκβολές του Αώου ή 100 χρόνια πριν, όπου η "Ηπειρωτική συμμαχία" δημιούργησε το πρώτο βουλευτήριο στην Ήπειρο, έδρα ήταν η Δωδώνη. Επιπλέον στο χώρο αυτό βρέθηκαν και τα δύο αρχαιότερα γραπτά της Ηπείρου που είναι δυο ψηφίσματα του κοινού των Ηπειρωτών.

Φαίνεται πως περνάμε σε μια ηθελημένη ή αθέλητη επιπλέον λήθη του χώρου και της σημασίας του. Πιθανόν να φαίνεται "συγκριτικά" σύγχρονο και ηθικά σταλμένο να αναγράφεται ως έδρα του δήμου Δωδώνης΄η " Αγία Κυριακή".

Θα μου πεις, ποια σχέση έχουμε εμείς σήμερα με την ιερότητα του χώρου ή έστω με την διαχρονικότητά μας;

Πιθανόν η κρίση των συντακτών τεχνοκρατών και όχι μόνο, αυτής της χωροταξικής μελέτης αποτυπώνει το "ισχυρό" σήμερα απέναντι σε ένα παρελθόν που φαίνεται ανίκανο να μας επηρεάζει.

Ωραίο το λογότυπο των εγγράφων Δήμος Δωδώνης, έδρα Αγία Κυριακή.