Δράση τηλεδιάσκεψης

ΔΡΑΣΗ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ

Σχολείο που πραγματοποιήθηκε η Δράση: 12/θ 6ο Ολ. Δημοτικό Σχολείο Χανίων

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ξερουδάκης Γεώργιος, ΠΕ19, Πληροφορικής

Τίτλος Δράσης :Τηλεδιάσκεψη

 

Τάξη/Τμήμα: ΣΤ

Σύνολο μαθητών: 20

Διάρκεια της Δράσης:10 διδακτικές ώρες

 

Ημερομηνία διεξαγωγής τηλεδιάσκεψης: 04/03/2014 και 19/03/2014

 

Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Σούδας

Σκοποί και στόχοι της Δράσης: Οι στόχοι της δράσης είναι:

  • να μάθουν οι μαθητές τι είναι το διαδίκτυο, τις υπηρεσίες που μας προσφέρει, τους κινδύνους που ενέχει και τους τρόπους προστασίας από αυτούς
  • να μάθουν οι μαθητές για την υπηρεσία της τηλεδιάσκεψης
  • να μάθουν οι μαθητές τον τρόπο υλοποίησης της τηλεδιάσκεψης
  • να μάθουν οι μαθητές πως ανταλλάσσουν αρχεία μέσω τηλεδιάσκεψης

 

Οργάνωση της τάξης: Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας. Εκπρόσωποι μαθητών συνομίλησαν με το άλλο σχολείο. Οι υπόλοιποι μαθητές παρακολούθησαν την τηλεδιάσκεψη μέσω βιντεοπροβολέα.

Υλικοτεχνική υποδομή: Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής τους σχολείου μας. Χρησιμοποιήθηκε φορητός υπολογιστής στον οποίο συνδέθηκαν κάμερα και ηχεία. Επίσης χρησιμοποιήθηκε βιντεοπροβολέας για να μπορούν οι μαθητές να παρακολουθούν την τηλεδιάσκεψη.

Λογισμικό: Skype

Περιγραφή της Δράσης: Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου που φέτος εορτάστηκε στις 11 Φεβρουαρίου 2014, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την έννοια του Διαδικτύου, τις δυνατότητές του, τις υπηρεσίες που μας προσφέρει, τους κινδύνους που ενέχει και τους τρόπους με τους οποίους προστατευόμαστε από αυτούς.

Στη συνέχεια, σε συνεργασία με τη δασκάλα Πληροφορικής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σούδας, κα. Μαλαξιανάκη Αθηνά, πραγματοποιήσαμε την πρώτη  τηλεδιάσκεψη μεταξύ των δύο τμημάτων της έκτης τάξης του σχολείου μας και της έκτης τάξης του άλλου σχολείου, στις 04 Μαρτίου 2014, ημέρα Τρίτη και διδακτική ώρα 3η. Έγινε γνωριμία των μαθητών των δύο σχολείων, ανταλλαγή ερωτήσεων, καθώς και ανταλλαγή παιχνιδιών που είχαν δημιουργηθεί από τους μαθητές στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής. Το άλλο σχολείο μας έστειλε ένα διπλό παιχνίδι στο Scratch ενώ το δικό μας έστειλε δύο κουίζ ερωτήσεων στο MS Power Point. Το σημαντικό είναι ότι παιχνίδια ήταν πρωτόγνωρα για το κάθε σχολείο που τα λάμβανε. Οι μαθητές του σχολείου μας δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με το Scratch, οι μαθητές του άλλου σχολείου δεν είχαν δει έως τώρα κουίζ σε Power Point. Ανανεώσαμε το ραντεβού μας σε δύο εβδομάδες.

Στη διάρκεια αυτή των δύο εβδομάδων ασχοληθήκαμε με τα παιχνίδια που μας έστειλε το άλλο σχολείο.  Εστιάσαμε τόσο στον τρόπο υλοποίησης τους, και αναρωτηθήκαμε τι άλλες δυνατότητες μας παρέχει το Scratch.

Στις 19 Μαρτίου 2014, ημέρα Τετάρτη, την 5η διδακτική ώρα, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη τηλεδιάσκεψη μεταξύ των δύο σχολείων. Οι μαθητές κάθε σχολείου σχολίασαν το παιχνίδι που τους είχε σταλεί, τι τους έκανε εντύπωση, τι τους δυσκόλεψε. Στη συνέχεια έγινε συζήτηση για τις σχολικές εορτές που αναλαμβάνει η τάξη τους και πως τις υλοποιούν. Το άλλο σχολείο μας παρουσίασε ένα μικρό θεατρικό που θα παρουσίαζε στην γιορτή της 25ης Μαρτίου. Το δικό μας σχολείο παρουσίασε κάποιες δράσεις που υλοποιεί και συγκεκριμένα  την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση, την οποία και χρειάστηκε να εξηγήσουμε εκτενέστερα. Αντίστοιχα το 2ο Δημοτικό Σούδας μας παρουσίασε δράσεις του δικού του σχολείου.

Αναστοχασμός: Οι μαθητές και των δύο τμημάτων της έκτης τάξης, ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά σε όλη τη διαδικασία. Με πολύ ζήλο και ενθουσιασμό συμμετείχαν ενεργά, καθένας με το δικό του τρόπο, πριν, κατά τη διάρκεια και ενδιάμεσα των τηλεδιασκέψεων, που πραγματοποιήθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στις εργασίες που είχε κάνει το άλλο σχολείο και ζήτησαν οι ίδιοι να μάθουν να κάνουν αντίστοιχες. Συνεργάστηκαν άψογα για την προετοιμασία της τηλεδιάσκεψης, αφού ανέλαβαν οι ίδιοι να ετοιμάσουν τα θέματα που συζήτησαν στη δεύτερη συνομιλία τους.

Σχολιάστε