Σύνδεσμος Πάμε για Surfing με Ασφάλεια;
Title: ΠΑΜΕ ΓΙΑ SURFING ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ; Description: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ! ΣΕΡΙΦΗΔΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ!! ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητα 4: Γνωριμία με το Διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του Κεφάλαιο 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο (σελ. 74-77) Μια Ιστοεξερεύνηση του Τζιώρα Ηλία για το μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΠΑΙΚ 2010-11, τμήμα Α1 Grade Level: 9-12 Curriculum: Technology Keywords: Διαδίκτυο, Internet, Παγκόσμιος Ιστός, www, Ιός, ασφάλεια
Συντάκτες: Τζιώρα Ηλία, Κωστίκα Βύρων και Βλαχοπιώτη Θανάση
|
427 |
Σύνδεσμος Κακόβουλο Λογισμικό
Τίτλος: Κακόβουλο Λογισμικό Περιγραφή: Εισαγωγή στην έννοια "Κακόβουλο Λογισμικό" για μαθητές της Α' Γυμνασίου. Επίπεδο δυσκολί: 6-8 Βιογραφικό σημείωμα: Technology Λέξεις κλειδιά: κακόβουλο λογισμικό, ιοί,
Συντάκτη: Ελισάβετ Μαυρουδή
|
322 |
Σύνδεσμος Από τι αποτελείται ένας υπολογιστής
Τίτλος: ΑΠΟ ΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Περιγραφή: Το Εσωτερικό του Υπολογιστή. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή (σελ. 109-112) Μια Ιστοεξερεύνηση του Χρόνη Τραστόγιαννου για το μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΠΑΙΚ 2010-11, τμήμα Α1 Επίπεδο δυσκολί: 9-12 Βιογραφικό σημείωμα: Technology Λέξεις κλειδιά: Υλικό Η/Υ, hardware, μητρική, επεξεργαστής, τροφοδοτικό, μνήμη
Συντάκτης: Χρόνης Τραστόγιαννου
|
458 |
Σύνδεσμος Γλώσσα Προγραμματισμού Logo
Τίτλος: Γλώσσα Προγραμματισμού Logo Περιγραφή: Μάθετε πώς μπορείτε να προγραμματίζετε σε γλώσσα προγραμματισμού logo, να κατευθύνετε το χελωνάκι του Microworlds Pro και να δημιουργείτε απίθανα γεωμετρικά σχήματα! Επίπεδο δυσκολί: 9-12 Βιογραφικό σημείωμα: Technology Λέξεις κλειδιά: Γλώσσα Προγραμματισμού Logo, Microworlds Pro
Συντάκτες: Ιφιγένεια Γεωργακή και Διαμάντω Πούτου
|
187 |
Σύνδεσμος Πλοήγηση στο Παγκόσμιο Ιστό και στο Υπερκείμενο
Τίτλος: Πλοήγηση στο Παγκόσμιο Ιστό και στο Υπερκείμενο Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή θα επισκεφτούμε διάφορους δικτυακούς τόπους και θα αντλήσουμε πληροφορίες από τις ιστοσελίδες τους. Ο Παγκόσμιος Ιστός αποτελείται από διάφορα μικρά κείμενα (εμπλουτισμένα με ήχους, φωτογραφίες, βίντεο) που συνδέονται μεταξύ τους (για αυτό λέμε ότι έχουμε έναν ιστό από κείμενα). Επίπεδο δυσκολί: 9-12 Βιογραφικό σημείωμα: Technology Λέξεις κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα (Web page), δικτυακός τόπος (Web site), Διεύ-θυνση Ιστοσελίδας (URL), Λογισμικό Πλοήγησης ή Φυλλομετρητής (Browser), Υπερκείμενο (Hypertext), Σύνδεσμος (Link), Κόμβος, Θερμή Λέξη.
Συντάκτης: Αριστείδη Αράπογλου
|
263 |
Σύνδεσμος Ταξιδεύοντας με γόνδολα
Τίτλος: Ταξιδεύοντας με γόνδολα!!! Περιγραφή: Η ιστοεξερεύνηση αυτή απευθύνεται σε μαθητές του Γυμνασίου που καλούνται από τη μια (μάθημα Πληροφορικής) να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης λογισμικών επεξεργασίας κειμένου, υπολογιστικών φύλλων, παρουσιάσεων και παραγωγής βίντεο, και από την άλλη (μάθημα Εικαστικών) να έρθουν σε επαφή με την ιστορία της τέχνης αλλά και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την τέχνη γενικότερα. Επίπεδο δυσκολί: 9-12 Βιογραφικό σημείωμα: Technology Λέξεις κλειδιά: Word, Excel, PowerPoint, Windows Movie Maker, Ιστορία της Τέχνης, Ιταλική Αναγέννηση, Βενετία
Συντάκτες: Βάια Ζαχαράκη και Γεωργία Ευσταθίου
|
197 |
Σύνδεσμος Communications Using the Internet
Title: Communications Using the Internet Description: This WebQuest is designed to guide students through various internet communication tools. Students will participate in hands-on experiences to become familiar with e-mails, chat, instant messaging, and web conferences. Grade Level: 3-5 Curriculum: Professional Skills Keywords: Internet, Chat, E-mail, Instant Messaging, Web Conferences
Author: Terry VanLandingham
|
81 |
Σύνδεσμος Web Site Evaluation
Title: Web Site Evaluation Description: Teaching Website Evaluation is a very important topic to me as a librarian because I am an avid user of the World Wide Web. Due to the endless information the Internet offers, choosing one website over another becomes a very difficult task for me. I have never given too much thought to the results I get once I type a search topic. In the classroom, I have often spent too much time on a main search clicking on numerous results only to end with up with countless divergent results. Due to the inefficiency of this approach, I usually end up hastily choosing a limited array of websites for the students to survey. Conscious of the fact that I could vastly improve my process, I catapulted myself into the search for a more efficient method. Grade Level: 3-5 Curriculum: Technology Keywords: Web Site Evaluation
Author: Marvin Gonzalez
|
73 |
Σύνδεσμος Seach Engines
Title: Seach Engines Description: This is a webquest designed to help students know the different types of search engines and how to use them properly. Grade Level: 9-12 Curriculum: Business / Economics Keywords: Internet, search engines, technology
Author: Jennifer Harlan
|
88 |
Σύνδεσμος Computers: A Journey from Past to Future
Title: Computers: A Journey from Past to Future Description: Did you know that as we speak, monkeys are able to control robotic devices with their brainwaves? Have you seen the most powerful supercomputer in the world? This unit is packed with websites, videos, and interactive resources to explore the past, present, and future of computer technology. Casual browsers are encouraged to explore the catalog of video links, demonstrating breakthroughs on the cutting edge of science and technology. Cooperative groups analyze computer innovations, create an interactive timeline, and present new ideas about the future of computers, gadgets, and the internet. Includes resources to learn how computers work. Adaptable for middle school, high school, and college. This comprehensive project can be broken into several units and provides a minimum of 12-16 hours of instructional time. Grade Level: 9-12 Curriculum: Technology Keywords: History, computers, timeline, future, technology, internet, lesson plans
Author: Mr. Bollinger
|
95 |
Σύνδεσμος COMPUTER PARTS - PUTTING THE PUZZLE TOGETHER!!!
Title: COMPUTER PARTS - PUTTING THE PUZZLE TOGETHER!!! Description: Students will create their own dictionary-type booklet explaining the parts of the computer. They will investigate the different parts of a computer and report on the part's function, importance, and price. Each member of the team will be assigned a computer part. They will give their booklet a title page. They will also create a puzzle to share with the class that will consist of computer parts. Grade Level: 3-5 Curriculum: Technology Keywords: computers, hardware, software
Author: Pat Rosini
|
103 |
Σύνδεσμος Categories of hardware Devices
Title: Categories of Hardware Devices Description: The purpose of this exercise is to help students to understand how a computer works and the relationship among hardware devices.This information will help when you go shopping for a new system. Grade Level: 9-12 Curriculum: Technology Keywords: Hardware, Input, Output ,Memory , Processing, Backup
Author: IT Group
|
73 |
Σύνδεσμος Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Η εργασία αυτή έχει στόχο οι μαθητές να βρουν πληροφορίες για θέματα που μας απασχολούν σε σχέση με το διαδίκτυο στις μέρες μας, να εντοπίσουν χρήσιμες συμβουλές για προβλήματα που ενδεχομένως αντιμετωπίζουμε αλλά και πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μπορεί και να μη γνωρίζουν έως τώρα για το Διαδίκτυο.
Συντάκτης: angelikaswt@hotmail.com
|
172 |
Σύνδεσμος Πρεσβευτές της Θεσσαλονίκης
Τίτλος: Πρεσβευτές της Θεσσαλονίκης Περιγραφή: Οι μαθητές θα αναζητήσουν πληροφορίες και θα μάθουν περισσότερα πράγματα για τον τόπο στον οποίο ζουν. Τις γνώσεις που θα αποκτήσουν, θα τις χρησιμοποιήσουν για να διαφημίσουν την πόλη τους, αξιοποιώντας παράλληλα τα εργαλεία του Web 2.0. Στόχος είναι να κατασκευάσουν πολυμεσικό περιεχόμενο που θα βοηθήσει στην προσέλκυση τουριστών στον τόπο τους. Επίπεδο δυσκολί: College / Adult Βιογραφικό σημείωμα: Technology Λέξεις κλειδιά: web 2.0, πολυμέσα, Θεσσαλονίκη
Συντάκτης: Τζέλέπη Σοφία
|
120 |
Σύνδεσμος Το εσωτερικό του υπολογιστή και όχι μόνο
Τίτλος: Το εσωτερικό του υπολογιστή και όχι μόνο Περιγραφή: Το Εσωτερικό του Υπολογιστή. Πληροφορική Β' Γυμνασίου - Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή - Μια Ιστοεξερεύνηση του Σάκη Ευαγγέλου Επίπεδο δυσκολί: 9-12 Βιογραφικό σημείωμα: Technology Λέξεις κλειδιά: Υλικό Η/Υ, hardware, μητρική πλακέτα, κεντρική μονάδα επεξεργασίας, τροφοδοτικό, κύρια μνήμη, μνήμη RAM, μνήμη ROM, εσωτερικές κάρτες, θύρες σύνδεσης
Συντάκτης: Σάκης Ευαγγέλου
|
307 |
Σύνδεσμος Computers & The Internet
Title: Computers & The Internet Description: Students will learn through a variety of tasks how to expore the history of computers and the different parts that make up a computer and how it all works together Grade Level: 9-12 Curriculum: Technology Keywords: Computers, Internet, Technology motherboards, CPU, Display, Input/ Output Devices, Add-on cards, Plug-in Ports
Author: Glen Emmanuel
|
56 |
Σύνδεσμος Computer Hardware Devices
Title: Computer Hardware Devices Description: This activity is to get students aware of the different computer hardware devices that they encounter at school, and in their community. Grade Level: 9-12 Curriculum: Technology Keywords: Input devices, Output Devices, Storage Devices and Processor
Author: Shelesha Hudson
|
79 |
Σύνδεσμος Secondary Storage Devices
Title: Secondary Storage Devices Description: This Webquest will help you to discover the different types of devices that you can use to store information on a permanent basis for future use. Grade Level: 9-12 Curriculum: Technology Keywords: DVD, CD, Hard Disk, Zip Disk, Magnetic Tape, USB Flash Drive, Diskette, Floppy Disk
Author: Andria Chitolie
|
78 |
Σύνδεσμος Input/Output devices
Title: Input/Output devices Description: This WebQuest is to enable students to discover different types of input and output devices. The students will: Identify various types of input devices Identify various types of output devices Give applications of various input and output devices Grade Level: 9-12 Curriculum: Technology Keywords:
Author: Omar Jordan
|
107 |
Σύνδεσμος 3 steps to Integrating Web 2.0 tools into Classroom
Title: 3 steps to Integrating Web 2.0 tools into Classroom Description: These steps are as easy as 1,2,3. Follow each step to successfully integrate your selected Web 2.0 tools Grade Level: 6-8 Curriculum: Technology Keywords: Web 2.0, internet tools, computer, computer apps, technology, integration, classroom
Author: Amina Hart
|
98 |