«De la Terre à la Lune», Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο, Σχολικό έτος 2020-2021

 «De la Terre à la Lune» 

Το έργο etwinning «De la Terre à la Lune: journaux de bord 2020», είναι γαλλόφωνο διαθεματικό ετήσιο έργο
συνεργατικής συγγραφής ημερολογίων καταστρώματος, εμπνευσμένων από το μυθιστόρημα «Από τη Γη στη Σελήνη» του Ι. Βερν, με έμφαση στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις και με στόχο την επικαιροποίηση του ζητήματος της κατάκτησης του διαστήματος και την ευαισθητοποίηση ως προς τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του πλανήτη μας.
Το τελικό προϊόν που προέκυψε από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία, είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που δημιουργήθηκε από 164 μαθητές 8 σχολείων από την Ελλάδα, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Ρουμανία.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής στη Γ΄Γυμνασίου, ασχοληθήκαμε με μουσικά έργα της λόγιας ευρωπαϊκής μουσικής που γράφτηκαν με αφορμή τη σελήνη μεταξύ 19ου και 20ου αιώνα. Συνεχίσαμε με τη διεθνή τζαζ, ροκ και ποπ μουσική σκηνή. Ξεκινώντας από τον δέκατο ένατο αιώνα και τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Μπετόβεν, περάσαμε σταδιακά στον ιμπρεσσιονιστή Ντεμπυσί και το «Σεληνόφως» του, στο «Φεγγαρίσιο Πιερότο» του Σαίνμπεργκ,  στο «The dark side of the moon» των Pink Floyd και στο διεθνές μουσικό γίγνεσθαι του 20ου αιώνα.
Σκοπός μας ήταν η κατανόηση των μουσικών έργων, αλλά και των ιστορικών και κοινωνικών συνθηκών, που οδήγησαν  τους συνθέτες – δημιουργούς σε διαφορετικές αισθητικές επιλογές.
Στη συνέχεια μπήκαμε στη διαδικασία δημιουργίας μαθητικών μουσικών έργων-ηχοτοπίων, με τη χρήση διαφορετικών ηχητικών πηγών και την καταγραφή και επεξεργασία τους από ηλεκτρονικό λογισμικό.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές κλήθηκαν χρησιμοποιώντας το ανάλογο λογισμικό του κινητού τηλεφώνου τους, να συνθέσουν και να ηχογραφήσουν ένα ηχοτοπίο μικρής διάρκειας με θέμα τη σελήνη, με ήχους προερχόμενους από ηχογόνες πηγές της επιλογής τους (μουσικά όργανα, μαγειρικά σκέυη, ηλεκτρικές συσκευές, θόρυβοι από το αστικό περιβάλλον, αποσπάσματα  από pop ή rock μουσική κ.τ.λ.). Μέρος των μαθητικών μουσικών έργων που προέκυψαν, χρησιμοποιήθηκαν από τους μαθητές του λυκείου Rey Carlos III,  σε ένα  συνεργατικό βίντεο με τον τίτλο»Scènes en apesanteur»

Δημοσιεύθηκε στην eTwinning, Διασχολικά ευρωπαϊκά προγράμματα. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.