από τα Μαθηματικά των Μαθηματικών, των Μαθητών, ...

                                                        Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα                           Επικοινωνία

Φύλο και Μαθηματικά

  Περιεχόμενα  

 

 
Φύλο και Μαθηματικά  

Μέθοδος διδασκαλίας 

Για να καθοριστεί η μέθοδος διδασκαλίας ελήφθησαν υπόψη τα χαρακτηριστικά των μαθητών, τα διαθέσιμα υλικά και ο σκοπός των μαθημάτων. Έτσι ως μέθοδος διδασκαλίας επιλέχθηκε η «Διδασκαλία Μεταξύ Συνομηλίκων» διότι η μέθοδος αυτή βοηθά τον μαθητή – μαθήτρια να πετύχει υψηλότερους στόχους από ότι αν εργαζόταν αυτόνομα και μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση:

  • της αυτοεκτίμησης των μαθητών - μαθητριών

  • των κοινωνικών σχέσεων των μαθητών - μαθητριών και του κλίματος της τάξης

  • των στάσεων των μαθητών - μαθητριών απέναντι στο σχολείο

και διότι οι μαθητές - μαθήτριες:

  • Ασχολούνται περισσότερο χρόνο με την εργασία από ότι αν εργάζονταν ανεξάρτητα

  • Εξασκούνται και στη διδασκαλία και στη μάθηση από τους συμμαθητές τους

  • Δέχονται περισσότερη κοινωνική και ακαδημαϊκή υποστήριξη που προάγει ένα ευχάριστο και παραγωγικό περιβάλλον

 
Εισαγωγή - Στόχοι    
Προετοιμασία του μαθήματος    
Διδασκαλίες    
Συμμετοχή - Αξιολόγηση    
Σχόλια μαθητών    
Γυναίκες - Άνδρες και Μαθηματικά    
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
     

Προετοιμασία των μαθημάτων 

Ως αντικείμενο προς μελέτη επιλέξαμε την επανάληψη εννοιών από το κεφάλαιο 5, ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ της Γ΄ Γυμνασίου, ειδικότερα ασχοληθήκαμε με τις έννοιες:

·       Πληθυσμός

·       Δείγμα

·       Μέγεθος του δείγματος – Μέγεθος του πληθυσμού

·       Διαλογή στοιχείων

·       Συχνότητα

·       Σχετική Συχνότητα

·       Έκφραση της σχετικής συχνότητας ως ποσοστό επι τοις εκατό

·       Μέση τιμή

·       Ραβδόγραμμα και κυκλικό διάγραμμα

Η επιλογή της παραπάνω ύλης βασίστηκε στο γεγονός ότι τα ραβδογράμματα και τα κυκλικά διαγράμματα στα οποία θα καταλήγαμε κάθε φορά, είναι ευκολονόητα από τους μαθητές αυτής της ηλικίας, προσφέρονται για την συγκριτική μελέτη των στοιχείων που θα συγκεντρώναμε και οι μαθητές – μαθήτριες θα είχαν μια ευκαιρία να ασχοληθούν με έννοιες που έχουν διδαχθεί και αποτελούν επίσης ένα  μέρος της διδακτέας και εξεταστέας ύλης της επόμενης χρονιάς.

Για τη συλλογή στοιχείων δόθηκαν στους μαθητές – μαθήτριες:

·      Τίτλοι βιβλίων και ονόματα συγγραφέων

·      Φωτοτυπίες από αποκόμματα περιοδικών και εφημερίδων

·      Ηλεκτρονικές διευθύνσεις όπου υπάρχουν στοιχεία γυναικών και ανδρών Μαθηματικών.

·      Ηλεκτρονικές διευθύνσεις όλων των τμημάτων μαθηματικών στα Ελληνικά Πανεπιστήμια

·      Ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνα της γραμματείας του τμήματος Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

·      Ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ημαθίας

·      Ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνα του συλλόγου Φροντιστών και των Φροντιστηρίων του Νομού Ημαθίας.

Ετοιμάστηκαν ερωτηματολόγια που βοήθησαν στην ανάλυση των στοιχείων που είχαμε με την οπτική του φύλου.

 
           

επάνω

 

Γιώργος Μαντζώλας  -  Μελίκη Ημαθίας