από τα Μαθηματικά των Μαθηματικών, των Μαθητών, ...

                                                        Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα                           Επικοινωνία

Φύλο και Μαθηματικά

  Περιεχόμενα  

 

 
Φύλο και Μαθηματικά  

Συμμετοχή των μαθητών – μαθητριών 

Οι μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν με ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Η συμβολή τους στη συλλογή, επεξεργασία και παρουσίαση στοιχείων σχετικών με το θέμα της παρέμβασης ήταν σημαντική. Η αρχική διαφωνία συνέχισε να εξελίσσεται μέσα από ποικίλες αντιδράσεις. Τα αγόρια είχαν έντονη την επιρροή στερεότυπων που θέλουν τον άνδρα ικανότερο πνευματικά της γυναίκας (το σωματικά δυνατότερο δεν το συζητάμε, το αποδέχονται και τα κορίτσια). Τα κορίτσια διαφωνούσαν με τέτοιου είδους αντιλήψεις που μειώνουν το γυναικείο φύλο και συνεχώς αναζητούσαν, μελετούσαν και παρουσίαζαν στοιχεία που έδειχναν ιστορικά ότι γυναίκες και άνδρες δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα, δεν είχαν (έχουν;) την ίδια δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση και εκπαιδεύονταν (εκπαιδεύονται;) με διαφορετικό τρόπο. Μέχρι που οι τόνοι έπεσαν, μαθητές και μαθήτριες συμφώνησαν στο ότι:

·       Όλοι πρέπει να έχουν την ίδια δυνατότητα στη μόρφωση

·       Όλοι πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα σε κοινωνικό επίπεδο

·       Όλοι πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα σε επαγγελματικό επίπεδο

·       Όλοι πρέπει να έχουν τις ίδιες προοπτικές εξέλιξης

Αξιολόγηση  

Τα αποτελέσματα του παρεμβατικού προγράμματος κρίνονται ικανοποιητικά. Οι μαθητές και μαθήτριες προβληματίστηκαν πάνω στις δυνατότητες πρόσβασης στη μαθηματική γνώση που είχαν οι άνδρες και οι γυναίκες, κατέγραψαν τις ανισότητες στην εκπαίδευση μέσα από ιστορικά παραδείγματα, ανασκεύασαν τις απόψεις τους και τελικά τροποποίησαν τη συμπεριφορά τους.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος υπήρξε πολύ φιλόδοξος σε σχέση με τον διατιθέμενο χρόνο και τη διάρκεια του προγράμματος με αποτέλεσμα να πιέσει πολύ τους μαθητές και τις μαθήτριες, οι οποίοι με δημιουργική διάθεση συνέχισαν μέχρι την τελική εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος.

 
Εισαγωγή - Στόχοι    
Προετοιμασία του μαθήματος    
Διδασκαλίες    
Συμμετοχή - Αξιολόγηση    
Σχόλια μαθητών    
Γυναίκες - Άνδρες και Μαθηματικά    
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
           

επάνω

 

Γιώργος Μαντζώλας  -  Μελίκη Ημαθίας