από τα Μαθηματικά των Μαθηματικών, των Μαθητών, ...

                                                        Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα                           Επικοινωνία

Φύλο και Μαθηματικά

  Περιεχόμενα  

 

 
Φύλο και Μαθηματικά  

Διδασκαλίες

1η Διδακτική ώρα

Οι μαθητές – μαθήτριες προετοιμάστηκαν για το σύνολο του έργου.

Έγινε ανάλυση όλων των επί μέρους έργων, τα παιδιά σχημάτισαν ομάδες με διαφορετική κάθε φορά σύνθεση και ανέλαβαν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία για τις ανάγκες του προγράμματος, να τα μελετήσουν σύμφωνα με τις υποδείξεις και να ετοιμάσουν μια αναλυτική παρουσίαση στην τάξη

2η Διδακτική ώρα

Οι μαθητές – μαθήτριες παρουσίασαν στους συμμαθητές – συμμαθήτριες τους στοιχεία που βρήκαν σε βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά, εφημερίδες και διαδίκτυο σχετικά με τη ζωή, το χαρακτήρα και τη συμπεριφορά στο άλλο φύλο των μεγάλων μαθηματικών. Ακολούθησε συζήτηση και σχηματίστηκε μια ομάδα μαθητών – μαθητριών η οποία ανέλαβε να επεξεργαστεί τα στοιχεία αυτά ώστε να είναι δυνατό να παρουσιαστούν και στους άλλους μαθητές – μαθήτριες του σχολείου. (Παράρτημα: Γυναίκες - Άνδρες και Μαθηματικά)

 
Εισαγωγή - Στόχοι    
Προετοιμασία του μαθήματος    
Διδασκαλίες    
Συμμετοχή - Αξιολόγηση    
Σχόλια μαθητών    
Γυναίκες - Άνδρες και Μαθηματικά    
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
     

3η Διδακτική ώρα

Οι μαθητές – μαθήτριες παρουσίασαν στους συμμαθητές – συμμαθήτριες τους στοιχεία που αφορούσαν στο φύλο των μαθηματικών που εργάζονται σήμερα  στα Γυμνάσια, στα Λύκεια και στα ΤΕΕ του Νομού Ημαθίας.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ -  Μάρτιος 2006

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΛΥΚΕΙΟ

ΤΕΕ

ΑΝΔΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΑΝΔΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΑΝΔΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

31

30

40

11

13

2

Οι μαθητές – μαθήτριες σχολίασαν τα στοιχεία και έδωσαν τις δικές τους εξηγήσεις. Έγινε στατιστική επεξεργασία των στοιχείων και παρουσίαση αυτών με ραβδογράμματα και κυκλικά διαγράμματα

 
     

 
     

4η Διδακτική ώρα

Οι μαθητές – μαθήτριες παρουσίασαν στους συμμαθητές – συμμαθήτριες τους στοιχεία που αφορούσαν στο φύλο των μελών ΔΕΠ (Λέκτορες, Επίκουροι Καθηγητές, Αναπληρωτές Καθηγητές, Καθηγητές) όλων των τμημάτων Μαθηματικών στα Πανεπιστήμια της χώρας μας. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Κρήτης και Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ενδεικτικά στοιχεία για τους φοιτητές των μαθηματικών τμημάτων στις μέρες μας. (Τμήμα Μαθηματικών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)

 
 

Στατιστικά στοιχεία Μαθηματικών μελών ΔΕΠ στα τμήματα Μαθηματικών των ΑΕΙ στην Ελλάδα

( Μάρτιος 2006 )

 
 

Μαθηματικό Τμήμα

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΥΡΟΙ
 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΛΕΚΤΟΡΕΣ

 

 

ΑΝΔΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΑΝΔΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΑΝΔΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΑΝΔΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

14

1

5

3

8

8

5

2

 

Πανεπιστήμιο Αθηνών

20

3

22

3

18

5

4

3

 

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

14

0

10

0

7

1

5

0

 

Πανεπιστήμιο Πατρών

22

1

11

6

6

1

7

2

 

Πανεπιστήμιο Κρήτης

5

1

13

0

7

0

0

1

 

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

3

0

2

0

5

0

4

1

 

ΣΥΝΟΛΟ

78

6

63

12

51

15

25

9

 

ΠΟΣΟΣΤΟ

93

7

84

16

77

23

74

26

 

 

 

 
      Έγινε στατιστική επεξεργασία των στοιχείων και παρουσίαση αυτών με ραβδογράμματα  κυκλικά διαγράμματα και συγκριτικά ραβδογράμματα. ανάμεσα στα δύο φύλα.  
     

 
     

Οι μαθητές – μαθήτριες παρουσίασαν στους συμμαθητές – συμμαθήτριες τους ενδεικτικά στοιχεία για τους φοιτητές των μαθηματικών τμημάτων στις μέρες μας. (Τμήμα Μαθηματικών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)

Τμήμα Μαθηματικών Α.Π.Θ

 

Αγόρια

Κορίτσια

Αριθμός

99

83

Ποσοστό %

54

46

Πρωτοετείς φοιτητές στο τμήμα Μαθηματικών του Α.Π.Θ (Μάρτιος 2006)

 
     

 
           

επάνω

 

Γιώργος Μαντζώλας  -  Μελίκη Ημαθίας