Η Αριθμητική της Αξιοκρατίας και ο κυνισμός των μετρήσιμων (μοριοδοτούμενων) κριτηρίων*
Ιωάννης Απ. Κατσαρός, Σχολικός Σύμβουλος
Το θέμα των μεταπτυχιακών σπουδών στην Οργάνωση και Διοίκηση στην Εκπαίδευση έχει πολλές πτυχές που σχετίζονται και επηρεάζουν όλες σχεδόν τις παραμέτρους της. Και βέβαια είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εξεταστούν ο τρόπος οργάνωσής τους, η διασπορά τους, τα προγράμματα σπουδών, οι κατευθύνσεις και το περιεχόμενό τους, ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζουν τη διαμόρφωση παραμέτρων της εκπαιδευτικής πολιτικής σε θέματα Ο&ΔΕ. Είναι όμως εξίσου σημαντικό να διερευνηθούν και οι πιο πεζές πτυχές του θέματος, αυτές που σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται από την εκπαιδευτική κοινότητα τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, με την άμεση και έμμεση ωφέλεια που αποκομίζουν οι απόφοιτοί τους, με την προώθηση των άξιων κατόχων τους σε θέσεις ευθύνης και σε ταχύτερη επαγγελματική εξέλιξή τους.
Διαβάστε περισσότερα: ΚΥΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΡΗΣΙΜΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ - Γ. ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Σκέψεις για το Νέο Σχολείο
Ελένη Μπούντα - Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Το 2010 ανακοινώθηκε από το ΥΠΔΜΘ το συνολικό σχέδιο για το Νέο Σχολείο, που συμπεριλαμβάνει το σύνολο των αλλαγών για τη πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Νέο Σχολείο για την εσωτερική μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής κουλτούρας έχει στο κέντρο του τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, ακριβώς όπως κάνουν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα. Η πρόταση αυτή αντιμετωπίζει στο σύνολο τους μεγάλα προβλήματα του ελληνικού σχολείου και απαντά θεμελιώδη ερωτήματα: όπως τι σχολείο θέλουμε, τι εκπαιδευτικό θέλουμε, ποιος θέλουμε να είναι ο μορφωμένος Έλληνας πολίτης τον 21ο αιώνα.
Για την αλλαγή αυτή συντάχτηκαν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών (2011) για την υποχρεωτική εκπαίδευση με τη συνδρομή ειδικών επιστημόνων Ελλήνων και ξένων, αλλά κυρίως με τη συμμετοχή (για πρώτη φορά) της μάχιμης εκπαιδευτικής κοινότητας και είχε ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τα προγράμματα αυτά εστιάζουν στο μαθητή, δίνουν ενεργητικό ρόλο στον εκπαιδευτικό και πρωτίστως στη μαθησιακή διαδικασία. Στην ουσία στοχεύουν στη λειτουργία του σχολείου ως ανοιχτή, δημιουργική κοινότητα μάθησης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΝΤΩΝ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
α) Μέχρι 29/10/2014 κάθε Διευθυντής σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου (πρώην Σ.Ε.Κ.) και κάθε Προϊστάμενος ολιγοθεσίου δημοτικού ή Προϊστάμενος νηπιαγωγείου καταχωρίζει και επιβεβαιώνει στην πλατφόρμα αξιολόγησης (https://www.iep.edu.gr/evaluation)τα στοιχεία της οικείας σχολικής μονάδας, του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων από τους οποίους προβλέπεται να αξιολογηθούν, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ? ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ή ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Κελεσίδης Γιώργος*
Η συζήτηση των ημερών σχετικά με την έναρξη του σχολικού έτους απέκτησε διαφορετικά χαρακτηριστικά από κάθε άλλη χρονιά. Δεν γίνεται πια αναφορά σε χιλιάδες «κενά», σε τάξεις ή και τμήματα χωρίς εκπαιδευτικούς. Εξαπολύθηκε ένα σαφάρι ανά τη χώρα, να εξευρεθούν τμήματα με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών από τον προβλεπόμενο.
Ποιο όμως θα μπορούσε να είναι το πραγματικό περιεχόμενο της συζήτησης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού; Ποια είναι η αξιολόγησή μας για όλες τις δράσεις προγραμματισμού, που αναπτύχθηκαν; Ποια είναι η εμπειρία μας από το εγχείρημα αποτύπωση-αξιοποίηση-εξορθολογισμός του ανθρώπινου δυναμικού;
ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΟΔΟΣ ΑΒΑΝΤΟΣ
«Το τέλος των ψευδαισθήσεών μας?.»
Κελεσίδης Γεώργιος*
Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών ανέδειξαν τη βαθιά κρίση του πολιτικού πολιτισμού, των πολιτικών αρχών και αξιών της πόλης μας και απέδειξαν πως το ?φαίνεσθαι? δεν ταυτίζεται με το ?είναι?, πως ο στολισμός της νύχτας δεν μπορεί να κρύψει την πραγματικότητα της σκληρής καθημερινότητας των οικισμών της. Μετά τη νεροποντή, το ξημέρωμα απογύμνωσε τις ψευδαισθήσεις μας για μια «Πόλη των Χριστουγέννων» και εικόνες που προκαλούν θλίψη και οργή επανέφεραν στο προσκήνιο την υποβαθμισμένη ποιότητα ζωής και τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης μιας κοινωνικής ομάδας, των Ρομά/Τσιγγάνων/Αθιγγάνων[i] της Οδού Άβαντος.
Τα γεγονότα πιστοποίησαν το έλλειμμα πολιτικού πολιτισμού, γιατί πολιτικός πολιτισμός σημαίνει προτεραιότητα στην αξία του ανθρώπου που είναι και το υποκείμενο της πολιτικής. Σημαίνει πολιτικό όραμα και δράσεις-παρεμβάσεις για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, την προστασία των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων και κυρίως των ομάδων που βρίσκονται «εκτός των τειχών». Σημαίνει πολιτικές που αποστρέφονται τα «υψωμένα τείχη», που εναντιώνονται στις διαχωριστικές γραμμές που χωρίζουν την πόλη σε δύο πραγματικότητες, σε μια κοινωνία της ασφάλειας και των ευκαιριών και σε μια κοινωνία της ανασφάλειας και του περιθωρίου των «Αθλίων της Πόλης».
Σελίδα 2 από 2
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ