TwitterFacebookRSS email

Διαχείριση Σχολικής Τάξης – Α’ μέρος

Η διαχείριση της τάξης είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, η οποία προϋποθέτει ανάπτυξη και διεξαγωγή διδακτικών δραστηριοτήτων, παρακολούθηση και ταυτόχρονη αντιμετώπιση γεγονότων. Όταν αυτά συνδυασθούν με τη γνώση ότι κάθε μαθητής μαθαίνει με το δικό του ρυθμό και τρόπο, και μερικοί όχι μόνο δεν θέλουν να μάθουν αλλά παρεμποδίζουν τη μάθηση των άλλων, η διδασκαλία και η διεύθυνση της τάξης καθίστανται ακόμη πιο απαιτητικές. Γι’ αυτό η πειθαρχία στην τάξη είναι περίπλοκο έργο. Επιπλέον, δεν υπάρχει καθολική συμφωνία για τα κριτήρια της πειθαρχίας, αφού κάθε εκπαιδευτικός έχει τα δικά του κριτήρια. Ανεξάρτητα από όλα αυτά οι εκπαιδευτικοί που είναι καλοί στην πρόληψη των πειθαρχικών προβλημάτων χαρακτηρίζονται από συγκεκριμένες μορφές συμπεριφοράς. Μεταξύ άλλων πραγμάτων, δημιουργούν θετικό και συνεργατικό κλίμα στην τάξη, προλαμβάνουν την ανεπιθύμητη συμπεριφορά, αποφεύγουν τις τιμωρίες και χρησιμοποιούν τη συμπεριφορά των μαθητών ως οδηγό για να δράσουν αποτελεσματικά.

Στην παρούσα δημοσίευση, όμως, αλλά και σε αυτές που θα ακολουθήσουν στην κατηγορία με τίτλο «Διαχείριση σχολικής τάξης», θα γίνει μια προσπάθεια να μην μείνουμε μόνο σε λόγια και γενικές θεωρητικές αναλύσεις, οι οποίες είναι βέβαια χρήσιμες, αλλά πολλές φορές δεν καλύπτουν την ανάγκη των εκπαιδευτικών να δουν την θεωρία να εφαρμόζεται στην πράξη. Για τον λόγο αυτό θα χρησιμοποιηθούν βιντεοσκοπημένες διαδασκαλίες, οι οποίες θα εστιάζουν σε διάφορες μορφές μη αποδεκτής συμπεριφοράς στην σχολική τάξη. Δεδομένης της δυσκολίας να βρεθούν διδασκαλίες στα Ελληνικά, οι διδασκαλίες που θα χρησιμοποιηθούν είναι στην Αγγλική γλώσσα καθώς προέρχονται από σχολεία αγγλόφωνων χωρών.

Παρακάτω παρατείθεται απόσπασμα διδασκαλίας σε σχολείο στο Birmingham της Αγγλίας. Στο απόσπασμα αυτό οι μαθητές και η καθηγήτρια μόλις έχουν εισέλθει στην αίθουσα για το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας. Τα μικρά βιντεο που ακολουθούν εστιάζουν σε συγκεκριμένους μαθητές αυτής της τάξης, με σκοπό να μπορέσουμε να εξετάσουμε την συμπεριφορά αυτών των μαθητών εξατομικευμένα.





Μαθητής 1 – Callum

Μαθητής 2 – Michael

Μαθήτρια 3 – Chantelle


Στις δημοσιεύσεις που θα ακολουθήσουν, θα γίνει βιντεοσκοπημένη παρουσίαση διάφορων τρόπων αντιμετώπισης των παραπάνω μαθητών χωριστά. Παράλληλα ακολουθεί σχολιασμός, έτσι ώστε να γίνονται σαφή τα ωφέλη ή μη από την κάθε ενέργεια που ακολουθήθηκε απο την εκπαιδευτικό.

Αποστολή Σχολίου