Γιατί η αλληλεπίδραση είναι σημαντική;

Η διαδραστική/αλληλεπιδραστική μάθηση δεν είναι μόνο θεωρητικά ή ακαδημαϊκά επιδιωκόμενη αλλά και πρακτικά ωφέλιμη και με αξιόλογα αποτελέσματα στη μαθησιακή διαδικασία.

Πυραμίδα Μάθησης

Στο παρακάτω σχήμα παρουσιάζονται τα επίπεδα διατήρησης της μάθησης αντίστοιχα με τις διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις (διδασκαλία των άλλων 90%, διδασκαλία με πρακτική άσκηση 75%, συζήτηση σε ομάδες 50%, επίδειξη  30%, οπτιακουστική προσέγγιση 20%, διάβασμα 10%, διάλεξη 5%):

Χρησιμοποιώντας μια ποικιλία ερεθισμάτων στην καθημερινή σας διδασκαλία, μπορείτε να «αιχμαλωτίσετε» αποτελεσματικά την προσοχή των μαθητών σας και να απευθυνθείτε σε όλα τα είδη νοημοσύνης που διαθέτουν.


Ο Wagner σημείωσε δώδεκα συγκεκριμένα διδακτικά αποτελέσματα που επιτυγχάνονται μέσα από την αλληλεπίδραση:
1. Αλληλεπίδραση για βελτίωση της επεξεργασίας και της απομνημόνευσης
2. Αλληλεπίδραση για υποστήριξη του ελέγχου και αυτοελέγχου του μαθητευόμενου
3. Αλληλεπίδραση για αύξηση των κινήτρων
4. Αλληλεπίδραση για καλύτερη κατανόηση
5. Αλληλεπίδραση για δημιουργία ομάδας
6. Αλληλεπίδραση για ανακάλυψη
7. Αλληλεπίδραση για εξερεύνηση
8. Αλληλεπίδραση για αποσαφήνιση εννοιών
9. Αλληλεπίδραση για κατάληξη ενεργειών
10.Αλληλεπίδραση για αύξηση της συμμετοχής
11.Αλληλεπίδραση για ανάπτυξη της επικοινωνίας
12.Αλληλεπίδραση για λήψη πορισμάτων

Αυτά τα αποτελέσματα είναι πολύτιμα στους θεωρητικούς του κονστρουκτιβισμού, που πιστεύουν ότι η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι καίριας σημασίας για τη μάθηση.

 

 

IDevice Icon Δραστηριότητα διαβάσματος (προαιρετική)