ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ -Νο5

Είναι γεγονός πως στις σύγχρονες κοινωνίες έχουν δημιουργηθεί τα μέσα για έναν καλύτερο και βιωματικότερο τρόπο διαπαιδαγώγησης των νέων. Τα μέσα αυτά είναι τεχνολογικά ευρύματα, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, διαδραστικοί πίνακες με βιντεοπροβολείς (projectors) και ηλεκτρονικές ταμπλέτες, τα οποία τείνουν να διευκολύνουν καθηγητές και μαθητές στη διαδικασία της μάθησης.

http://users.sch.gr/iolazari/wp-content/uploads/2016/03/How-Technology-Is-Improving-Education-1-3.jpg

Καθημερινά, όπως μαθαίνουμε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, γίνονται πολλές ανακαλύψεις σε κάθε τομέα της επιστήμης και όχι μόνο. Το σχολείο εκτός από το να μαθαίνει στο μαθητή ορισμούς και συμβάντα των παλαιώτερων χρόνων, οφείλει να τον καθιστά ενήμερο για τις νέες ανακαλύψεις αυτές. Επομένως, ένας από τους στόχους των νέων τεχνολογιών είναι η παροχή πληροφοριών και ο συνδυασμός αυτών με τα γεγονότα της επικαιρότητας.

Ακόμη, η τεχνολογία βοηθά τον εκπαιδευτικό στο έργο του, παρέχοντας πολλές και συμπληρωματικές πληροφορίες, οι οποίες δύνανται να καλύψουν κενά, που πιθανόν παρουσιάζουν τα σχολικά εγχειρίδια. Επιπλέον, σε κάποια μαθήματα, όπως Φυσική ή Χημεία, απαραίτητα είναι τα προγράμματα προσομοιώσεων, τα οποία καθιστούν τη θεωρία πιο κατανοητή προς το διδασκόμενο.

http://users.sch.gr/iolazari/wp-content/uploads/2016/03/technology_in_education-3.jpg

Αξιοσημείωτη είναι η ικανότητα των νέων τεχνολογιών να αλλάζουν τον τρόπο σκέψης του ανθρώπου. Ο άνθρωπος πλέον γίνεται πιο εύστροφος και πρακτικός. Μέσω του λογικού συλλογισμού, προσπαθεί διαρκώς να ανακαλύψει τρόπους βελτίωσης του βιωτικού του επιπέδου.

Γι? αυτούς ακριβώς τους λόγους, η τεχνολογία δεν θα πρέπει να είναι κάτι ξένο για το εκπαιδευτικό σύστημα. Δυστυχώς όμως, η χώρα μας δε δύναται να καλύψει τα έξοδα μιας τέτοιας αλλαγής, η οποία θα μπορούσε να «ξεριζώσει» το παρωχημένο αυτό σύστημα διαπαιδαγώγησης, που δεν αρμόζει στις αρχές του 21ου αιώνα. Η παιδεία θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για το κράτος, καθώς αυτή είναι υπεύθυνη για το μέλλον της κοινωνίας. Επομένως, εκείνο θα πρέπει να καταβάλλει τα απαραίτητα χρηματικά ποσά, προκειμένου να τη βελτιώνει, έτσι ώστε να αποτελεί ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

http://users.sch.gr/iolazari/wp-content/uploads/2016/03/edtechinschools1.jpg

Γενικότερα, στόχος της παρουσίας της τεχνολογίας στους σχολικούς χώρους είναι η διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων του μαθητή και η ευαισθητοποίησή του για τα προβλήματα της κοινωνίας μας. Ο εκπαιδευτικός ως πολύτιμος αρωγός συμπαραστέκεται στο μαθητή και μέλλοντα πολίτη σε αυτή τη δύσκολη διαδικασία, διότι αυτός ο πολίτης θα πρέπει να αποτελεί μέλος μίας συνεχούς εξελισσόμενης σύγχρονης κοινωνίας, όπου όμως θα κυριαρχούν οι αξίες και τα ιδανικά της παραδοσιακής!!!

http://users.sch.gr/iolazari/wp-content/uploads/2016/03/re_shutterstock_131624870.jpg

One thought on “ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ -Νο5

Αφήστε μια απάντηση