Παρουσίαση σχετικά με την θεωρία της σχετικότητας.-No5

Παρουσίαση θεωρίας σχετικότητας

Την Παρασκευή 26 Φλεβάρη πραγματοποιήθηκε μια τετράωρη παρουσίαση στην Β? τάξη του σχολείου μας σχετικά με την θεωρία της σχετικότητας από τον καθηγητή του σχολείου μας κ. Βλαχάκη Ιωάννη.

Η παρουσίαση έλαβε μέρος στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου μας και έγινε με αφορμή την ανακάλυψη ύπαρξης βαρυτικών κυμάτων σύμφωνα με τα πειράματα LIGO. Ο Αϊνστάιν είχε προβλέψει με την θεωρία της σχετικότητας την ύπαρξη αυτών. Το ?παράξενο? αυτής της υπόθεσης είναι ότι αυτά τα βαρυτικών κύματα δημιουργήθηκε με την σύγκρουση δύο μαύρων τρυπών πριν από κάποια εκατομμύρια χρόνια ή και πιο παλιά. Αυτό σημαίνει 2 πράγματα. Ότι πρώτον οι δυνάμεις αυτές ήταν πανίσχυρος εάν λάβουμε υπ?όψιν μας ότι γενικά η βαρύτητα θεωρείται μια ασθενής δύναμη και ότι για να είμαστε ικανοί να το αντιληφθούμε τώρα σημαίνει ότι αυτές οι δυνάμεις κάλυψαν γιγαντιαίες αποστάσεις σε πολλά ίσως ηλιακά συστήματα. Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε το μέγεθος τέτοιων δυνάμεων και να αλλάξει όλος ο τρόπος προσέγγισης της εξερεύνησης του διαστήματος.

Η παρουσίαση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα καθώς μάθαμε πράγματα για τα οποία απλά οι περισσότεροι από εμάς είχαμε απλά ακούσει. Ο κ. Βλαχάκης ως γνωστόν παρουσίασε το θέμα με χιούμορ και μας έκανε να προσέχουμε και να κατανοήσουμε αυτά που ακούγαμε. Παρόλα αυτά το γεγονός ότι η παρουσίαση ήταν μακροσκελής έκανε πολλούς μαθητές να χάσουν το ενδιαφέρον τους μετά από ένα χρονικό σημείο και να καταλήγουν στο να συνομιλούν με τους διπλανούς τους κάνοντας  το έργο του καθηγητή δυσκολότερο και αποσυντονίζοντας τα υπόλοιπα άτομα τα οποία ήθελαν να παρακολουθήσουν. Ακόμα μετά από κάποιο σημείο κάποια πράγματα ήταν ασαφή, καθώς σε στιγμές υπήρξε αναφορά σε μαθηματικά προχωρημένου επιπέδου. Παρόλα αυτά όλοι μπορούσαν να καταλάβουμε αρκετά πράγματα.

Προσωπικά πιστεύω πως αυτή η κίνηση ήταν ωφέλιμη για τους μαθητές καθώς προσέφερε την ευκαιρία σε εμάς να ασχοληθούμε με κάτι διαφορετικό εκτός του συνηθισμένου προγράμματός μας και μας έκανε να αντιληφθούμε τον κόσμο λίγο διαφορετικά. Αντίστοιχες δράσεις από το γραφείο και τους καθηγητές θα ήταν ευπρόσδεκτες από τους μαθητές.

 

Αφήστε μια απάντηση