Το τραγούδι αυτό κυκλοφόρησε στις 24 Αυγούστου 2017 και είναι δημιουργία των: Taylor Swift, Jack Antonoff, Fred Fairbrass, Richard Fairbrass & Rob Manzoli. Το μοτίβο στο σημείο Look. What you made me do είναι το ίδιο με το μοτίβο στο σημείο I’m too sexy for your love του τραγουδιού του 1991 I’m too sexy. Ο δανεισμός του μοτίβου από τη μεριά της Taylor Swift έγινε κατά νόμιμο τρόπο. Για το λόγο αυτό αναφέρονται ως συνδημιουργοί του τραγουδιού και οι Fred Fairbrass, Richard Fairbrass & Rob Manzoli καθώς αυτοί είναι οι δημιουργοί του τραγουδιού I’m too sexy for your love. Οι δημιουργοί του αρχικού τραγουδιού δήλωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο η Taylor Swift ερμήνευσε το μοτίβο του τραγουδιού τους κατά μια κυνική εκδοχή , καθώς το περιεχόμενο του τραγουδιού «επιβάλλει» μια κυνικότητα. Δεν έχουν, όμως, πρόβλημα με αυτό καθώς γιατί θεωρούν ότι και το τραγούδι τους I’m too sexy εμπεριέχει μια κυνικότητα.

Τη χρονική περίοδο που κυκλοφόρησε το τραγούδι Look. What you made me do:

  • Η Taylor Swift είχε ήδη μια μακροχρόνια έχθρα με την τραγουδίστρια Katy Perry.
  • Η Taylor Swift είχε ήδη μια μακροχρόνια έχθρα με τον Kayne West (αργότερα εναπλάκη και η σύζυγός του Kim Kardashian).
  • Η Taylor Swift μόλις είχε κερδίσει τελεσίδικα μια δικαστική διαμάχη εναντίον του David Mueller: το 2013 ο David Mueller, ραδιοφωνικός παραγωγός του ραδιοφωνικού σταθμού KYGO-FM στο Denver παρενόχλησε σεξουαλικά την Taylor Swift. Η τελευταία ενημέρωσε για το θέμα αυτό τη διεύθυνση του εν λόγω ραδιοφωνικού σταθμού, με αποτέλεσμα να απολυθεί ο David Mueller. Ο τελευταίος κάνει μήνυση στην Taylor Swift για συκοφαντική δυσφήμιση και ηθική βλάβη και παράλληλα εκείνη του κάνει μήνυση για σεξουαλική παρενόχληση. 
  • Η Taylor Swift μόλις είχε ξαναρχίσει συνεργασία με την εταιρία streaming Spotify: το Νοέμβριο του 2014 η Taylor Swift διέκοψε τη συνεργασία που είχε με την εταιρία streaming Spotify, θεωρώντας ότι τα ποσοστά που έπαιρνε από αυτήν ήταν υπερβολικά χαμηλά. Η συνεργασία αυτή άρχισε εκ νέου (προφανώς με όρους πιο ευνοϊκούς για την Taylor Swift) τον Ιούνιο του 2017.
  • Τα Μ.Μ.Ε. χαρακτηρίζουν ως squad (=ομάδα / απόσπασμα) ως τον κύκλο των στενών φιλενάδων της Taylor Swift, πολλές από τις οποίες είναι επώνυμες. Μερίδα του τύπου κατηγορεί την τραγουδίστρια ότι η squad είναι ένα ψεύτικο δημιούργημα που στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην καλλιέργεια της δημόσιας εικόνας της.

Το τραγούδι αυτό κάνει λόγο για τα ύπουλα παιχνίδια που της στήνει κάποιος «εχθρός», τα οποία είναι αριστοτεχνικά στημένα. (…Don't like your tilted stage…ο στίχος αυτός έχει μεταφορική έννοια, δηλαδή ότι ο «εχθρός» ετοιμάζει το έδαφος για ένα ακόμα ύπουλο παιχνίδι. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο Kayne West τραγουδούσε σε σκηνή με κεκλιμένο επίπεδο, tilted stage, στην περιοδεία του με τίτλο Saint Pablo. Σε κεκλιμένο επίπεδο τραγούδησε επίσης και η Katy Perry το 2015 σε εμφανίσεις της στο Super Bowl και στα Grammy). Παρ’ όλα αυτά η τραγουδίστρια έπαθε και έμαθε από αυτά: έγινε πιο δυνατή και με πιο αποφασιστική συμπεριφορά.  Η προδοσία που βίωσε από τον «εχθρό» την έκανε να αλλάξει τη μάλλον παθητική συμπεριφορά που είχε μέχρι τότε (Look. What you made me do.).

Η Taylor Swift συχνά εμπνέεται από τη ζωή της και τις εμπειρίες της για να γράψει τραγούδια,  αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα

Παρά το γεγονός ότι η ίδια η Taylor Swift δεν έχει δηλώσει επίσημα ότι το τραγούδι αυτό είναι αυτοβιογραφικό, υπάρχουν ενδείξεις ότι όντως αυτό το τραγούδι είναι αυτοβιογραφικό.

Η προετοιμασίες για το επίσημο μουσικό βίντεο ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2017 και τα γυρίσματα έγιναν το Μάιο του 2017 στο Los Angeles και διήρκησαν πέντε μέρες. Τα διαμαντένια κοσμήματα που χρησιμοποιήθηκαν ήταν αληθινά και είχαν  συνολικό κόστος πάνω από 12 εκατομμύρια δολάρια. Παραχωρήθηκαν από κοσμηματοπωλείο και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ισχυρή ιδιωτική αστυνομική δύναμη τα φύλαγε.

Στην αρχή του μουσικού βίντεο εικονίζεται ένα νεκροταφείο. Είναι νύχτα (αρνητικά συναισθήματα;;;;;;), φυσάει, έχει αστραπές και βροντές (θυμός;;;;;;;;) αλλά δεν έχει αρχίσει ακόμα να βρέχει (μία δυσάρεστη κατάσταση που δεν έχει αρχίσει να «εκδηλώνεται»;;;;;;;). Στο 0’10’’ (τη στιγμή εκείνη παίζουν κουρτίνες) ένας αστερισμός σχηματίζει είτε τα γράμματα TS, τα αρχικά της Taylor Swift είτε τον αριθμό 13, τον τυχερό αριθμό της.

Στο 0’17’’ - 0’19’’ εικονίζεται ένας τάφος που γράφει «ενθάδε κείται η υπόληψη της Taylor Swift» (Here lies Taylor Swift’s reputation) (τη στιγμή εκείνη παίζουν κουρτίνες) (μήπως εδώ είναι ο τάφος της «παλιάς» Taylor Swift με την παθητική συμπεριφορά;;;;;;;;;). Εγώ αξίζει να σημειωθεί ότι η δισκογραφική δουλειά στην οποία υπάρχει το τραγούδι αυτό ονομάζεται Reputation (=υπόληψη) (μήπως θέλει μέσω του συνόλου της δισκογραφικής της δουλειάς να «περάσει» κάποια μηνύματα σχετικά με την υπόληψή της;;;;;;;;;;;;;;;).

Στο 0’21’’, τη στιγμή που ξεκινά το πρώτο κουπλέ (το οποίο κάνει λόγο για τις πλεκτάνες που της στήνει ο «εχθρός»), η Taylor Swift βγαίνει από τον τάφο ως ζόμπι. Το φόρεμα που φοράει είναι το ίδιο με αυτό που φοράει στο επίσημο μουσικό βίντεο του τραγουδιού της Out of the Woods.

TS04

Στο 0’27’’, τη στιγμή που αναφέρεται ο στίχος tilted stage, φυσά αέρας και γέρνουν τα μνήματα (tilt=γέρνω) και στα αριστερά εικονίζεται ένας τάφος που ανήκει στον Nils Sjöberg. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι Nils Sjöberg ήταν το ψευδώνυμο που χρησιμοποίησε η Taylor Swift το 2016 ως (συν)δημιουργός του τραγουδιού This is what you came for, το οποίο ερμήνευσε (και συνδημιούργησε) ο τότε σύντροφός της Calvin Harris. Το ψευδώνυμο χρησιμοποιήθηκε προκειμένου η σχέση των Taylor Swift και Calvin Harris να μην επισκιάσει το ίδιο το τραγούδι. Λίγους μήνες αργότερα αποκαλύφθηκε η εμπλοκή της Taylor Swift στη δημιουργία του τραγουδιού αυτού και ταυτόχρονα τερμάτισε η σχέση των δύο αυτών τραγουδιστών. (τάφος του Nils Sjöberg συμβολίζει ότι η ίδια θέλει να ξεχάσει τη σχέση της με τον Calvin Harris και την όλη ιστορία με το θέμα της συνδημιουργίας του τραγουδιού This is what you came for).

Στο 0’35’’ η Taylor Swift είναι ξαπλωμένη με τα χέρια σταυρωμένα (η στάση των χεριών παραπέμπει σε στάση νεκρού). Στο σημείο αυτό φαίνεται ότι το φόρεμα που φορά είναι αυτό που φορούσε στα 2014 MET Gala. (μήπως τότε, το 2014, η «παλιά» Taylor Swift με την παθητική συμπεριφορά «πέθανε»;;;;;).

TS02

Στο 0’36’’ (στο δεύτερο μισό του πρώτου κουπλέ «I don't like your perfect crime…») η Taylor Swift είναι ξαπλωμένη με τα χέρια σταυρωμένα (η στάση των χεριών παραπέμπει σε στάση νεκρού) αλλά αυτή τη φορά σε μία μπανιέρα γεμάτη διαμαντένια κοσμήματα Κατόπιν «ζωντανεύει» και τραγουδά. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι φωτογράφηση μέσα σε μία μπανιέρα γεμάτη διαμαντένια κοσμήματα έχει κάνει για λογαριασμό περιοδικού και η Britney Spears.

TS01

Επίσης τον Οκτώβριο του 2016 στο Παρίσι ένοπλοι ληστές έδεσαν την Kim Kardashian στη μπανιέρα του ξενοδοχείου που έμενε αποσπώντας της κοσμήματα αξίας 10 εκατομμυρίων ευρώ. Το δαχτυλίδι που φορά στο μεσαίο δάχτυλο η Taylor Swift στο 0’39’’ μοιάζει με ένα από τα δαχτυλίδια που κλάπηκαν από την Kim Kardashian τον Οκτώβριο του 2016 στο Παρίσι. (μήπως η σκηνή αυτή κάνει υπαινιγμό στο γεγονός αυτό, με δεδομένη την έχθρα μεταξύ Taylor Swift και Kim Kardashian;;;;;;;;;;;;;;)

Στη μπανιέρα με τα διαμαντένια κοσμήματα υπάρχει στα αριστερά της τραγουδίστριας ένα δολάριο (φαίνεται ξεκάθαρα στο 0’36’’) (μήπως αυτό το δολλάριο παραπέμπει στο ένα δολάριο που ζήτησε ως αποζημίωση στη δικαστική διαμάχη που είχε με τον David Mueller;;;;;;;;;;;;; )

Στο 0’46’’ χρονική στιγμή που τραγουδιέται ο στίχος You said the gun was mine το χέρι της κάνει χειρονομία που παραπέμπει σε όπλο.

Στο 0’50’’ όπου η Taylor Swift τραγουδά But I got smarter, I got harder in the nick of time (οι στίχοι μαρτυρούν την αλλαγή της στάσης της ) κάθεται σε ένα θρόνο ντυμένη στα κόκκινα (κόκκινο: χρώμα που παραπέμπει σε δύναμη,  βασιλικό χρώμα….). Τα νύχια της είναι χρυσά και το μανικιούρ παραπέμπει σε αρπακτικό πουλί (ένα αρπακτικό πουλί δεν συμβολίζει τη δύναμη και την αποφασιστικότητα;;;;;;;).  Εκατέρωθέν της υπάρχουν κηροπήγια σε σχήμα φιδιού. Ένα φίδι επίσης της σερβίρει τσάι και φίδια βγαίνουν γύρω από το θρόνο. Στα χέρια της φορά δαχτυλίδια σε σχήμα φιδιού. Στο 0’51’’ φαίνεται η επιγραφή Et Tu Brute? στις κολώνες εκατέρωθεν της τραγουδίστριας. Η ελληνική μετάφραση της επιγραφής είναι «κι εσύ τέκνον Βρούτε;». Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη σκηνή της δολοφονίας του ο Καίσαρας αντιλήφθηκε μέσα στους δολοφόνους και τον Βρούτο (που τον θεωρούσε γιο του και που τόσο τον είχε προσέξει και τιμήσει) φώναξε τη φράση : «Και συ τέκνο Βρούτε ;» Η έκφραση αυτή χρησιμοποιείται σήμερα σε περιπτώσεις αχάριστων ανθρώπων , που ανταποδίδουν με το κακό τις ευεργεσίες , που τους έκαναν. (όταν «άλλαξε», έγινε «βασίλισσα» όπου οι πρώην προδότες της, τα «φίδια» την υπηρετούν;;;;;;;;;;). Εδώ, επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι τα φίδια μπορεί να παραπέμπουν σε ένα περιστατικό του 2016 με φίδια όπου εμπλέκονται η Taylor Swift, Kayne West και Kim Kardashian.

Στο 1’06’’ τη στιγμή που τραγουδιέται ο στίχος Ooh, look what you made me do η Taylor Swift βγαίνει από ένα χρυσό πολυτελές αυτοκίνητο φορώντας το ένα μανίκι ενός παλτού λεοπάρ (το λεοπάρ παραπέμπει σε τίγρη). Τριγύρω υπάρχουν φωτογράφοι. Δίπλα της κάθεται μια τίγρης (με ένα περιλαίμιο) και κρατά ένα από τα δέκα βραβεία Grammy που έχει πάρει μέχρι τον Αύγουστο του 2018 που κυκλοφόρησε το εν λόγω τραγούδι.(μήπως το λεοπάρ παλτό και η τίγρης με το περιλαίμιο συμβολίζει την «τιθασευμένη», με το περιλαίμιο, Katy Perry, της οποίας τραγούδι της Roar κάνει αναφορά σε τίγρη, η οποία Katy Perry δεν έχει λάβει κάποιο βραβείο Grammy μέχρι σήμερα ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;)

Στο 1’21’’ τη στιγμή που ξεκινά το δεύτερο κουπλέ (I don't like your kingdom keys) το οποίο περιγράφει τα συναισθήματά της για τον «εχθρό» η Taylor Swift βρίσκεται σε ένα χρυσό κλουβί (το χρυσό κλουβί παραπέμπει σε ευημερία χωρίς ελευθερία) ντυμένη στα πορτοκαλί και κάνει κούνια (η κούνια παραπέμπει σε ανέμελη στιγμή) (ήταν ανέμελη μεν αλλά όχι ελεύθερη δε;;;;;;;;;;). Επιπρόσθετα η κούνια βρίσκεται πολύ ψηλότερα από το έδαφος και παραπέμπει σε κούνια που κάνουν ακροβατικά σε τσίρκο (φαίνεται ξεκάθαρα στο 1’23’’) (μήπως αυτή η ανεμελιά εμπεριέχει κινδύνους;;;;;;;;;). Έξω από το κλουβί υπάρχουν 8 άντρες που φυλάν το κλουβί. Όλοι οι άντρες είναι ντυμένοι στα μαύρα. (μήπως οι άντρες αυτοί «περιορίζουν» την Taylor Swift σε ένα συμβολικό «κλουβί»;;;;;;). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της καριέρας της Taylor Swift έχει κάνει σχέση με οκτώ άντρες (Tom Hiddleston, Calvin Harris, Joe Jonas, Taylor Lautner, Harry Styles, Jake Gyllenhaal, Connor Kennedy & John Meyer. Ο τελευταίος έκανε σχέση με την Katy Perry μετά το χωρισμό του με την Taylor Swift). Από το 1’32’’ ως το 1’35’’ (όπου τραγουδιέται ο στίχος Locked me out and threw a feast) η Taylor Swift κάθεται σε ένα γραφείο όπου υπάρχει ένα μπουκάλι σαμπάνιας μέσα σε μια σαμπανιέρα, πιάτο και πιρούνι-μαχαίρι. Η ίδια κρατά ένα ποτήρι γεμάτο με σαμπάνια. Το πιάτο περιέχει έναν αστακό (συγκεκριμένα έναν πλαστικό αστακό). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο αστακός έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Ο θηλυκός αστακός δεν είναι μονογαμικός, διασταυρώνεται με περισσότερα του ενός αρσενικά, μπορεί να κουβαλάει γενετικό υλικό από περισσότερα του ενός αρσενικά και να αποφασίσει ποιουνού αρσενικού το γενετικό υλικό θα χρησιμοποιήσει για να γονιμοποιήσει τα αυγά του (μήπως στην περίπτωση αυτή ο αστακός συμβολίζει τη γυναικεία χειραφέτηση;;;;;;;;;;;)
  • Η δαγκάνα ενός αστακού είναι τόσο δυνατή που μπορούν να σπάσει το χέρι ενός ενήλικα άντρα (μήπως στην περίπτωση αυτή ο αστακός συμβολίζει τη δύναμη που έχει η Taylor Swift για να αναστρέψει την κατάσταση ;;;;;;;;;)
  • Οι αστακοί δεν ουρλιάζουν από τον πόνο, γιατί δεν έχουν φωνητικές χορδές για να μπορούν να το κάνουν (μήπως στην περίπτωση αυτή ο αστακός συμβολίζει το «βουβό» μαρτύριο που ζούσε η Taylor Swift έχοντας παθητική συμπεριφορά;;;;;;)

Στο 1’36’’ στο δεύτερο μισό του δεύτερου κουπλέ (The world moves on, another day, another drama, drama) η Taylor Swift φορά μια μάσκα γάτας (βγάζει τη μάσκα στο 1’39’’), μία μπλούζα που γράφει Blind for Love (τυφλή για αγάπη) και είναι έξω από ένα χρηματοκιβώτιο (η πόρτα του δωματίου παραπέμπει σε πόρτα χρηματοκιβωτίου). Κρατά ένα μπαστούνι του baseball και στο πάτωμα είναι πεσμένα χαρτονομίσματα. Στο 1’46’’ καίει χαρτονομίσματα.(μήπως το δωμάτιο πριν το χρηματοκιβώτιο συμβολίζει τα ψιχία που έπαιρνε ως πνευματικά δικαιώματα από την Spotify και το κάψιμο των χαρτονομισμάτων συμβολίζει τη μη ανοχή πλέον της κατάστασης αυτής;;;;;;;;;) Στο 1’47’’ μπαίνει στο χρηματοκιβώτιο στο οποίο γράφει ψηλά Stream Co.(μήπως το χρηματοκιβώτιο παραπέμπει σε εταιρία εμπορίας τραγουδιών σε ψηφιακή μορφή;;;;;;;;;;) και στο 3’24’’ κάνει καταστροφές σε αυτό (μήπως η καταστροφή αυτή αντικατοπτρίζει την διαμάχη που είχε με την εταιρία Spotify το 2014;;;;;;;;;;;;;;;).

Στο 1’42’’ η Taylor Swift μαζί με άλλες 4 γυναίκες ανεβαίνουν σε μηχανές αναχωρώντας για κάπου. Το ντύσιμό τους μοιάζει με αυτό της Beyonce στην εμφάνισή της στο Super Bowl 2016. (μήπως εδώ «ξεκινά» η χειραφέτηση της Taylor Swift;;;;;;;). Στο 3’24’’ η Taylor Swift σηκώνει ψηλά τις δύο μηχανές ενώ φορά λίγο διαφορετικά ρούχα (φορά ένα μαύρο παντελόνι με σκίσιμο από πάνω από το γόνατο) (μήπως η πράξη αυτή δείχνει τη «δύναμη» που έχει πλέον μέσω της αλλαγής της;;;;;;;;).

TS03

Στο 1’50’’ τη στιγμή που τραγουδιέται ο στίχος But I got smarter, I got harder in the nick of time (οι στίχοι δείχνουν την αλλαγή στάσης της τραγουδίστριας) η Taylor Swift βρίσκεται σε έναν χώρο με φούξια φωτισμό, όπου κάθονται στη σειρά κούκλες. Εκατέρωθέν της υπάρχουν 2 γυναίκες (όχι κούκλες) και δύο video wall που αναγράφουν U Sqad. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι ως Squad (= ομάδα / απόσπασμα) ορίζεται από τα Μ.Μ.Ε. ως ο κύκλος των στενών φιλενάδων της Taylor Swift, πολλές από τις οποίες είναι επώνυμες Φορά (μαύρο και κόκκινο) ρουχισμό που παραπέμπει σε BSDM (συμβολίζει την γυναικεία εξουσία / ενεργητικότητα και δεν παραπέμπει σε στερεοτυπική «θηλυκότητα» / παθητικότητα). Οι κούκλες (οι οποίες παραπέμπουν σε άτομα χωρίς δική τους προσωπικότητα) φορούν μαύρα αθλητικά γυναικεία εσώρουχα (τα οποία δεν προσδίδουν τη στερεοτυπική θηλυκότητα που προσδίδουν μη αθλητικά εσώρουχα).

Στο 2’02’’ στο σημείο που τραγουδιέται ο στίχος I check it once, then I check it twice, oh! γυναίκες (όχι κούκλες) με τα μαύρα αθλητικά εσώρουχα (σαν αυτά που φορούσαν προηγουμένως οι κούκλες) είναι πεσμένες κάτω χωρίς τάξη με την Taylor Swift να είναι ξεχωρίζει λίγο.

Η σκηνή αυτή με τη U-Squad χωρά διάφορες ερμηνείες:

  • Ενδεχομένως να πρόκειται για διακειμενική αναφορά στο τραγούδι Bad Blood (το οποίο γράφτηκε για «μια φιλία που έληξε» σύμφωνα με δηλώσεις της τραγουδίστριας, μήπως αυτή που είχε η τραγουδίστρια με την Katy Perry;;;;;;;) καθώς και στο επίσημο μουσικό βίντεο του τραγουδιού αυτού συμμετέχουν επίσης «μέλη» από την Squad της Taylor Swift;;;;;;; Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το ντύσιμο της τραγουδίστριας και της Squad στο συγκεκριμένο μουσικό βίντεο μοιάζει με το ντύσιμο των συμμετεχουσών στη σκηνή αυτή.

  • Πιθανόν η ίδια η τραγουδίστρια θέλει να δείξει πως βλέπει το μερίδα του κοινού την Squad της;;;;;

Στο 2’06’’ στο σημείο που τραγουδιέται ο στίχος Ooh, look what you made me do βλέπουμε την Taylor Swift με το ντύσιμο που είχε 1’42’’ να μπαίνει σε ένα δωμάτιο που μοιάζει πάρα πολύ με το δωμάτιο που υπάρχει στη διαφήμιση του αρώματος της Taylor Swift Wonderstruck Enchanted. Στο 2’07’’ ένας άντρας πετάει από τα χέρια του ένα μπουκάλι του εν λόγω αρώματος.

Προφανώς αυτός ήταν ο προορισμός της όταν έφυγε με τη μηχανή συνοδευόμενη από 3 γυναίκες προηγουμένως (στο 1’42’’ του βίντεο). Στο 2’17’’ ο ένας άντρας φορά μια μαύρη μπλούζα η οποία γράφει I Love TS (=I love Taylor Swift), η οποία όμως είναι μία στερεοτυπικά «γυναικεία» μπλούζα (Μήπως το πλάνο αυτό προμηνύει ότι «κάτι δεν πάει καλά» με αυτούς τους άντρες;;;;;;;;).

Μπλούζα με το λογότυπο αυτό έχει φορέσει ο Tom Hiddleston, όταν ήταν ζευγάρι με την Taylor Swift.

 TS05

Στο δωμάτιο αυτό υπάρχουν και οι 8 άντρες που φύλαγαν το χρυσό κλουβί προηγουμένως (στο 1’21’’). Οι 8 άντρες εξακολουθούν να είναι ντυμένοι στα μαύρα αλλά οι κινήσεις τους δεν παραπέμπουν σε στερεοτυπικές κινήσεις των ανδρών αλλά σε στερεοτυπικές κινήσεις γυναικών (τρόπος περπατήματος, κράτημα βεντάλιας και φτερού)

Στο 2’13’’, 2’15’’ 2’18’’ βλέπουμε την Taylor Swift ντυμένη με ρούχα που παραπέμπουν σε πουκάμισο (λαχούρι) που φορούσε ο Calvin Harris (πρώην σύντροφός της) στο επίσημο βίντεο του τραγουδιού του Feels (στο οποίο συμμετέχει η Katy Perry!). Στα πλάνα αυτά φαίνεται ένα αεροπλάνο. Η Taylor Swift κρατά ένα αλυσοπρίονο με το οποίο πριονίζει ένα φτερό του αεροπλάνου.

Στο 2’21’’, στη στιγμή που ξεκινά το μεσαίο τμήμα (I don't trust nobody and nobody trusts me) η τραγουδίστρια φορά μια μαύρη μπλούζα που γράφει rep (μήπως είναι τα αρχικά της λέξης reputation= υπόληψη, ο τίτλος της δισκογραφικής δουλειάς που ανήκει αυτό το τραγούδι, και λέξη-κλειδί στο συγκεκριμένο μουσικό βίντεο;;;;;;;;;) Στο φόντο υπάρχει το γράμμα Τ (αρχικό γράμμα της λέξης Taylor). Κάτω της βρίσκονται γυναίκες που τσακώνονται μεταξύ τους. Σε πιο κοντινό πλάνο (στο 2’31’’, 2’34’’-2’35’’, 2’37’’, 2’39’’, 2’43’’-2’46’’, 2’53’’-2’56’’) φαίνεται καθαρά ότι είναι «αντίγραφα» της τραγουδίστριας. Σχεδόν όλα τα «αντίγραφα» φοράν τουαλέτες (στερεοτυπικά γυναικεία ρούχα). Το «αντίγραφο» που φορά γυαλιά όρασης και ένα Junior Jewels T-shirt (που φορούσε η Taylor Swift στο επίσημο μουσικό βίντεο του τραγουδιού της You belong to me) (η μόνη που δεν φορά τουαλέτα) τρώει μια κλωτσιά από ένα άλλο «αντίγραφο» στο 2’46’’ (μήπως το «αντίγραφο» αυτό εκπροσωπεί την Taylor Swift στο ξεκίνημα της καριέρας της;;;;;;;) (μήπως τελικά επικράτησε η Taylor με την αποφασιστική / δυναμική συμπεριφορά, ενώ οι υπόλοιπες πτυχές του «παλιού» της εαυτού να είναι σε σύγκρουση, αποβάλλοντας εντελώς τον «παιδικό» της εαυτό;;;;;;;;;;;)

Στο σημείο που τραγουδιούνται οι στίχοι "I'm sorry, the old Taylor can't come to the phone right now" "Why?" "Oh, 'cause she's dead!" (2’56’’-3’04’’) υπάρχουν κοντινά πλάνα που η Taylor Swift μιλά στο τηλέφωνο. Το ακουστικό του τηλεφώνου παραπέμπει σε τηλέφωνο εποχής δεκαετίας 1970 και πριν. Στα 2’56’’-2’58’’ υπάρχει ένα πλάνο που τονίζει το χέρι της Taylor Swift το οποίο φορά δαχτυλίδια. Τα δαχτυλίδια αυτά, όμως, δεν είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά που φορούσε στην προηγούμενη σκηνή (στο 0’39’’). Στο παράμεσο δάχτυλο (στο παράμεσο δάχτυλο φοριούνται οι βέρες! ) φορά ένα δαχτυλίδι (χρυσού χρώματος) που αναπαριστά ένα φίδι και μοιάζει με το δαχτυλίδι που φορά στο μεσαίο δάχτυλο στο 0’55’’ (ασημένιου χρώματος) (μήπως τα «φίδια»-προδότες την προσδιορίζουν όπως θα προσδιοριζόταν από μία βέρα;;;;;) (μήπως η αλλαγή του χρώματος του δαχτυλιδιού από χρυσό σε ασημένιο συμβολίζει την αλλαγή στη διαχείριση των «φιδιών»- προδοτών, από παθητική σε αποφασιστική συμπεριφορά;;;;;;;;;;;;;;;).

Στο 3’05’’ δείχνει ένα πλάνο ελάχιστης διάρκειας όπου η Taylor – ζόμπι που υπήρχε στην αρχή του μουσικού βίντεο (στο 0’21’’) «ανασταίνεται» (μήπως αυτό συμβολίζει τη «μεταμόρφωση» της συμπεριφοράς της τραγουδίστριας από παθητική σε αποφασιστική). Αμέσως μετά χορεύει με τους οκτώ άντρες που εμφανίστηκαν προηγουμένως (στο 1’21’’ και στο 2΄06’’). Το ντύσιμο των οκτώ ανδρών δεν είναι στερεοτυπικά «ανδρικό» αλλά «γυναικείο»: το μπλουζάκι που φορούν (και γράφει I Love TS = I love Taylor Swift ) είναι στερεοτυπικά «γυναικείο», φορούν μπότες με ψηλά τακούνια (στερεοτυπικά «γυναικείο» είδος παπουτσιού), έχουν στερεοτυπικά «γυναικείο» μακιγιάζ. (μήπως οι πρώην σύντροφοι της Taylor Swift δεν είχαν την «αντρίκεια» συμπεριφορά που εκείνη περίμενε, τιμιότητα και ντομπροσύνη;;;;;;;;;;;;;;)

Στο 3’21’’ η Taylor Swift με το ντύσιμο που είχε στο 1’06’’ φεύγει από ένα μαγαζί με τη φίρμα TS (τα αρχικά του ονόματός της, Taylor Swift) το οποίο αμέσως μετά εκρύγνυται. Φορά το λεοπάρ παλτό και κρατά μια τίγρη (μήπως η τίγρης που κρατά από ένα χαλινάρι είναι η Katy Perry την οποία πλέον «εξουσιάζει»;;;;;;;;;;;)

Στο 3’40’’ βλέπουμε την Taylor Swift πάνω στο σπασμένο φτερό του αεροπλάνου. Πάνω στο αεροπλάνο είναι γραμμένα με κόκκινα γράμματα η λέξη reputation (= υπόληψη, ο τίτλος της δισκογραφικής δουλειάς, στην οποία εμπεριέχεται αυτό το τραγούδι) (Μήπως το αεροπλάνο με το κομμένο φτερό και τη λέξη reputation γραμμένη πάνω του συμβολίζει την «κομμένη» της υπόληψη και το γεγονός ότι έχει κι αυτή μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση αυτή ειδικά κατά τη σχέση της με τον Calvin Harris;;;;;;;;) Κάτω από το αεροπλάνο βρίσκονται οι 14 Taylor Swift οι οποίες είχαν εμφανιστεί από το 2’31’’ ως το 2’56’’ και λογομαχούν μεταξύ τους (μήπως εδώ αντικατοπτρίζεται η εσωτερική διαμάχη της τραγουδίστριας που βίωσε πριν πάρει την απόφαση να υιοθετήσει αποφασιστική συμπεριφορά;;;;;;;). Στη λογομαχία υπάρχουν ατάκες που ειπώθηκαν στην τηλεφωνική συνομιλία της Taylor Swift με τον Kayne West (περισσότερα για τη συνομιλία αυτή αναφέρονται παρακάτω) (Whats with that bitch? Dont call me that! στο 3’51’’), κριτική που έχει δεχτεί σχετικά με το ότι η έκανε ολόκληρη καριέρα παίζοντας το ρόλο του θύματος (There she goes playing the victim . . . again… στο 3’58’’) και υπαινιγμοί σχετικά με την υποκλοπή τηλεφωνικής κλήσης της Taylor Swift με τον Kayne West από την Kim Kardashian (περισσότερα για την υποκλοπή αυτή αναφέρονται παρακάτω) (μια Taylor Swift ντυμένη σε στυλ Kim Kardashian καταγράφει τη συνομιλία λέγοντας Getting receiptsI will edit this later στο 4’03’’)

Στο 4’01’’ ξεχωρίζει η Taylor Swift που κρατά το βραβείο που κέρδισε το 2009 MTV Video Music Awards. Φορά την ίδια τουαλέτα που φορούσε στην τελετή των MTV Video Music Awards του 2009. (δεξιά της είναι η Taylor Swift στο MET Gala του 2014) Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο λόγος που παρέθεσε κατά την παραλαβή του βραβείου της τότε διακόπηκε απροσδόκητα από τον Kayne West (από το περιστατικό αυτό φημολογείται ότι ξεκίνησε η έχθρα της με τον εν λόγω καλλιτέχνη). Η έκφρασή της στο σημείο αυτό του μουσικού βίντεο είναι η ίδια με αυτή που είχε όταν την είχε διακόψει ο Kayne West το 2009.

Η Taylor Swift που κρατά το βραβείο που κέρδισε το 2009 MTV Video Music Awards λέει στο 4’05’’: I want very much to be excluded from this narrative (= θέλω πολύ να εξαιρεθώ από αυτήν την ιστορία) με τις άλλες Taylor Swift να φωνάζουν shut up! (= πάψε!). Τα λόγια αυτά της Taylor Swift είναι τμήμα ανάρτησή της στο Instagram το 2016 «I would very much like to be excluded from this narrative, one that I have never asked to be part of, since 2009». Η ανάρτηση αυτή δεν υπάρχει πλέον καθώς ο εν λόγω λογαριασμός έχει πλέον διαγραφεί και έγινε με αφορμή το εξής γεγονός: η Kim Kardashian δημοσίευσε συνομιλία της Taylor Swift με τον Kayne West, χωρίς να ζητηθεί η συναίνεση της Taylor Swift ούτε για την ηχογράφηση της τηλεφωνικής συνομιλίας ούτε για τη δημοσίευσή της στο διαδίκτυο! (μήπως με τον τρόπο αυτό ζητά εμμέσως να «πάψει / shut up» ο κόσμος να ασχολείται με τα προσωπικά της, αλλά να ασχολείται με τη δουλειά της και μόνο;;;;;;)

Και ένα ορχηστρικό για τραγούδι…