Το τραγούδι Της καρδιάς μου το γραμμένο, κυκλοφόρησε περίπου ένα μήνα πριν ο ερμηνευτής και συνθέτης του τραγουδιού χάσει τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα. Ο ίδιος ο Παντελής Παντελίδης σε ζωντανή του εμφάνιση έχει πει για το τραγούδι αυτό μιλά για έναν άντρα που είναι ερωτευμένος (με μια γυναίκα), ο οποίος έχει προαίσθημα ότι αυτή η σχέση δεν είναι «σωστή», πράγμα το οποίο συμφωνεί και το φιλικό του περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά ο άντρας αυτός συνεχίζει τη «μη σωστή» σχέση του. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε συνεντεύξεις του ο συνθέτης / ερμηνευτής έχει δηλώσει ότι εμπνέεται από την προσωπική του ζωή και κυρίως από τους χωρισμούς που έχει βιώσει στην προσωπική του ζωή.
Το επίσημο μουσικό βίντεο…
… γυρίστηκε το Δεκέμβριο του 2015 στη Μάνη. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Μάνη είναι μια εθνολογική περιοχή όπου οι ηθικοί κανόνες είναι αυστηροί και άκαμπτοι. Τα ψηλά πλάνα της περιοχής της Μάνης που υπάρχουν στα: 0’00 – 0’10’’, 0’51’’ – 0’52’’, 1’42’’-1’48’, 1’52’’ - 1’53’’, 2’24’’, 2’27’’-2’28’’, 2’57’’, 3’12’’ – 3’13’’ έχουν σκοπό να μας υπενθυμίζουν που εκτυλίσσεται η ιστορία (και με τους συμβολισμούς που υπονοούνται, σκληροί και άκαμπτοι ηθικοί κανόνες). Τα πλάνα είναι ψηλά προκειμένου να περάσει το μήνυμα ότι τελικά οι σκληροί και άκαμπτοι κανόνες της συγκεκριμένης κοινωνίας στο τέλος δεν θα υπερνικήσουν (σε αντίθετη περίπτωση τα πλάνα θα ήταν χαμηλά). Στο 2’02 – 2’07’’ τα πλάνα είναι σε ευθεία (ούτε ψηλά ούτε χαμηλά), πράγμα το οποίο συμβολίζει την «ισότητα» όσον αφορά την εξουσία. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη γραμματική του οπτικού κειμένου το ψηλό πλάνο υποδηλώνει ότι το εικονιζόμενο αντικείμενο έχει λίγη εξουσία, το χαμηλό πλάνο υποδηλώνει ότι το εικονιζόμενο αντικείμενο έχει μεγάλη εξουσία και το πλάνο σε ευθεία υποδηλώσει τη μέτρια εξουσία του εικονιζόμενου αντικειμένου).
Στο 0’10’’ - 0’14’’ εμφανίζεται μια γυναίκα η οποία φορά μαντήλα που παραπέμπει ότι είναι μουσουλμάνα στο θρήσκευμα. Η γυναίκα αυτή δεν είναι «όμορφη», με τον τρόπο που η γυναικεία ομορφιά ορίζεται στερεοτυπικά. Στο 0’15’’ εμφανίζεται ένας άντρας με μούσι και μουστάκι, που παραπέμπει ότι είναι κάτοικος της περιοχής της περιοχής της Μάνης.
Το μουσικό αυτό βίντεο περιγράφει τον έρωτα του προαναφερθέντος άντρα και της προαναφερθείσας γυναίκας, ο οποίος για τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα (ειδικά στην περιοχή της Μάνης) θεωρείται απαγορευμένος. Η ιστορία ξεκινά με μια αναχρονία: δείχνει τη γυναίκα που ανεβαίνει κάπου (με προφανή σκοπό να πέσει) και λίγο μετά βρίσκεται πεσμένη στο έδαφος με τέτοιο τρόπο που παραπέμπει στο ότι η γυναίκα επίσης έπεσε από ύψος με σκοπό να θέσει τέρμα στη ζωή της, με τον άντρα να τρέχει πανικόβλητος να δει τι γίνεται και να θρηνεί απαρηγόρητος νομίζοντας ότι η γυναίκα είναι νεκρή (μέχρι το 0’35’’).
Ξεκινώντας το couplet / chorus ξεκινά η ιστορία, στην οποία ο ερμηνευτής / συνθέτης παίζει το ρόλο του αφηγητή. Βρίσκεται σε ένα μπαλκόνι (στο 0’42’’), πράγμα το οποίο θα μπορούσε να συμβολίζει το ρόλο του στην αφήγηση, αφηγούμενος από εξωτερική οπτική γωνία (δηλαδή ένας τρίτος αφηγείται μια ιστορία με πρωταγωνιστές άλλα πρόσωπα εκτός του ίδιου). Σε κάποιες κομβικές στιγμές όσον αφορά την εξέλιξη της ιστορίας (1’00, 1’51’’,1’55’’, 2’00’’ – 2’02’’, 2’30’’, 3’10’’, 3’26’’), ο ερμηνευτής / συνθέτης κατεβαίνει από το μπαλκόνι που ήταν και προχωρά να δει και ο ίδιος τι συμβαίνει.
Στο 0’44’’ ο πρωταγωνιστής καπνίζει, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να δείχνει την ψυχολογική πίεση την οποία βιώνει. Κατοπινά περιγράφεται η εξέλιξη της σχέσης. Εντός του κάστρου (εντός της κλειστής κοινωνίας στην οποία βρίσκονται) περπατάνε χώρια και με προσοχή προκειμένου να μην τους δει κάποιος/α άλλος/η). Η γυναίκα φορά μαύρη μαντήλα και μαύρα ρούχα, τα οποία ενδεχομένως να συμβολίζουν είτε τις αναστολές που έχει σχετικά με τη σχέση αυτή είτε τη διακριτικότητα που χρειάζεται προκειμένου να περνά απαρατήρητη (καθώς αυτό που πάει να κάνει δεν είναι κοινωνικά «σωστό»). Στο 1’10’’ – 1’20’’ το ζευγάρι είναι μαζί σε μια παραλία και φιλιέται (λίγο πριν τελειώσει το couplet / verse). Η παραλία είναι ένα μέρος απόμερο, χωρίς αδιάκριτα βλέμματα και η θάλασσα θα μπορούσε να συμβολίζει την ελευθερία (στη συγκεκριμένη περίπτωση της έκφρασης των συναισθημάτων). Τα πλάνα που το ζευγάρι είναι στην παραλία είναι μαυρόασπρα, ενώ το υπόλοιπο μουσικό βίντεο είναι έγχρωμο, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να συμβολίζει ότι η «απαγορευμένη» αυτή σχέση είναι πέραν του κόσμου τούτου.
Ξεκινώντας το πρώτο refrain / chorus (1’24’’ – 1’39’’) το ζευγάρι ετοιμάζεται να αναχωρήσει από την παραλία κατά τον πρώτο στίχο, και κατά τον δεύτερο στίχο του refrain / chorus (1’39’’-2’03’’) το ζευγάρι ξαναμπαίνει στο κάστρο και τραβά χωριστούς δρόμους για να μην κινήσει υποψίες. Εδώ αξίζει να σημειωθεί στο 1’41’’ υπάρχει ένα χαμηλό πλάνο όπου άντρας και η γυναίκα προχωρούν μαζί ενώ στο 1’52’’-1’53’’ υπάρχει ένα ψηλό πλάνο του κάστρου όπου δείχνει τον άντρα και τη γυναίκα να προχωρούν μαζί, κάτι το οποίο θα μπορούσε να συμβολίζει ότι οι σκληροί και άκαμπτοι κανόνες στην αρχή έχουν αλλά στο κατοπινά δεν θα έχουν σημασία για την «απαγορευμένη» αγάπη που έχει το ζευγάρι.
Στη συνδετική γέφυρα που συνδέει το πρώτο refrain / chorus με το δεύτερο couplet / verse (από το 2’05’’έως το 2’22’’) εικονίζεται το ζευγάρι αγκαλιασμένο και ο ερμηνευτής / συνθέτης «πέφτει» επάνω τους, με το ζευγάρι να αλλάζει δρόμους εντελώς διακριτικά. Ενώ πριν το ζευγάρι βρίσκονταν μαζί εντός κάστρου, τώρα βρίσκεται, πλέον εντός κάστρου και η κοπέλα φορά εμπριμέ μαντήλι αντί για μαύρο που φορούσε προηγούμενα. Οι αλλαγές αυτές θα μπορούσαν να συμβολίζουν την αργή αλλά σταθερή συνέχεια της «μη σωστής σχέσης» με μεγαλύτερη ένταση (καθώς τα υπόλοιπα ρούχα εξακολουθούν να είναι μαύρα).
Κατά το δεύτερο couplet / verse και συγκεκριμένα στο 2’48’’-2’49’’ η κοπέλα βλέπει από το παράθυρο μια άλλη γυναίκα έξω με τον άντρα να βρίσκεται επίσης έξω ψάχνοντας κάτι στο 2’54’’-2’56’’. Στο 3’00 η κοπέλα κλείνει την πόρτα του σπιτιού της. Εδώ φαίνεται ότι η κοπέλα υποψιάζεται ότι η άλλη αυτή γυναίκα είναι ένα τρίτο πρόσωπο στη σχέση τους.
Στο τελευταίο refrain / chorus στο 3’23’’ το ζευγάρι είναι ξανά μαζί αγκαλιά, μέσα στο κάστρο με την κοπέλα να φορά εμπριμέ φόρεμα και μαύρη μαντήλα. Το εμπριμέ φόρεμα (του οποίου το χρώμα μοιάζει πολύ με τη μαντήλα που φορούσε στο 2’05’’ – 2’22’’) θα μπορούσε να συμβολίζει τη μεγαλύτερη ένταση της «απαγορευμένης» σχέσης και η μαύρη μαντήλα, τις υποψίες ότι υπάρχει τρίτο πρόσωπο στη σχέση αυτή. Στην τελευταία στροφή (στο 3’28’’ – 3’32’’ & 3’45’’ – 3’49’’) βλέπουμε την κοπέλα σε αναπηρικό αμαξίδιο με τον άντρα να τη φροντίζει. Το πλάνο είναι τέτοιο (δείχνει το ζευγάρι από πίσω την πρώτη φορά και στο πλάι τη δεύτερη) προκειμένου να δοθεί έμφαση στο αναπηρικό αμαξίδιο. Από 3’33’’ – 3’38’’ το ζευγάρι φαίνεται σε μπροστινό πλάνο και η κοπέλα στο 3’37’’ βγάζει τη μαντήλα από το κεφάλι της. Το βγάλσιμο της μαντήλας θα μπορούσε να συμβολίζει την απελευθέρωση από αυτά που έδειχναν ως εμπόδιο για τη σχέση αυτή (διαφορετικά θρησκεύματα). Θα μπορούσε επίσης να συμβολίζει και την απελευθέρωση από τις όποιες αμφιβολίες της γυναίκας που είχαν σχέση με την πίστη του άντρα στη σχέση αυτή (λαμβάνοντας υπ’ όψιν το μαύρο χρώμα της μαντήλας).
Το μουσικό βίντεο τελειώνει με ένα πλάνο της Μάνης σε ευθεία όπου προβάλλεται η θάλασσα. Το πλάνο αυτό θα μπορούσε να συμβολίζει το γεγονός ότι κανόνες / στερεότυπα που προηγουμένως φαίνονταν άκαμπτοι και σκληροί δεν επικράτησαν, αλλά επικράτησε η ελευθερία από όλα αυτά, καθώς στο πλάνο αυτό κυριαρχεί η θάλασσα (η θάλασσα συμβολίζει την ελευθερία στην τέχνη) κάτι το οποίο δεν ισχύει σε κανένα άλλο πλάνο του τοπίου σε προηγούμενες λήψεις.
Στο μουσικό βίντεο υπάρχει μια γυναικεία φιγούρα η οποία είναι τυλιγμένη σε ένα κατακόκκινο πανί, το οποίο ανεμίζει. Αυτό είναι ένα σημαντικό αντικείμενο του βίντεο και θα μπορούσε να συμβολίζει το γεγονός ότι η σχέση αυτή είναι «απαγορευμένη» (δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οπτικά μια απαγόρευση συμβολίζεται με κόκκινο χρώμα π.χ. τα σήματα τροχαίας που δηλώνουν απαγόρευση έχουν κόκκινο χρώμα) Συγκεκριμένα: την πρώτη φορά που εμφανίζεται η φιγούρα (0’36’’-0’37’’) το πλάνο είναι ψηλό, πράγμα το οποίο συμβολίζει η «απαγορευμένη» σχέση δεν έχει επικρατήσει / δεν έχει εξουσία. Τη δεύτερη φορά που εμφανίζεται η φιγούρα (3’03’’-3’04’’) βρίσκεται σε ευθύ πλάνο, κάτι που σημαίνει ότι η «απαγορευμένη» σχέση έχει όλο και περισσότερη εξουσία. Την Τρίτη (και τελευταία) φορά που εμφανίζεται η φιγούρα (3’39’’ – 3’41’’) το πλάνο είναι χαμηλό, που σημαίνει ότι η «απαγορευμένη» σχέση έχει πλέον σημαντική εξουσία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η φιγούρα είναι γυναικεία και όχι αντρική καθώς η πλειονότητα των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων είναι εις βάρος των γυναικών και όχι των ανδρών, ειδικά σε θέματα διαφυλικών σχέσεων και προτύπων ερωτοτροπίας.
Και ένα ορχηστρικό για τραγούδι...