Το τραγούδι Mama έχει γραφτεί από τους Sin Boy (Augustin Gega / Θοδωρής Γκέκας, 1994-), DJPaCo (Constantine Paco, 1984-, απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. και κάτοχος μεταπτυχιακού στη μουσική σύνθεση και παραγωγή), Υpo (Υποχθόνιος / Αναστάσιος Καρακώστας), iLLEOo (Γιώργος Ηλιού) & Mad Clip (Money And Drugs, Can’t Live In Poverty, Πέτρος Αναστασόπουλος, 1988-). To refrain / chorus του τραγουδιού αυτού (το οποίο είναι γραμμένο από τον Sin Boy) κάνει λόγο για (παράνομες) κόντρες και χρησιμοποιείται κοινωνιόλεκτος των ομάδων που ασχολούνται με (παράνομες) κόντρες (π.χ. «μαμά» στη συγκεκριμένη κοινωνιόλεκτο είναι το αυτοκίνητο του οποίου η μηχανή δεν έχει υποστεί μετατροπές μετά την κατασκευή του). Στα couplets / verses τα οποία έχουν γραφτεί από τους υπόλοιπους δημιουργούς του τραγουδιού γίνεται λόγος για επίδειξη (παράνομου) πλούτου και χρησιμοποιούνται κοινωνιόλεκτοι τόσο των νέων (π.χ. bro= αδερφός από το αγγλικό brother) όσο και της μουσικής rap (π.χ. chains = καδένες με πάχος αρκετά παραπάνω του μέσου όρου που χρησιμεύουν στην επίδειξη παράνομου πλουτισμού).

Τα κρουστά και κάποια μοτιβικά στοιχεία του τραγουδιού αυτού μοιάζουν πολύ με αυτά του ακόλουθου τραγουδιού που κυκλοφόρησε σχεδόν ένα χρόνο πριν από το Mama...

Οι δημιουργοί των δύο αυτών τραγουδιών είναι εντελώς διαφορετικά άτομα και μέχρι σήμερα δεν έχει κινηθεί καμία νομική διαδικασία από καμία πλευρά για κλοπή τμήματος μουσικής...

Το επίσημο μουσικό βίντεο του τραγουδιού αυτού...

… κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2019 και το επίσημο μουσικό βίντεο έχει συγκεντρώσει τεράστιο αριθμό προβολών σε σχέση με άλλα συναφή τραγούδια του ελλαδικού χώρου. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι δημιουργοί του τραγουδιού όπου ο καθένας τραγουδά το σημείο το οποίο έχει γράψει.

Όταν ακούγεται το refrain / chorus (που μιλά για – παράνομες – κόντρες) εικονίζονται γρήγορα αυτοκίνητα (ένα κόκκινο αγωνιστικό κι ένα άσπρο μη αγωνιστικό), στα οποίων στη θέση του οδηγού κάθονται οι δημιουργοί του τραγουδιού, αλλά δεν τα οδηγούν στ’ αλήθεια. Στο 0’40’’- 0’45’’, χρονική στιγμή που ακούνεται το refrain / chorus, ο Sin Boy κρατά ένα τιμόνι και το κουνά έτσι ούτως να φαίνεται ότι οδηγεί. Το τιμόνι συμβολίζει την οδήγηση, και το refrain / chorus κάνει λόγο για (παράνομες) κόντρες. Στο 3’29’’ – 3’31’’ σε σημείο όπου παίζει το couplet / verse η κινησιολογία των χεριών του iLLEOo μοιάζει σαν αυτή του Sin Boy στο 0’40’’-0’45’’ χωρίς, όμως, να κρατά κάποιο τιμόνι στα χέρια του.

Όταν ακούγεται το couplet / verse,  όπου γίνεται λόγος για επίδειξη (παράνομου) πλουτισμού, υπάρχουν σκηνές επίδειξης πλούτου.

Η κινησιολογία των συμμετεχόντων στο μουσικό βίντεο παραπέμπει σε τυπική κινησιολογία των καλλιτεχνών της μουσικής rap (τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο).

Ένα θέμα στη μουσική rap γενικότερα είναι οι έμφυλοι ρόλοι, όπου, όχι σπάνια, υπάρχει μισογυνισμός (περί μισογυνισμού στη μουσική rap ένα ενδιαφέρον άρθρο υπάρχει εδώ.

Στο εν λόγω τραγούδι δεν υπάρχει μισογυνισμός μεν, αλλά υπάρχουν ξεκάθαροι έμφυλοι ρόλοι με έντονα σεξιστική χροιά. Σε λεκτικό επίπεδο το απόσπασμα «... το μωρό μου θέλει να πάρει καινούργια τσάντα / Louis V και Gucci δεν παίζουμε με Prada…», σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τη χρονική στιγμή που λέγονται αυτοί οι στίχοι μια γυναίκα κινείται με τρόπο εντονότατα ερωτικό μέσα σε μία γυάλα με νερό,  θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως εξής: η γυναίκα θέλει να αγοράσει ακριβή τσάντα και ο άντρας πρέπει να της την αγοράσει με τα (παρανόμως αποκτηθέντα) χρήματά του, η τσάντα αυτή δεν θα αγοραστεί από την ίδια τη γυναίκα με χρήματα που έχει αποκτήσει από καθαρά δική της εργασία.

Σε μη λεκτικό επίπεδο, το σύνολο των γυναικών που εμφανίζεται στο μουσικό βίντεο έχουν ρόλο δευτερεύοντα και μάλλον «διακοσμητικό»:

  • Καμία γυναίκα δεν θα βρεθεί στη θέση του οδηγού είτε σε αυτοκίνητο είτε σε μηχανή (ούτως ώστε να αποκτήσει έναν ενεργητικό ρόλο).
  • Οι γυναίκες εικονίζονται σαν να είναι «γλάστρες», δίπλα στους άντρες, χωρίς να είναι αυθύπαρκτες.

Επίσης οι γυναίκες παίζουν έντονα το ρόλο της «γυναίκας - έπαθλο», κάτι που είναι συνηθισμένο στα μουσικά βίντεο της μουσικής rap:

  • Το σύνολο των γυναικών είναι εμφανίσιμες, με καλλίγραμο σώμα και ιδιαίτερα προκλητικά ρούχα.
  • Στα ακόλουθα σημεία του μουσικού βίντεο: 0’51’’ – 0’53’’, 0’57’’-1’02’’, 1’06’’-1’10’’, 1’14’’-1’15’’, 1’17’’-1’20’’, 1’50’’-1’51’’, 1’56’’, 2’00’ – 2’02’’, 3’35’’ – 3’36’’, 3’54’’, 4’01’’, 4’07’’ υπάρχει μία γυναίκα με ολόσωμη φόρμα (σε χρώμα τέτοιο που εύκολα κανείς θα μπορούσε να συμπεράνει ότι είναι γυμνή) μέσα σε μια γυάλα με νερό να κάνει λάγνες κινήσεις.
  • Στο 3’57’’ εικονίζονται δύο γυναίκες οι οποίες είναι έτοιμες να φιληθούν στα χείλη με τους άντρες τριγύρω να τις βλέπουν, πράγμα από το οποίο θα μπορούσε να εικάσει κανείς ότι αυτή η κίνηση αυτή γίνεται προς τέρψιν των ανδρών.
  • Η κινησιολογία των γυναικών υποδηλώνει ότι αυτές είναι μάλλον σεξουαλικά αντικείμενα των ανδρών. Η κινησιολογία ανδρών και γυναικών δεν υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποια βαθιά συναισθηματική σχέση μεταξύ τους, αλλά ότι η σχέση τους είναι καθαρά σαρκική.

Στο μουσικό βίντεο κυριαρχεί ο μπλε φωτισμός. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το μπλε θεωρείται στερεοτυπικά ένα «ανδρικό» χρώμα, και ο μπλε φωτισμός θα μπορούσε να συμβολίζει την κυριαρχία των ανδρών.

Αναφορικά με το φωτισμό, σε κανένα σημείο του μουσικού βίντεο δεν υπάρχει φυσικός φωτισμός. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο οι (παράνομες) κόντρες όσο και η επίδειξη παρανόμως αποκτηθέντος πλούτου (θεματικές με τις οποίες ασχολείται το εν λόγω τραγούδι) δεν λαμβάνουν ποτέ χώρα την ημέρα, όπου υπάρχει και ο φυσικός φωτισμός.

Στο 1’48’’  και 1’52’’εικονίζεται μια γυναίκα να πίνει ένα ποτό, όπου φαίνεται ξεκάθαρα η μάρκα του, οπότε εδώ πρόκεται καθαρά για  γκρίζα διαφήμιση (έμμεση διαφήμιση με ξεκάθαρη αναφορά σε εμπορικό σήμα, μάρκα, στα πλαίσια μια εκπομπής, κινηματογραφικής ταινίας, μουσικού βίντεο κτλ).

Λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του τραγουδιού, υπήρξε σάτιρα του τραγουδιού αυτού σε σατιρική εμπομπή σε ιδιωτικό κανάλι στην τηλεόραση.

Ένα μήνα περίπου μετα την κυκλοφορία του τραγουδιού αυτού ο Sin Boy έδωσε συνέντευξη με αφορμή αυτό το τραγούδι...

Στη συνέντευξη αυτή ανέφερε ότι το refrain / chorus αυτού του τραγουδιού το είδε στον ύπνο του, το οραματίστηκε στον ύπνο του. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο εν λόγω καλλιτέχνης έχει συλληφθεί για χρήση παράνομων ουσιών (το αναφέρει και ο ίδιος στην παραπάνω συνέντευξη)... Μάλιστα σε συναυλία του στο Ρέθυμνο το Μάιο του 2019 πρότεινε στο (προεφηβικό και εφηβικό κατά κύριο λόγο) ακροατήριό του (μεταξύ άλλων) να φυτεύει χασίς.  Στη συνέντευξη αυτή ο Sin Boy καταφέθηκε πολύ αρνητικά εναντίον της προαναφερθείσας σάτιρας του τραγουδιού.

Από την άλλη μεριά, όμως στη σάτιρα του τραγουδιού από το Μάρκο Σεφερλή, όχι μόνο την επέκρινε αλλά και πήγε να παρακολουθήσει την επιθεώριση στην οποία σατιριζόταν ανήμερα στα γενέθλιά του...


 

Tον Ιούλιο του 2019 ο Sin Boy έδωσε συνέντευξη με αφορμή την απονομή πλατινένιου δίσκου του single του εν λόγω τραγουδιού. Στη συνέντευξη αυτή ο καλλιτέχνης αναφέρει (μεταξύ άλλων) την επιθυμία του να διαδοθεί παγκόσμια η κοινωνιόλεκτος του τραγουδιού και να ενσωματωθεί στην επίσημη γλώσσα (να διδάσκεται στα σχολεία κτλ)....

Και μια άλλη πλευρά του Sin Boy...

Ο DJ PaCo για τη δημιουργία του τραγουδιού αυτού...

Και μία άλλη συνέντευξη του DJ PaCo για το εν λόγω τραγούδι και όχι μόνον (από το 25'28'' ως το τέλος)....