Βρίσκεστε εδώ: Αρχική
Δραστηριότητα για την 1η πολιορκία του Μεσολογγίου.
Ιστορία Στ Δημοτικού, Βιβλίο του μαθητή, Κεφ.21, σελ. 111.
Τετράδιο εργασιών κεφ.21,σελ.46
Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν κατανοήσει τα γεγονότα που έγιναν στο πρώτο έτος της επανάστασης και να γνωρίζουν το ευρύτερο χωροχρονικό πλαίσιο στο οποίο συνέβησαν τα γεγονότα. Γενικότερα οι μαθητές θα πρέπει να είναι ενήμεροι για το γενικότερο κοινωνικόπολιτιστικό περιβάλλον εκείνης της εποχής.
Γενικός σκοπός της διδασκαλίας είναι η ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και της ιστορικής συνείδησης. Η ανάπτυξη ιστορικής σκέψης αφορά την κατανόηση των συγκεκριμμένων ιστορικών γεγονότων μέσα από την εξέταση αιτίων και αποτελεσμάτων, ενώ η καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης αφορά την κατανόηση της συμπεριφοράς των ανθρώπων σε συγκεκριμένες καταστάσεις και τη διαμόρφωση αξιών και στάσεων που οδηγούν στην εκδήλωση υπεύθυνης συμπεριφοράς στο παρόν και το μέλλον.
Να κατανοήσουν την έννοια του χώρου, του χρόνου και της αλλαγής
Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
Να εκτιμούν και να σέβονται τους αγώνες και την ανθρώπινη δημιουργία του παρελθόντος
Να προσεγγίσουν την έννοια της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας
Να κάνουν συσχετίσεις και να προβαίνουν σε απλές γενικεύσεις.
Να κατανοήσουν βασικές ιστορικές έννοιες που συνάγονται από τα σημαντικότερα γεγονότα της εποχής.
Να αναπτύξουν την ικανότητα της κατανόησης του χρόνου και της χρήσης των σχετικών όρων.
Να θέτουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις σχετικές με τη συγκεκριμμένη διδασκόμενη ιστορική ύλη.
Να εντοπίζουν, να επιλέγουν και να οργανώνουν απλές ιστορικές πληροφορίες μέσα από μια ποικιλία πηγών, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ή άλλα μέσα για να ανακοινώνουν απλά ιστορικά θέματα.
Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, που περιλαμβάνει σε ψηφιακή μορφή την παρουσίαση του διδακτικού αντικειμένου και δραστηριότητες που μπορούν να συμπληρωθούν πάνω σ' αυτό. Τα αποτελέσματα από τις εργασίες των μαθητών μπορούν να σταλούν με e-mail στη διεύθυνση αλληλογραφίας του εκπαιδευτικού.
Η υλοποίηση του σεναρίου θα απαιτήσει περίπου δύο διδακτικές ώρες.
Η πολιορκία του Μεσολογγίου ()
Διδακτικό σενάριο με στοιχεία και από λογοτεχνικά κείμενα
με τη χρήση των Storybooks για τον Παρατατικό και τον Αόριστο και τη διδασκαλία των Επιρρημάτων.
Λογοτεχνικά κείμενα που ληφθηκαν υπ' όψιν:
Ο θάνατος του Διγενή (ακριτικό)
Ιούλιος Βερν, «Περίπατος στο βυθό της θάλασσας»,από το έργο Είκοσι χιλιάδες λεύγες κάτω από τις θάλασσες, Αστήρ, Αθήνα 1959.
Ο λαγός και η χελώνα Μύθοι του Αισώπου
Το ποίημα "Ο λαγός και η χελώνα" παραπέμπει στο γνωστό μύθο του Αισώπου και αποτελεί διασκευή της ιστορίας διατηρώντας τις ιδιότητες των ηρώων. Επίσης λήφθηκε υπ'όψιν και το δημοτικό τραγούδι "Ο Θάνατος του Διγενή που είναι γραμμένο όλο σε χρόνους Ενεστώτα, Παρατατικό και Αόριστο.
Ο «Περίπατος στο βυθό της θάλασσας» του Ιουλίου Βερν από το έργο Είκοσι χιλιάδες λεύγες κάτω από τις θάλασσες λήφθηκε υπ όψιν για το σχεδιασμό της 2ης δραστηριότητας με τίτλο "Η φάρμα" . Εδώ έχουμε ένα περίπατο στο βυθό της θάλασσας όπου χρησιμοποιούνται πολλά επιρρήματα αντίστοιχα της "Φάρμας". Και οι δύο ιστορίες έχουν κοινά σημεία, αφού το περιεχόμενο της μιας είναι ο περίπατος στο βυθό της θάλασσας και της "Φάρμας" ο περίπατος σε μια φάρμα.
Γλώσσα Γ Δημοτικού, Ενότητα 2 "Πολιτείες ντυμένες στα λευκά" Μάθημα: Η πόλη χάθηκε στο χιόνι 1 και 2 και στην ενότητα 3 "'Ελα στην παρέα μας", Μάθημα: "Φτιάχνουμε προσκλήσεις"
Διδακτική δραστηριότητα που περοιλαμβάνει applet για το εμβαδό του κύκλου.
Μαθηματικά Ε Στ Δημοτικού, Βιβλίο του μαθητή, και γενικά όπου υπάρχει ή διδάσκεται το εμβαδό του κύκλου
Όσον αφορά τις προηγούμενες γνώσεις των μαθητών πρέπει πρώτα απ' όλα να έχουν κατανοήσει την έννοια της επιφάνειας και την έννοια του μοναδιαίου μεγέθους μέτρησης της επιφάνειας.
Σκοπός και στόχοι του σεναρίου. .
1.Η κατανόηση της αξίας της Γεωμετρίας και του τρόπου εύρεσης του εμβαδού του κύκλου
2.Αυτή η γεωμετρική εξερεύνηση που γίνεται μπορεί να συμβάλλει επίσης στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
3.Η ανάδειξη του ρόλου τις Γεωμετρίας σε άλλους τομείς των Μαθηματικών και το αντίστροφο.
4.Η μεταβίβαση στους μαθητές της αίσθησης ότι η Γεωμετρία και τα Μαθηματικά μπορεί να είναι απολαυστικά και διασκεδαστικά.
Χρησιμοποιήθηκε το Geogebra που είναι ένα πρόγραμμα φτιαγμένο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στα σχολεία. Το Geogebra συνδυάζει χαρακτηριστικά προγραμμάτων δυναμικής γεωμετρίας (Geometer's Sketchpad , Cabri, Cinderella,EucliDraw, WinGeom) και προγραμμάτων γραφικών παραστάσεων (Graphmat, WinPlot). Παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας δυναμικού φύλλου εργασίας σε μορφή ιστοσελίδας (html). Δημιουργεί γραφικά σε γλώσσα Postcript (eps) αλλά αν τα γραφικά του εξαχθούν (με την εντολή Export) σε μορφή png μπορούν να εισαχθούν ως εικόνες σε έγγραφα του
Μicrosoft Word και άλλων εφαρμογών. Εξίσου καλά μπορούν να εισαχθούν με Αντιγραφή-Επικόλλησή. Με τη βοήθειά του κατασκευάστηκαν applets για κάθε εμβαδό. Για πολλά εμβαδά περιλαμβάνονται περισσότερα του ενός applets.
Δραστηριότητα για τη Μελέτη Περιβάλλοντος Δ τάξης με τίτλο "Γνωρίζω τον τόπο μου"
Δραστηριότητα για τη Μελέτη Περιβάλλοντος Δ τάξης με τίτλο "Γνωρίζω τον τόπο μου"
Μελέτη Περιβάλλοντος Δ Τάξης Κεφάλαιο 5 "Ο τόπος μου, τα φυσικά χαρακτηριστικά του" σελ. 20
Για τους μαθητές αρκεί να έχουν μια βασική γνωριμία με τους υπολογιστές. Η δραστηριότητα είναι έτσι σχεδιασμένη έτσι ώστε τα πάντα να διαδραματίζονται σε μια οθόνη. Αυτό εξασφαλίζει τη δυνατότητα της εύκολης περιήγησης στη συγκεκριμμένη δραστηριότητα χωρίς να υπάρχει απώλεια προσανατολισμού που δημιουργείται από το άνοιγμα πολλών παραθύρων σε μια οθόνη.
Όσον αφορά τις προηγούμενες γνώσεις των μαθητών πρέπει πρώτα απ' όλα να έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις προσανατολισμού στο χάρτη και ερμηνείας του περιεχομένου του. Επίσης μια απλή γνωριμία με το Google earth και με το Inspiration που περιορίζεται μόνο στην εκτέλεση συγκεκριμμένων εντολών και όχι στην κατασκευή διαγραμμάτων ή νοητικών χαρτών. Επειδή στο τέλος και στη φάση της αξιολόγησης έχει προγραμματιστει να φτιάξουν οι μαθητές ένα σταυρόλεξο με το Hot potatoes είναι απαραίτητη η γνώση του προγράμματος. Σε διαφορετική περίπτωση ο εκπαιδευτικός δίνει έτοιμο ένα σταυρόλεξο που έχει φτιάξει ο ίδιος.
Ο σκοπός του σεναρίου είναι η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων, που επιτρέπουν στο μαθητή να παρατηρεί, να περιγράφει, να ερμηνεύει και σε κάποιο βαθμό να προβλέπει τη λειτουργία, τους συσχετισμούς και τις αλληλεπιδράσεις του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος του τόπου του. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία μιας σφαιρικής αντίληψης για τη ζωή που συνιστά κυρίως την ανάπτυξη γνωστικών διασυνδέσεων και αλληλεπιδράσεων μεταξύ διαφορετικών αντικειμένων, στις οποίες η έμφαση δίνεται στην αντιμετώπιση του μαθητή ως ερευνητή.
Διδακτικοί στόχοι είναι οι εξής:
Να μελετήσουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του τόπου που κατοικούν και του νομού τους.
Να εντοπίσουν σημαντικά στοιχεία του τόπου τους που συμβάλλουν στην ανάπτυξή του και στην προβολή του.
Να ταυτίσουν το πραγματικό με το εικονικό περιβάλλον και να καταλάβουν τις διαφορές που υπάρχουν σε αυτή την αναπαράσταση. Να κατασκευάσουν τους κατάλληλους μετασχηματισμούς έτσι ώστε αυτή η διεργασία να γίνει κατανοητή από τον καθένα.
Τα λογισμικά που θα χρησιμοποιηθούν είναι το Inspiration το Google earth καi το Hot potatoes. Το inspiration που είναι ένα λογισμικό που βοηθάει στη δημιουργία και χρήση των εννοιολογικών χαρτών Στηρίζεται στη θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών,σύμφωνα με την οποία η γνώση οργανώνεται σε ένα προτασιακό δίκτυο το οποίο σε κάθε άτομο είναι μοναδικό, διότι και η εμπειρία του είναι μοναδική. Επίσης προκύπτει και από τη θεωρία του Ausubel για τη μάθηση με νόημα, η οποία λαμβάνει χώρα όταν οι μαθητές σκόπιμα προσπαθούν να συναρτήσουν τη νέα γνώση με την προϋπάρχουσα. Η χρήση εννοιολογικών χαρτών και η κατασκευή χάρτη από ομάδα μαθητών αποδίδει σημαντικά μαθησιακά αποτελέσματα.
Το google earth που είναι ένα εργαλείο αναπαράστασης της γης με πολλές δυνατότητες. Δίνει τη δυνατότητα πλοήγησης σε ολόκληρο τον πλανήτη μέσω του διαδικτύου και παρέχει εικόνες υψηλής
ευκρίνειας. Μέσω των Google Earth οι μαθητές έχουν μια καταπληκτική ευκαιρία αφενός να κατανοήσουν καλύτερα το χώρο, αφετέρου να τοποθετήσουν τα γνωστικά αντικείμενα στο χώρο με μεγάλη ακρίβεια.
Η χρονική διάρκεια της δραστηριότητας θα είναι περίπου δύο ώρες
Αρχείο, Γνωρίζω τον τόπο μου ()