«The Catapult Challenge» από το Δημοτικό Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Ρόδου «Πυθαγόρας» (Κολλέγιο Ρόδου) για τον Διαγωνισμό «STEAM for all 2020- 2021»

 

Θέμα Θέμα: 

Απλές Μηχανές

Τάξη Τάξη:

Ε’- Στ΄

Ηλικία Ηλικία: 12 Χρόνος Χρόνος: – λεπτά
Κόστος Υλικών Κόστος: Λιγότερο από 10€ Είδος Δραστηριότητας Είδος: 

Κατασκευή, Παιχνίδι

Λέξεις Κλειδιά Λέξεις κλειδιά:

Καταπέλτης, ομάδα, συνεργασία

Δεξιότητες Δεξιότητες

  • Κριτική σκέψη
  • Επίλυση προβλήματος
  • Συνεργασία
  • Επικοινωνία
  • Δημιουργικότητα
  • Φαντασία
  • Κιναισθητική

*Απαιτείται επίβλεψη από γονέα/κηδεμόνα ή εκπαιδευτικό.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός

Σπυρίδων Σπύρου

 

Στόχοι

Με την δραστηριότητα αυτή τα παιδιά:
1. Θα μάθουν να δουλεύουν ομαδικά για την επίλυση μιας προβληματικής κατάστασης.
2. Θα θέσουν σε εφαρμογή όσα γνωρίζουν για τη δυναμική και κινητική ενέργεια.
3. Θα γίνουν ερευνητές, ώστε να εντοπίσουν πληροφορίες για τους καταπέλτες και το πώς λειτουργούσαν και πού.
4. Θα μάθουν να σέβονται τις άλλες ομάδες, να λειτουργούν αρμονικά και να έχουν ευγενής άμιλλα μεταξύ τους.
5. Να περάσουν όμορφα μαθαίνοντας γιατί το σχολείο πρέπει να είναι διασκέδαση.

 

Υλικά

  • Γλωσσοπίεστρα – Ξυλάκια χειροτεχνίας
  • Λαστιχάκια
  • Πλαστικό καπάκι
  • Πλαστικό κουτάλι
  • Συνδετήρας
  • Γόμα σιλικόνη
  • Αντικείμενο για εκτόξευση
  • Μολύβια

Προετοιμασία εκπαιδευτικού

1. Δημιουργία ενός φύλλο εργασίας με τον προσδιορισμό της προβληματικής κατάστασης που θα πρέπει να επιλύσουν οι μαθητές/τριες, τον στόχος της δραστηριότητας, τον διαχωρισμό σε βήματα της δραστηριότητας ώστε να καθοδηγεί τα παιδιά μέσω του φύλλου εργασίας χωρίς να χρειάζεται να κάνει πολλά την ώρα της δραστηριότητα, αλλά τα παιδιά από μόνα τους (τα βήματα θα τα αναλύσουμε πιο κάτω).
2. Συγκέντρωση σε ένα φάκελο όλο το απαραίτητο υλικό που θα χρειαστούν τα παιδιά για την ολοκλήρωση της δραστηριότητα. Δηλαδή, δημιουργούμε έναν φάκελο με την ονομασία «The Catapult Challenge» και σε αυτόν έχουμε άλλους υποφακέλους με πληροφορίες για τους καταπέλτες, εικόνες από κατασκευές καταπελτών και βίντεο με οδηγίες κατασκευής. Ο φάκελος αυτός θα πρεπεί να βρίσκεται στον ηλ. υπολογιστή κάθε ομάδας.
3. Συγκέντρωση όλων των απαραίτητων υλικών που θα χρειαστούν για την κατασκευή των καταπελτών για όλες τις ομάδες.
4. Κατασκευή δύο ή τριών καταπελτών από τον ίδιο τον δάσκαλο για να διαπιστώσει τον βαθμό δυσκολίας της δημιουργίας.

 

Οδηγίες

Οι μαθητές/τριες πρέπει να ακολουθήσουν τα πιο κάτω βήματα:

Βήμα 1:
Κατανόηση της προβληματικής κατάστασης. Η δραστηριότητα ονομάζεται «The Catapult Challenge». Οι μαθητές/τριες πρέπει να καταφέρουν να μεταφέρουν ένα μικρό αντικείμενο από ένα σημείο σε ένα άλλο με τη βοήθεια μιας απλής μηχανής. Πρέπει να σκεφτούν όσα γνωρίζουν για τη δυναμική και κινητική ενέργεια για να τα εφαρμόσουν στην πρόκληση, η οποία είναι να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν έναν καταπέλτη που θα ρίχνειι όσο πιο μακριά γίνεται ένα αντικείμεναο χρησιμοποιώντας τα αναλώσιμα υλικά που είναι διαθέσιμα σε αυτά στην τάξη.

Βήμα 2:
Απαντήση στις πιο κάτω ερωτήσεις (Μπορούν να βρουν πληροφορίες στο διαδίκτυο ή στον φάκελο «The Catapul Challenge» που υπάρχει στον ηλ. υπολογιστή τους). Έχουν 15 λεπτά. Ερωτήσεις:
1.Τι κάνουν οι καταπέλτες;
2.Πώς δουλεύουν οι καταπέλτες;
3.Από ποια μέρη αποτελείται ο καταπέλτης;
4.Τι γνωρίζετε για τη δυναμική και κινητική ενέργεια;

Βήμα 3:
Στον υπολογιστή κάθε ομάδας υπάρχει ένας φάκελος με την ονομασία « The Catapult Challenge». Στον φάκελο αυτό υπάρχουν εικόνες και βιντεάκια που δείχνουν πώς κατασκευάζονται μικροί καταπέλτες. Οι ομάδες πρέπει να παρακολουθήσουν όλες τις εικόνες κι όλα τα βιντεάκια για να αποφασίσουν ως ομάδα ποιον καταπέλτη θα κατασκευάσουν και τι υλικά θα χρειαστούν.

Βήμα 4:
Σχεδιασμός – Προσχέδιο του καταπέλτη που θα κατασκευάσουν.

Βήμα 5:
Κατασκευή Καταπέλτη

Βήμα 6:
Δοκιμή καταπέλτη. Τα παιδιά θα δοκιμάσουν σε διάφορα σημεία του σχολείου το πόσο μακρια ρίχνει ο καταπέλτης τους το βλήμα και τι μέγεθος έχει το βλήμα. π.χ. ο καταπέλτης θα είναι στο θρανίο, στο πάτωμα, στο χέρι και θα καταγράψουν πόσο μακρία πήγε το βλήμα τους. Αυτή είναι μία προετοιμάσια για τον διαγωνισμό που θα ακολουθήσει μεταξύ των ομάδων.

Βήμα 7:
Οι ομάδες θα διαγωνιστούν για το πόσο μακριά ρίχνει ο καταπέλτης τους το βλήμα και σε ποιες συνθήκες (ο καταπέλτης στο χώμα, στο πάτωμα, στο χέρι, στο γρασίδι κ.ά.). Η νικήτρια ομάδα θα είναι αυτή που θα ρίξει πιο μακριά το βλήμα.

 

Επιστημονικό Υπόβαθρο

Το επιστημονικό υπόβαθρο στο οποίο βασίζεται η δραστηριότητα «The Catapult Challenge» είναι η Δυναμική και Κινητική Ενέργεια και το πώς αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν καταλλήλως στη γενική προβληματική μας κατάσταση η οποί είναι η κατασκευή ενός καταπέλτη που θα εκτοξεύσει ένα αντικείμενο όσο πιο μακριά γίνεται.

Πηγή

Η δραστηριότητα είναι εμπνευσμένη από εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.