«Chain Reaction Machines» από το Δημοτικό Σχολείο Αγ. Θωμά για τον Διαγωνισμό «STEAM for all 2020- 2021»

 

Θέμα Θέμα: 

Απλές Μηχανές, Ιατρική/Βιολογία

Τάξη Τάξη:

Ε’ τάξη, ΣΤ’ τάξη, Δ.Υ.Ε.Π., Τάξη Υποδοχής

Ηλικία Ηλικία: 12 Χρόνος Χρόνος: – λεπτά
Κόστος Υλικών Κόστος:

Λιγότερο από 10 ευρώ

Είδος Δραστηριότητας Είδος: 

Κατασκευή

Λέξεις Κλειδιά Λέξεις κλειδιά:

Φυσική, Δυνάμεις, Βαρύτητα, Ντόμινο

Δεξιότητες Δεξιότητες

  • Κριτική σκέψη
  • Επίλυση προβλήματος
  • Συνεργασία
  • Επικοινωνία
  • Δημιουργικότητα
  • Φαντασία
  • Κιναισθητική

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Θεοδώρα Τζιαμπάζη

 

 

Στόχοι

Τα παιδιά αναμένεται να δημιουργήσουν μια διάταξη τύπου «Ντόμινο» (Chain Reaction or Rube Goldberg Machine).

Στόχος είναι να πειραματιστούν, να δοκιμάσουν διαφορετικά υλικά και να δουν πώς ασκούνται δυνάμεις με επαφή και πώς το αποτέλεσμα εξαρτάται από παράγοντες όπως η επιφάνεια, το βάρος, η θέση.

Ακόμη, καλούνται να εξασκήσουν τη δημιουργικότητά τους, βρίσκοντας ποικίλα υλικά και συνδυάζοντάς τα σε μια πρωτότυπη διάταξη.

Οι στόχοι σχετίζονται με τους διδακτικούς στόχους του κεφαλαίου Μηχανική που βρίσκεται στο βιβλίο της Ε’ Δημοτικού και διδάσκεται στη Στ’ Δημοτικού.

 

Υλικά

Απλά και διαφορετικά υλικά μέσα από την τάξη ή το σπίτι.

 

Προετοιμασία εκπαιδευτικού

Ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να παρακολουθήσει λίγα σχετικά βίντεο με παρόμοιες κατασκευές ώστε να εξηγήσει στα παιδιά τη φιλοσοφία του πειράματος και να μεταδώσει ενθουσιασμό για παιχνίδι. Ακόμη, πρέπει να συνδέσει την παρατήρηση όσων συμβαίνουν σε μια τέτοια μηχανή chain reaction με το περιεχόμενο των σχετικών μαθημάτων από το κεφάλαιο «Μηχανική» του βιβλίου Φυσικής της Ε’.

 

Οδηγίες

1) Οι μαθητές αναζητούν και παρακολουθούν βιντεάκια με chain reaction machines / rube goldberg machines
2) Σχολιάζουν σημεία των κατασκευών που τους φάνηκαν ενδιαφέροντα/θεαματικά
Πειραματίζονται με υλικά που βρίσκουν μέσα στην τσάντα και στην τάξη στο θρανίο τους μόνοι ή σε δυάδες.
3) Συνεχίζουν τον πειραματισμό και τις δοκιμές στο σπίτι, καλώντας τους δικούς τους να παίξουν μαζί τους σε ένα συνεργατικό οικογενειακό παιχνίδι.

*Σημείωση: Τα βήματα 3 και 4 διατυπώνονται στο πλαίσιο της περιόδου που διανύουμε, καθώς μέρος της μάθησης συντελείται στο σπίτι όταν τα σχολεία κλείνουν, και καθώς στο σχολείο πρέπει να τηρούνται κάποια μέτρα προστασίας.

4) Μετά από αρκετές προσπάθειες, τα παιδιά ή και η εκπαιδευτικός ή σε συνεργασία φωτογραφίζουν και βιντεοσκοπούν το ντόμινο, επεξεργάζονται ένα βίντεο σε ένα εύχρηστο ψηφιακό πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο και το μοιράζονται.

 

Αξιολόγηση Δραστηριότητας

Η αξιολόγηση είναι διαμορφωτική. Τα παιδιά τροποποιούν τις κατασκευές τους και «πειράζουν» τις μεταβλητές (θέση, αντικείμενο, επιφάνεια, δύναμη που ασκούν, βάρος, σχήμα αντικειμένου…) ώστε το… καλλιτεχνικό τους installation να δουλεύει! Ακόμη ανταλλάζουν ιδέες για να λύσουν τα προβλήματα σε σημεία που διακόπτεται η ροή της κίνησης.

Επιστημονικό Υπόβαθρο

Η δραστηριότητα βασίζεται στις σύγχρονες προσεγγίσεις STEAM, στη διερευνητική και παιγνιώδη μάθηση και στο δημιουργικής επίλυσης πρόβλημα.

Δείτε το βίντεο της δραστηριότητας εδώ.

Πηγή

Ενδεικτικά βίντεο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.