Στην αρχική επίσημη παρουσίαση της συσκευής iPad [1]
ο Στιβ Τζομπζ είχε τονίσει τους κύριους λόγους ύπαρξης μιας συσκευής
ΑΝΑΜΕΣΑ στο κινητό τηλέφωνο και στο φορητό υπολογιστή:
περιήγηση στο διαδίκτυο,
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
φωτογραφίες,
βίντεο,
μουσική,
παιχνίδια,
ηλεκτρονικά βιβλία.
Όλα αυτά φυσικά πιο εύκολα λόγω της φορητότητας [σε σχέση με τον πολύ βαρύτερο φορητό]
&
της μεγαλύτερης οθόνης της ταμπλέτας [σε σχέση με το κινητό].
Τη λύση των υπερφορητών την απέρριψε κοροϊδευτικά
ως πολύ χαμηλής ποιότητας, πολύ "φτηνιάρικη",
λέγοντας πως δε κάνουν τίποτε καλά και προκαλώντας τον καγχασμό
του εκλεκτού [και επιλεγμένου] του ακροατηρίου.
[Το γεγονός ότι τα φτηνιάτικα αυτά μηχανήματα
έδιναν για πρώτη φορά τη δυνατότητα της πρόσβασης στις Νέες Τεχνολογίες
σε εκατομμύρια ανθρώπους στον τρίτο κόσμο
δεν απασχολούσε φυσικά ούτε τον ίδιο ούτε το ακροατήριό του.]
Αυτό που απέκρυψε φυσικά είναι ότι ο ΚΥΡΙΟΣ λόγος της επαναστατικής συσκευής iPad είναι
να απαντήσει τις ανάγκες ενός απόλυτα ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ χρήστη υπολογιστών,
ο οποίος απλώς χαζεύει και καταναλώνει,
αγοράζοντας φυσικά ΜΟΝΑΧΑ από το μαγαζί της εταιρείας.
Το πόσο αντιεκπαιδευτικό είναι αυτό το μαραφέτι,
αν αναλογιστούμε το γεγονός ότι το iPad χρησιμοποιεί κλειστό λογισμικό
το οποίο φυσικά ΔΕΝ επιτρέπει εξ ορισμού τη δυνατότητα
μελέτης του πηγαίου κώδικα, της ελεύθερης διανομής ή τροποποίησής του,
επίσης δεν αποσχόλησε τον ευφυέστατο διευθυντή της Apple.

Αν διαβάσετε την κοκορομαχία [2] στη Βουλή
ανάμεσα στο Αθανάσιο Λεβέντη από τη Δημοκρατική Αριστερά
και την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου,
θα δείτε ότι τα ουσιαστικά προβλήματα του iPad
[κλειστό λογισμικό, περιορισμοί DRM,
αλυσοδέσιμο με μια εταιρεία vendor-lockin,
παθητική χρήση της συσκευής]
ΔΕΝ προβληματίζουν κανένα τους.
Όλοι οι διαξιφισμοί περιορίζονται στο πόσο ...
στραβολαιμιάζει ο χρηστης της συσκευής!!!

Επιπλέον, περίεργη η πρεμούρα της υπουργού για το iPad,
σαν να επρόκειτο να το μοιράσει στα πανεπιστήμια...

Aυτό που επίσης ΔΕΝ εθίγη καθόλου είναι πως το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
δεν έχει κάνει την παραμικρή προετοιμασία όσον αφορά
στα ηλεκτρονικά συγγράμματα.

Οι εκδοτικού οίκοι και οι συγγραφείς έχουν συμφωνήσει
να τα διαθέσουν ηλεκτρονικά;

Οι προϋποθέσεις για τη χρήση των ηλεκτρονικών βιβλίων
[υπολογιστής/ταμπλέτα και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο για κάθε φοιτητή]
έχουν εκπληρωθεί;
Οι βιβλιοθήκες έχουν μεγάλο εργαστήριο πληροφορικής
στο οποίο θα μπορούσε να γίνει η απαιτούμενη πληροφοριακή παιδεία;
Με τα σημερινά δεδομένα μια μελλοντική χρήση ηλεκτρονικών συγγραμμάτων,
την οποία θεωρώ ΣΩΣΤΟ μέτρο,
αν επιβληθεί αναγκαστικά, με ταυτόχρονη κατάργηση του δωρεάν έντυπου συγγράμματος,
απλά θα διευρύνει το ψηφιακό χάσμα [3]
εις βάρος φυσικά όσων προέρχονται από ασθενέστερες οικονομικά τάξεις.



ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1. Apple iPad: Steve Jobs Keynote Jan 27 2010 Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=OBhYxj2SvRI&feature=player_embedded#!
2. Διάλογος Διαμαντοπούλου - Λεβέντη στη Βουλή για το iPad
http://elektronikosanagnostis.blogspot.com/2011/08/ipad-diamantopoulou-ebook-suggrammata.html
3. Digital Divide: How can digital libraries bridge the gap?
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.95.6213&rep=rep1&type=pdf