Ο/η διευθυντής/ντρια θα πρέπει να λειτουργεί έναντι των εκπαιδευτικών (και τηρουμένων των αναλογιών όχι μόνο έναντι αυτών)  με βάση τις αρχές της συμμετοχικής δημοκρατίας. Σε μεγάλο βαθμό κατά την άποψή μου, επηρεάζεται  η βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου και της ποιότητας της εργασίας των εκπαιδευτικών από πρακτικές  και διαδικασίες καθημερινής λειτουργίας. 

Ο μακροσχεδιασμός της σχολικής μονάδας θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα συνδιαμόρφωσης, άρα θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν τους πόρους, να  αξιολογούν τις δυνατότητες και να εργάζονται μ’ ένα καταμερισμό εργασίας κατά το δυνατόν δικαιότερο. Επίσης, η σχολική μονάδα πρέπει να λειτουργεί με σταθερό το πλαίσιο λειτουργίας της. Άρα ο/η διευθυντής/ντρια θα πρέπει να «εγκαταλείψει» πρακτικές αιφνιδιασμού, κλειστές επικοινωνίες με κάποιον ή κάποιους από τους εκπαιδευτικούς και γενικά την αντιμετώπιση της λειτουργίας του σχολείου ως «προσωπική του υπόθεση». Αυτονόητο είναι πως πρέπει να διατηρείται η ισορροπία ανάμεσα στα σταθερά μέτρα λειτουργίας και την ευελιξία που πρέπει να επιδεικνύεται όταν ιδιαίτερες συνθήκες το επιβάλλουν.

Στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων θα πρέπει να έχει προβλεφθεί  από τον/την διευθυντή/ντρια χρόνος συνύπαρξης και άρα συζήτησης, συναπόφασης, συνδιαμόρφωσης, από κοινού αντιμετώπισης των διαφόρων θεμάτων.

 

Μπορείτε να κατεβάσετε το άρθρο στον υπολογιστή σας από εδώ.

Η συμμετοχική δημοκρατία

 

Η συμμετοχική δημοκρατία στο σχολείο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *