Category: Εξαρτήσεις, μια στάλα κουράγιο και βήματα μπρος Published: Thursday, 02 November 2017 Written by Γεώργιος Παπαλουκάς

Ως πρωτογενείς πηγές άντλησης δεδομένων θεωρούνται:

1. Η σχεδιαζόμενη διδακτική επίσκεψη στο κέντρο συμβουλευτικής ουσιοεξαρτημένων ατόμων "Ανθρώπινος Κήπος"

2. Η επίσκεψη επιστημόνων του ΚΕΕΛΠΝΟ / ΚΕΔΥ στη σχολική μονάδα με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ουσιοεξάρτησης

3. Το έμψυχο δυναμικό του Α3, ως φορείς ανθρώπινων παθών (μορφή εξάρτησης). Αν και δε συνηθίζεται η συλλογή δεδομένων με target group τους ερευνητές, επιλέχτηκε  η λύση που αναφέρθηκε διότι άρεσε στους μαθητές - θέλησαν να εμπλακούν και σαν ερωτώμενοι σε θέματα"ανθρώπινων παθών".

Πριν οι μαθητές προχωρήσουν στην κατασκευή μεθοδολογικών εργαλείων για τη συλλογή δεδομένων από τις παραπάνω ομάδες στόχους, κρίνεται σκόπιμο να καταρτιστούν θεωρητικά στον τρόπο συλλογής δεδομένων.

Η κατάρτιση γίνεται μέσα από σχετική εργασία στο wiki http://b-2017-projects.wikispaces.com την οποία παραθέτουμε κι εδώ για λόγους πληρότητας της ανάρτησης.

Εκφώνηση εργασίας: Ατομική εργασία

Προκειμένου να προετοιμαστεί η διδακτική επίσκεψη στο κέντρο απεξάρτησης "Ανθρώπινος κήπος" κάντε τα εξής:

1. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί εστιάζοντας στη μέθοδο της συνέντευξης.

2. Προετοιμάστε δύο (2) οδηγούς ημιδομημένης συνέντευξης α) Οδηγός ημιδομημένης συνέντευξης 1ος: απευθύνεται στο επιστημονικό προσωπικό του κέντρου και θα αφορούν ζητήματα ουσιοεξάρτησης, διαχείρεισης των πασχόντων, του οικογενειακού τους περιβάλλοντος κ.λπ. β) Οδηγός ημιδομημένης συνέντευξης 2ος: απευθύνεται στον υπεύθυνο του κέντρου και στον φιλανθρωπικό σύλλογο που έχει "υιοθετήσει" το κέντρο απεξάρτησης. Οι ερωτήσεις θα καλύπτουν το κομμάτι των ανθρώπινων παθών και των κάθε λογής μικρών ή μεγάλων εξαρτήσεων.

3. Ανεβάστε τις απαντήσεις σας στο wiki προκειμένου να συγχωνευτούν σε δύο (2) ενιαίους οδηγούς συνέντευξης.

 

Μέθοδοι συλλογής πρωτογενούς υλικού στο πλαίσιο Ερευνητικής Ερασίας by GeorgePapaloukas on Scribd

Δείγμα της δουλειάς των μαθητών, είναι το παρακάτω.

Αποτίμηση (σχόλιο εκπαιδευτικού): Η διδακτική επίσκεψη στον "Ανθρώπινο Κήπο" ήταν δυνατή εμπειρία για τους μαθητές, μεστή δεδομένων. Ομοίως η εσωτερική "αυτοκριτική", με ορίζοντα την αποδοχή των δικών μας μικρών ή μεγάλων παθών προχώρησε παραγωγικά σε ποσότητα και ποιότητα συλλεχθέντος υλικού. Η άντληση δεδομένων από τους επιστήμονες του ΚΕΕΛΠΝΟ (με κλείδα παρατήρησης) δεν οργανώθηκε σωστά και δεν απέδωσε δεδομένα.

Hits: 8