1] Ε? μ? συν?δη, ? βουλ?, το?ς κατηγ?ροις βουλομ?νοις
?κ παντ?ς τρ?που κακ?ς ?μ? ποιε?ν, πολλ?ν ?ν α?το?ς
χ?ριν ε?χον τα?της τ?ς κατηγορ?ας· ?γο?μαι γ?ρ το?ς
?δ?κως διαβεβλημ?νοις το?τους ε?ναι μεγ?στων ?γαθ?ν
α?τ?ους, ο?τινες ?ν α?το?ς ?ναγκ?ζωσιν ε?ς ?λεγχον τ?ν
α?το?ς βεβιωμ?νων καταστ?ναι. [2] ?γ? γ?ρ ο?τω σφ?δρα
?μαυτ? πιστε?ω, ?στ? ?λπ?ζω κα? ε? τις πρ?ς με τυγχ?νει
?ηδ?ς [? κακ?ς] διακε?μενος, ?πειδ?ν ?μο? λ?γοντος ?κο?σ?
περ? τ?ν πεπραγμ?νων, μεταμελ?σειν α?τ? κα? πολ? βελ-
τ?ω με ε?ς τ?ν λοιπ?ν χρ?νον ?γ?σεσθαι. [3] ?ξι? δ?, ? βουλ?,
??ν μ?ν το?το μ?νον ?μ?ν ?πιδε?ξω, ?ς ε?νους ε?μ? το?ς καθε-
στηκ?σι πρ?γμασι κα? ?ς ?ν?γκασμαι τ?ν α?τ?ν κινδ?νων
μετ?χειν ?μ?ν, μηδ?ν π? μοι πλ?ον ε?ναι· ??ν δ? φα?νωμαι
<κα?> περ? τ? ?λλα μετρ?ως βεβιωκ?ς κα? πολ? παρ? τ?ν
δ?ξαν κα? [παρ?] το?ς λ?γους το?ς τ?ν ?χθρ?ν, δ?ομαι
?μ?ν ?μ? μ?ν δοκιμ?ζειν, το?τους δ? ?γε?σθαι χε?ρους ε?ναι.
πρ?τον δ? ?ποδε?ξω ?ς ο?χ ?ππευον ο?δ? ?πεδ?μουν ?π?
τ?ν τρι?κοντα, ο?δ? μετ?σχον τ?ς τ?τε πολιτε?ας.
Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.
1. Να μεταφράσετε το τμήμα του κειμένου : «Ε? μ? συν?δη?? χρ?νον ?γ?σεσθαι.» (μον 10)
2. Ποια πάθη προσπαθεί να εγείρει στην ψυχή των ακροατών ο Μαντίθεος ; Με ποιους τρόπους το επιτυγχάνει ; Να στηρίξετε την απάντησή σας σε στοιχεία του κειμένου. (μον 15)
3. Η σημασία της Δοκιμασίας για το δημοκρατικό πολίτευμα. (μον 15)
4. Με ποιους τύπους του κειμένου συγγενεύουν ετυμολογικώς οι ακόλουθες λέξεις ;
5.α) Πού γεννήθηκε η συστηματική ρητορική και γιατί ;
? ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!
1] Ε? μ? συν?δη, ? βουλ?, το?ς κατηγ?ροις βουλομ?νοις
?κ παντ?ς τρ?που κακ?ς ?μ? ποιε?ν, πολλ?ν ?ν α?το?ς
χ?ριν ε?χον τα?της τ?ς κατηγορ?ας· ?γο?μαι γ?ρ το?ς
?δ?κως διαβεβλημ?νοις το?τους ε?ναι μεγ?στων ?γαθ?ν
α?τ?ους, ο?τινες ?ν α?το?ς ?ναγκ?ζωσιν ε?ς ?λεγχον τ?ν
α?το?ς βεβιωμ?νων καταστ?ναι. [2] ?γ? γ?ρ ο?τω σφ?δρα
?μαυτ? πιστε?ω, ?στ? ?λπ?ζω κα? ε? τις πρ?ς με τυγχ?νει
?ηδ?ς [? κακ?ς] διακε?μενος, ?πειδ?ν ?μο? λ?γοντος ?κο?σ?
περ? τ?ν πεπραγμ?νων, μεταμελ?σειν α?τ? κα? πολ? βελ-
τ?ω με ε?ς τ?ν λοιπ?ν χρ?νον ?γ?σεσθαι. [3] ?ξι? δ?, ? βουλ?,
??ν μ?ν το?το μ?νον ?μ?ν ?πιδε?ξω, ?ς ε?νους ε?μ? το?ς καθε-
στηκ?σι πρ?γμασι κα? ?ς ?ν?γκασμαι τ?ν α?τ?ν κινδ?νων
μετ?χειν ?μ?ν, μηδ?ν π? μοι πλ?ον ε?ναι· ??ν δ? φα?νωμαι
<κα?> περ? τ? ?λλα μετρ?ως βεβιωκ?ς κα? πολ? παρ? τ?ν
δ?ξαν κα? [παρ?] το?ς λ?γους το?ς τ?ν ?χθρ?ν, δ?ομαι
?μ?ν ?μ? μ?ν δοκιμ?ζειν, το?τους δ? ?γε?σθαι χε?ρους ε?ναι.
πρ?τον δ? ?ποδε?ξω ?ς ο?χ ?ππευον ο?δ? ?πεδ?μουν ?π?
τ?ν τρι?κοντα, ο?δ? μετ?σχον τ?ς τ?τε πολιτε?ας.
Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.
1. Να μεταφράσετε το τμήμα του κειμένου : «?γ? γ?ρ ο?τω σφ?δρα ??. χε?ρους ε?ναι.» (μον 10)
2. Ποιες προϋποθέσεις έθεσε ο Μαντίθεος για την επικύρωση της εκλογής του ως βουλευτή; Ποιες από αυτές θεωρεί σημαντικότερες ; (μον 15)
3. Πώς πραγματώνεται η «πρόσεξις» (προσοχή) στο προοίμιο; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με παραπομπές στο κείμενο. (μον 15)
4. Με ποιους τύπους του κειμένου συγγενεύουν ετυμολογικώς οι ακόλουθες λέξεις ;
5.α) Ποια η διαφορά μεταξύ φυσικής ευγλωττίας και συστηματικής ρητορικής ;
1] Ε? μ? συν?δη, ? βουλ?, το?ς κατηγ?ροις βουλομ?νοις
?κ παντ?ς τρ?που κακ?ς ?μ? ποιε?ν, πολλ?ν ?ν α?το?ς
χ?ριν ε?χον τα?της τ?ς κατηγορ?ας· ?γο?μαι γ?ρ το?ς
?δ?κως διαβεβλημ?νοις το?τους ε?ναι μεγ?στων ?γαθ?ν
α?τ?ους, ο?τινες ?ν α?το?ς ?ναγκ?ζωσιν ε?ς ?λεγχον τ?ν
α?το?ς βεβιωμ?νων καταστ?ναι. [2] ?γ? γ?ρ ο?τω σφ?δρα
?μαυτ? πιστε?ω, ?στ? ?λπ?ζω κα? ε? τις πρ?ς με τυγχ?νει
?ηδ?ς [? κακ?ς] διακε?μενος, ?πειδ?ν ?μο? λ?γοντος ?κο?σ?
περ? τ?ν πεπραγμ?νων, μεταμελ?σειν α?τ? κα? πολ? βελ-
τ?ω με ε?ς τ?ν λοιπ?ν χρ?νον ?γ?σεσθαι. [3] ?ξι? δ?, ? βουλ?,
??ν μ?ν το?το μ?νον ?μ?ν ?πιδε?ξω, ?ς ε?νους ε?μ? το?ς καθε-
στηκ?σι πρ?γμασι κα? ?ς ?ν?γκασμαι τ?ν α?τ?ν κινδ?νων
μετ?χειν ?μ?ν, μηδ?ν π? μοι πλ?ον ε?ναι· ??ν δ? φα?νωμαι
<κα?> περ? τ? ?λλα μετρ?ως βεβιωκ?ς κα? πολ? παρ? τ?ν
δ?ξαν κα? [παρ?] το?ς λ?γους το?ς τ?ν ?χθρ?ν, δ?ομαι
?μ?ν ?μ? μ?ν δοκιμ?ζειν, το?τους δ? ?γε?σθαι χε?ρους ε?ναι.
πρ?τον δ? ?ποδε?ξω ?ς ο?χ ?ππευον ο?δ? ?πεδ?μουν ?π?
τ?ν τρι?κοντα, ο?δ? μετ?σχον τ?ς τ?τε πολιτε?ας.
Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.
1. Να μεταφράσετε το τμήμα του κειμένου : «Ε? μ? συν?δη?? χρ?νον ?γ?σεσθαι.» (μον 10)
2. Να σκιαγραφήσετε το ήθος του ομιλητή. Να στηρίξετε την απάντησή σας σε στοιχεία του κειμένου. (μον 15)
4. Με ποιους τύπους του κειμένου συγγενεύουν ετυμολογικώς οι ακόλουθες λέξεις ;
5. Ποια η άποψη του Πλάτωνα για τη Ρητορική ; (μον 10)
? ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!
1Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2013-14
1] Ε? μ? συν?δη, ? βουλ?, το?ς κατηγ?ροις βουλομ?νοις
?κ παντ?ς τρ?που κακ?ς ?μ? ποιε?ν, πολλ?ν ?ν α?το?ς
χ?ριν ε?χον τα?της τ?ς κατηγορ?ας· ?γο?μαι γ?ρ το?ς
?δ?κως διαβεβλημ?νοις το?τους ε?ναι μεγ?στων ?γαθ?ν
α?τ?ους, ο?τινες ?ν α?το?ς ?ναγκ?ζωσιν ε?ς ?λεγχον τ?ν
α?το?ς βεβιωμ?νων καταστ?ναι. [2] ?γ? γ?ρ ο?τω σφ?δρα
?μαυτ? πιστε?ω, ?στ? ?λπ?ζω κα? ε? τις πρ?ς με τυγχ?νει
?ηδ?ς [? κακ?ς] διακε?μενος, ?πειδ?ν ?μο? λ?γοντος ?κο?σ?
περ? τ?ν πεπραγμ?νων, μεταμελ?σειν α?τ? κα? πολ? βελ-
τ?ω με ε?ς τ?ν λοιπ?ν χρ?νον ?γ?σεσθαι. [3] ?ξι? δ?, ? βουλ?,
??ν μ?ν το?το μ?νον ?μ?ν ?πιδε?ξω, ?ς ε?νους ε?μ? το?ς καθε-
στηκ?σι πρ?γμασι κα? ?ς ?ν?γκασμαι τ?ν α?τ?ν κινδ?νων
μετ?χειν ?μ?ν, μηδ?ν π? μοι πλ?ον ε?ναι· ??ν δ? φα?νωμαι
<κα?> περ? τ? ?λλα μετρ?ως βεβιωκ?ς κα? πολ? παρ? τ?ν
δ?ξαν κα? [παρ?] το?ς λ?γους το?ς τ?ν ?χθρ?ν, δ?ομαι
?μ?ν ?μ? μ?ν δοκιμ?ζειν, το?τους δ? ?γε?σθαι χε?ρους ε?ναι.
πρ?τον δ? ?ποδε?ξω ?ς ο?χ ?ππευον ο?δ? ?πεδ?μουν ?π?
τ?ν τρι?κοντα, ο?δ? μετ?σχον τ?ς τ?τε πολιτε?ας.
Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.
1. Να μεταφράσετε το τμήμα του κειμένου : «?γ? γ?ρ ο?τω σφ?δρα ??. χε?ρους ε?ναι.» (μον 10)
2. Να σκιαγραφήσετε το ήθος του αντιπάλου. Να στηρίξετε την απάντησή σας σε στοιχεία του κειμένου. (μον 15)
3. Ποιες προϋποθέσεις έθεσε ο Μαντίθεος για την επικύρωση της εκλογής του ως βουλευτή; Ποιες από αυτές θεωρεί σημαντικότερες ; (μον 15)
4. Με ποιους τύπους του κειμένου συγγενεύουν ετυμολογικώς οι ακόλουθες λέξεις ;
ουσιαστικός, αντοχή , ανέμελος, βιοπάλη , ένδεια, ρηματικός , εισήγηση ,έμπρακτος, φανάρι , δείκτης. (μον 10)
5. Ποια η άποψη των σοφιστών και των μαθητών τους για την αντικειμενική αλήθεια και τον ρόλο της Ρητορικής ; (μον 10)
