Σχετικά με την Xperimania
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί για τα υλικά γύρω
σας;
Η προσέλκυση νέων ταλέντων έγινε η μεγάλη
πρόκληση για τη χημική βιομηχανία και ιδιαίτερα για την πετροχημική βιομηχανία.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι ο αριθμός των νέων που επιλέγουν τις θετικές
επιστήμες έχει μειωθεί βαθμιαία ανησυχητικά στην Ευρώπη, όπου η ελάττωση των
αποφοίτων χημικών υπολογίζεται στο 10 % κάθε χρόνο.
Όμως, διάφορες μελέτες στη διδασκαλία των
φυσικών επιστημών, έχουν καταδείξει ότι πρέπει να αναθεωρηθεί ο τρόπος
διδασκαλίας τους στα σχολεία μας και να προωθηθούν παιδαγωγικές πρακτικές
βασισμένες στις διερευνητικές μεθόδους. Η εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες
βασισμένη στη διερευνητική μέθοδο έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της και
στο επίπεδο του δημοτικού και του γυμνασίου-λυκείου, αυξάνοντας το ενδιαφέρον
και τις επιδόσεις των μαθητών ενώ παράλληλα προσφέρει και κίνητρα στους
εκπαιδευτικούς.
περισσότερα
Το
ενδιαφέρον τους για τις πάνες των μικρών ξαδελφών τους έφεραν τη νίκη στους Jack
M και Nicola B από τη Γλασκόβη, Ηνωμένα Βασίλεια, στο σχολικό διαγωνισμό
Xperimania. Στόχος του διαγωνισμού «Ανακαλύψτε την ιδιότητα», που διεξήχθη μέσω
της ιστοσελίδας Xperimania, ήταν η προώθηση των φυσικών επιστημών στην
εκπαίδευση με εύκολα και διασκεδαστικά πειράματα στις ιδιότητες, στα υλικά και
την επίδρασή τους στην καθημερινή ζωή.
Κατεβάστε το φυλλάδιο
Το φυλλάδιο της Xperimania είναι
διαθέσιμο σε 13 γλώσσες. Παρακαλώ κάνετε κλικ στους συνδέσμους παρακάτω για να
το μεταφορτώσετε (download).
Επιλέξτε τη γλώσσα σας:
BG,
DE,
EL,
EN,
ES,
FR,
HU,
IT,
NL,
PL,
RO,
SL,
SV.
Ηθικοί κανόνες του Xperimania
1. Οι δραστηριότητες έχουν στόχο να
είναι συναφείς και να προσθέτουν εκπαιδευτική αξία στη διδασκαλία και τη
μάθηση.
2. Τα υλικά δεν ενθαρρύνουν ανθυγιεινές, επισφαλείς ή παράνομες
δραστηριότητες.
3. Το Appe και το European Schoolnet προσφέρουν τα υλικά αυτά με στόχο να
προωθήσουν το ενδιαφέρον των νέων ευρωπαίων προς την χημεία, τα υλικά και την
πετροχημεία με απώτερο σκοπό να αυξήσουν το ενδιαφέρον για επιστημονικές και
πετροχημικές σταδιοδρομίες.
4. Το Appe και το European Schoolnet καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια
για να διασφαλίσουν πως κάθε παρεχόμενη πληροφορία είναι εξακριβωμένη και
επίκαιρη.
5. Το Appe και το European Schoolnet δεν θα προωθήσουν μηνύματα πωλήσεων
μέσω αυτού του προγράμματος.
6. Οι πηγές εμπειρογνωμόνων που απαιτούνται από τα σχολεία με σκοπό τη
χρήση ή την απόδειξη της δραστηριότητας τονίζονται εξ αρχής.
7. Τα υλικά που παράγονται σέβονται τις διαφορές των φύλων, των φυλών,
των αναπηριών και των πολιτιστικών ζητημάτων.
8. Τα εμπορικά σήματα διατηρούνται σε αμυδρούς τόνους.
9. Οι δραστηριότητες εξελίσσονται σε συνεργασίες καθηγητών και
επιστημόνων ειδικών σε θέματα παιδείας.
10. Οι πηγές ονοματίζονται με προσοχή και πρέπει να προσδιορίζουν την
προέλευση αλλά και το κοινό στόχο, όπου είναι σχετικό.
11. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στα σχολεία σε ότι αφορά την διανομή
υλικών/παροχή πηγών, όπως π.χ. τη συλλογή δεδομένων των μαθητών, τη περιορισμένη
χρήση των προμηθευτών.
12. Το Appe και το European Schoolnet αγωνίζονται για την επιστημονική
ακρίβεια και την ισορροπημένη άποψη στα θέματα που προκαλούν αντιπαράθεση.
|
Teachertube για την Χημεία
έγγραφα
video
διάσπαση
διχρωμικόυ αμμώνιου
ταχύτητα αντίδρασης
καταλυτικη διασπαση Η2Ο2
καύση αιθανόλης
η αλλαγή των φάσεων στην παρασκευή παγωτού
|
Η ευρωπαϊκή ψηφιακή βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών
Η εποχή που ο μαυροπίνακας και η κιμωλία ήταν τα μόνα εργαλεία δουλειάς ενός
δασκάλου κι ενός καθηγητή έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Στην εποχή του ίντερνετ και
των πολυμέσων ο εκπαιδευτικός μπορεί - και πρέπει - να κάνει χρήση όλων των
σύγχρονων τεχνολογικών μέσων που έχει στη διάθεσή του, προς όφελος της
παιδαγωγικής διαδικασίας. Ένα από αυτά τα μέσα είναι και το
EduTube....
Η ευρωπαϊκή
βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών βιντεοταινιών του έργου θα περιλαμβάνει αρχικά περίπου
9.000 βιντεοταινίες, οι οποίες παρέχονται από 7 ευρωπαϊκούς παραγωγούς
εκπαιδευτικών βιντεοταινιών που συμμετέχουν στο έργο, μεταξύ των οποίων το
γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι
France 5 με την υπηρεσία του
lesite.tv,...
Μέσα από την πύλη του
έργου www.edutubeplus.eu
οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αντλούν εκπαιδευτικά video-clips με βάση
έννοιες και στόχους των προγραμμάτων σπουδών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης,
να δημιουργούν και να εισάγουν τα δικά τους video-clips, να αντλούν
εκπαιδευτικά σενάρια αξιοποίησης της βιντεοπροβολής στη σχολική τάξη, να
μεταφράζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε άλλες
ευρωπαϊκές χώρες και να τις προσαρμόζουν στις μαθησιακές ανάγκες της τάξης
τους.
Η ευρωπαϊκή
βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών video-clips του έργου θα περιλαμβάνει αρχικά
περίπου 9.000 video-clips, οι οποίες παρέχονται από 7 ευρωπαϊκούς παραγωγούς
εκπαιδευτικών video-clips που συμμετέχουν στο έργο, μεταξύ των οποίων το
γαλλικό εκπαιδευτικό κανάλι
France 5 με την υπηρεσία του
lesite.tv, το
Universidad Nacional De
Educacion A Distancia της Ισπανίας, το ιταλικό εκπαιδευτικό κανάλι
Rai Educational,
το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών & Γενικών Αρχείων του Κράτους και η
Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του ΥΠΕΠΘ. Στη συνέχεια, η ίδια η εκπαιδευτική
κοινότητα θα έχει τη δυνατότητα να εμπλουτίζει τη βιβλιοθήκη με video-clips
δημιουργημένα από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και να μεταφράζει τα
υπάρχοντα video-clips.
Η πρώτη μέρα της
συνάντησης ήταν αφιερωμένη στην παρουσίαση των συνεργατών του προγράμματος.
Ο κάθε εταίρος έκανε ειδική αναφορά στο φορέα που εκπροσωπούσε, στο γνωστικό
υπόβαθρο του κάθε οργανισμού ή εταιρίας, στο περιεχόμενο (video-clip), στα
υπάρχοντα συστήματα και στο ρόλο του στο πρόγραμμα. Το
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο
Τεχνολογίας Υπολογιστών που συντονίζει το έργο EduTubePlus παρουσίασε το
έργο και τους στόχους του και στη συνέχεια, ξεκίνησαν οι εισηγήσεις των
συνεργατών που έχουν το ρόλο του «προμηθευτή τεχνολογίας», συζήτησαν για τον
οργανισμό ή την επιχείρησή τους, το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στην
πρωτοβουλία, την τεχνολογία και τα συστήματα που διαθέτουν αλλά και τον ρόλο
που καλούνται να παίξουν στο έργο.
Στη συνέχεια έλαβαν
το λόγο οι παροχείς εκπαιδευτικών βίντεο οι οποίοι αναφέρθηκαν στο υπάρχον
ψηφιακό υλικό που διαθέτουν, όπως τομείς και θεματικές κατηγορίες των ήδη
υπαρχόντων βίντεο, τον αριθμό τους και την παρούσα κατάστασή τους. Παράλληλα,
πρόβαλαν δείγμα του τηλεοπτικού τους περιεχομένου. Η συνεδρία έκλεισε με την
τοποθέτηση των φορέων που έχουν το ρόλο του εμπειρογνώμονα σε παιδαγωγικά
και εκπαιδευτικά ζητήματα, του αξιολογητή και του τελικού χρήστη, τα σχολεία.
Αναλύθηκε το ενδιαφέρον τους για τη συμμετοχή στο έργο, την εμπειρία τους
σχετικά με αυτό σε τομείς, όπως η ενεργός μάθηση υποστηριζόμενη από τα μέσα,
η Τεχνολογία της Πληροφορίας στην εκπαίδευση, καθώς και η αξιολόγηση των
προγραμμάτων κατά την εφαρμογή τους στα σχολεία.
Η δεύτερη μέρα
ξεκίνησε με την ομιλία του κ. Marc Roeder, Project Officer για το πρόγραμμα
της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο κ. Roeder, αφού ανακοίνωσε ότι η πρόταση του
έργου EduTubePlus απέσπασε τη μεγαλύτερη βαθμολογία από τις 34 προτάσεις που
υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης 4.2 (Εκπαιδευτικό περιεχόμενο) του
eContentplus, περιέγραψε τα αναμενόμενα αποτελέσματα του προγράμματος και
απάντησε σε ερωτήσεις. Η υπόλοιπη ημέρα αφιερώθηκε στην ανάλυση των εργασιών,
οι οποίες περιλαμβάνονται σε κάθε ένα πακέτο εργασίας του έργου.
Η συνάντηση έκλεισε
με την αναφορά σε διάφορα ζητήματα διαχείρισης του έργου καθώς και θέματα
που άπτονται των οικονομικών και της σύμβασης του έργου. Το Υπουργείο
Παιδείας εκπροσώπησε η Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη, το Γενικό Συμβούλιο
Βιβλιοθηκών & Γενικών Αρχείων του Κράτους και η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση.
Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο
του προγράμματος
eContentplus και συντονίζεται από το ΕΑΙΤΥ.
Περισσότερες
πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο
www.edutubeplus.info
video
Χημείας απο edutube |