- Τελευταία ενημέρωση:Παρασκευή 13 Σεπτέμβριος 2024, 16:33:49.
Εκπαιδευτικό υλικό
Σχολικές γιορτές
Η ομάδα κινηματογράφου μας
Άλλες δράσεις
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
Εκπαιδευτικοί ιστότοποι
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
- Ασφαλές διαδίκτυο
- Λεξικό Κοινής Νεοελληνικής
- Πολυτονική γραφή on line
- Η ΕΡΤ πάει... σχολείο
- Κατάλογος μουσείων της Ελλάδας
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Λεξικό της Αρχ.Ελλ.Γλώσσας των Liddell & Scott
- Ελληνική Ιστορία-Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
- Web Gallery of art
- Ελληνικός Πολιτισμός: Υλικό για το γυμνάσιο
- Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
Συνδεδεμένοι χρήστες
Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 47 επισκέπτες και κανένα μέλος
Σύνδεση
Στατιστικά
- Λειτουργικό Σύστημα
- PHP
- 5.6.40
- MySQL
- 5.5.5-10.1.31-MariaDB
- Ώρα
- 23:47
- Προσωρινή Αποθήκευση
- Απενεργοποιημένο
- GZip
- Απενεργοποιημένο
- Επισκέπτες
- 15
- Άρθρα
- 144
- Δικτυακοί Σύνδεσμοι
- 13
- Εμφανίσεις Άρθρων
- 61315
Σχολείο υπηρεσίας
Η μεταμφίεση - Ρέας Γαλανάκη
Κάντε κλικ στην εικόνα
Κάντε κλικ στην εικόνα
Η συγγραφέας Ρέα Γαλανάκη, μιλώντας για το έργο της σε ένα τμήμα μαθητών της Γ΄ τάξης στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου, στις 30 Μαρτίου 2009, εξήγησε πώς συναντήθηκε με την Ελένη Μπούκουρα-Αλταμούρα.
Ερ.: Ειδικά για το μυθιστόρημα "Ελένη"... υπάρχουν κοινά σημεία της ζωής, αλλά και της πνευματικής πορείας της πρωταγωνίστριας του μυθιστορήματος, της Ελένης Μπούκουρα με σας τη συγγραφέα του; Συγκεκριμένα έχετε κάνει τη δική σας επανάσταση στα νεανικά σας χρόνια;
Ρέα Γαλανάκη: Αν δεν υπάρχει κάτι μέσα μας που να κάνει ένα κλικ δεν μας ενδιαφέρει. Στη ζωή αυτής της γυναίκας είδα κάποια στοιχεία. Δεν ήταν η εποχή της ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη. Η γυναίκα που θέλει να κάνει τέχνη και τότε και τώρα έχει να αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες. Η Ελένη αποτελεί ένα συγκινητικό παράδειγμα. Ήθελε να σπουδάσει και στα μέσα του 19ου αιώνα δεν επιτρεπόταν στις γυναίκες να σπουδάζουν στην Ελλάδα. Το πάθος της για ζωγραφική, το τι μηχανεύτηκε για να μπορέσει να σπουδάσει ήταν μια εντυπωσιακή υπόθεση.
Ερ. Ο τίτλος λοιπόν από μόνος του παραπέμπει και στη χρήση μυθοπλαστικών στοιχείων; Θα θέλαμε να μας εξηγήσετε κατά πόσον κάνατε χρήση πέραν των καθ΄αυτό ιστορικών μαρτυριών για τη ζωή της ζωγράφου, αν αξιοποιήσατε και τα παραπάνω μοτίβα από τη μυθολογία;
Ρέα Γαλανάκη: Πολύ σωστή επισήμανση. Κάποιες πινελιές από την Οδύσσεια.
Στην εφημερίδα Καθημερινή, ένα άρθρο με τίτλο "Η δική μου Ελένη" αναφέρω ότι ο Δούρειος Ίππος ήταν ένα τέχνασμα· η Ελένη μπήκε στα ανδρικά ρούχα όπως οι Έλληνες στο Δούρειο Ίππο για να εκπορθήσουν την Τροία. Η Ελένη παύει να είναι η Ελένη Μπούκουρα. Είναι το φοβερό " Κανένας". Είναι η Οδύσσεια μιας γυναίκας (πολύ χονδροειδώς βέβαια).
Ερ. Ανταποκρίνεται και στη σύγχρονη πραγματικότητα για τη θέση της γυναίκας, ο συμβολισμός του τίτλου που επιλέξατε: "Ελένη ή ο Κανένας"; Λειτουργεί η Ελένη Μπούκουρα ως σύμβολο και για τις γυναίκες που αγωνίζονται προκειμένου να κατακτήσουν "την ισοζυγία δυνάμεων" σε όλους τους τομείς της οικογενειακής και επαγγελματικής της ζωής (σταδιοδρομία);
Ρέα Γαλανάκη: Τα πράγματα για τις γυναίκες είναι πολύ καλύτερα σήμερα. Η Μπούκουρα αποτελεί ένα συγκινητικό παράδειγμα ανθρώπου που μπόρεσε να καταφέρει αυτό που ήθελε αν και του ανατράπηκε η ζωή αργότερα. Να έχει τη στιγμή που πρέπει τη δυνατότητα να κάνει αυτό που θέλει να πετύχει τον στόχο της. Ακόμη επικρατούσε ο απόηχος της ελληνικής επανάστασης. Ένα από τα μηνύματα του Διαφωτισμού ήταν η ισότιμη σχέση της γυναίκας και του άνδρα. Ο πατέρας της είχε υπόψη του ό,τι έλεγε ο Ρήγας Φεραίος. Τη βοήθησε ο πατέρας της. Τα στερεότυπα είναι λίγο πιο ελαστικά εκείνη την εποχή.
ΠΗΓΗ: http://taenoikwkaiendimw.blogspot.gr/2013/11/blog-post_10.html