| 
 
 
Ομάδα Καπνού 
 Παρακολουθούνται 
ιδιαίτερα οι καμπάνιες των εταιρειών Marlboro & 
Silk cut. Ειδικά τα τσιγάρα, εκτός από το προϊόν τους, πουλούν και έναν 
συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Ας παρατηρήσουμε π.χ. τον αυτόνομο, ανεξάρτητο, πολύ 
αρρενωπό καουμπόη της Marlboro. Τι μας λέει η διαφήμιση με τον καουμπόυ; Υπάρχει 
σχέση  μεταξύ του καπνίσματος 
μιας συγκεκριμένης μάρκας και της υγιεινής, ηρωικής ζωής ενός καουμπόη στο 
ύπαιθρο;  
  
  
Ας εξιχνιάσουμε το μυστήριο του μεταξωτού μοβ 
υφάσματος του Silk cut. Γιατί «silk» και γιατί «cut»; 
 Γιατί να χρησιμοποιήσει ο διαφημιστής ένα 
ύφασμα για να διαφημίσει τσιγάρα; Αν δοκιμάσουμε την παραδειγματική ανάλυση και 
υποθέσουμε ότι είχαν χρησιμοποιήσει την εικόνα ενός ρολού μεταξωτού υφάσματος 
κομμένου στη μέση – θα δημιουργούσε την ίδια εντύπωση; «Τα σημεία δεν είναι ποτέ 
αθώα. Η σημειωτική μας το διδάσκει».  
 
Η ίδια η ονομασία του προϊόντος : το μετάξι δεν έχει τίποτε να κάνει με τον 
καπνό. Είναι μια μεταφορά, μια μεταφορά που εννοεί κάτι άλλο: «απαλό σα μετάξι». 
Κάποιος στη διαφημιστική εταιρία ονειρεύτηκε το όνομα "Silk Cut" για να 
υποδηλώσει ένα τσιγάρο που δεν θα σου ενοχλούσε το λαιμό, δε θα προκαλούσε βήχα 
ή καρκίνο των πνευμόνων.  
 
  
  
 
  
 
<-----
Αρχική
 
  |