Αρχική

Οδηγός για το διαδίκτυο Παιδαγωγικά  Γλώσσα Λογοτεχνία Κλασσική φιλολογία Ιστορία Υπερδεσμοί

Οι διαφημισοφάγοι

Οι μαθητές επισκέπτονται τους δικτυακούς τόπους των εισαγωγέων αυτοκινήτων.

 

Alfa Romeo  http://www.alfaromeo.gr
Audi http://www.audi.gr
BMW http://www.bmw.com.gr
Citroen http://www.citroen.gr  
Fiat http://www.fiat.gr  
Ford Motor http://www.ford.gr  
Honda http://www.honda.gr  
Hyundai http://www.hyundai.gr  
Lada http://www.lada.gr
Lancia http://www.lancia.gr  
Landrover http://www.landrover.gr
Mazda http://www.mazda.gr
Mercedes Benz http://www.mercedes-benz.gr
MG http://www.mg.gr/home.htm  
Mitsubishi http://www.mitsubishi-motors.gr  
Nissan http://www.nissan.gr  
Opel http://www.opel.gr
Peugeot http://www.peugeot.gr  
Porsche http://www.porsche.gr  
Renault http://www.renault.gr  
Rover http://www.rover.gr
Saab http://www.saab.gr  
Skoda http://www.skoda.gr  
SsangYong http://www.ssangyong.gr  
Subaru http://www.subaru.gr
Suzuki http://www.suzuki.gr  
Toyota http://www.toyota.gr  
Volvo http://www.volvocars.gr  

Θα περιηγηθείτε σε 10 περίπου δικτυακούς τόπους. Στη συνέχεια θα επιλέξετε μία ιστοσελίδα της μάρκας της αρεσκείας σας. Η ομάδα εργασίας σας παίρνει το όνομα της εταιρείας της επιλογής σας.

Στη συνέχεια παρατηρήστε τον τρόπο παρουσίασης των αυτοκινήτων. Επιλέξτε έναν τύπο αυτοκινήτου.

Σε ποια κατηγορία ανήκει  η παρουσίαση:

Είναι πληροφοριακή (σαν αγγελία)

απλή (περιέχει μόνο λειτουργικές πληροφορίες)

σύνθετη (περιλαμβάνει ανεπαίσθητο συσχετισμό και πειθώ)

πολύπλοκη (παρουσιάζει την πολυτέλεια –κοιν. θέση)

περίτεχνη (εξερευνά κρυφά ή υποσυνείδητα αισθήματα, προκαλεί ονειρώδεις φαντασιώσεις –χρησιμοποιεί σεξουαλικούς συμβολισμούς)


Άσκηση: Αφού περιηγηθείτε σε τουλάχιστον 10 δικτυακούς τόπους να καταγράψετε τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα στις διαφημίσεις. Ποιοι είναι οι τρόποι σαγήνης (παραλλαγές πάνω σε βασικές ιδέες) που χρησιμοποιούνται;


Υπάρχει λογότυπο ή σλόγκαν; Καταγράψτε τα σλόγκαν από τους 10 δικτυακούς τόπους. Τι παρατηρείτε; Π.χ.

web site
Alfa Romeo Μια επιθυμία μπορεί να διεγείρει...
Peugeuot Γιατί το αυτοκίνητο πρέπει να είναι απόλαυση...

Χρησιμεύει ο ένας κώδικας μέσα στο κείμενο (όπως μια λεκτική λεζάντα σε μια διαφήμιση ή μια φωτογραφία ειδήσεων) για να αγκιστρώσει έναν άλλο (όπως μια εικόνα); Αν ναι, πώς;

Ποια είναι τα σημαντικά σημαίνοντα (αντικείμενα- λέξεις που έχουν ένα ρόλο) και τι σημαίνουν?

Συμβουλευτείτε το άρθρο: Το αυτοκίνητο ως το κατ' εξοχήν φετίχ - εμπόρευμα
 

Στους δικτυακούς τόπους που επισκεφθήκατε διαπιστώσατε την ύπαρξη διαδραστικών στοιχείων; Ο επισκέπτης παραμένει απλός θεατής ή του παρέχονται επιλογές που προσφέρει το συγκεκριμένο μέσο; Διαφέρει η διαφήμιση στον παγκόσμιο ιστό από αυτήν της τηλεόρασης;


Ετοιμαστείτε να παρουσιάσετε τα ευρήματά σας στην ολομέλεια της τάξης.

 

 


 

<----- Αρχική






Υποστηρικτικό υλικό για διδάσκοντες Τεχνικές πειθούς


Σχέδιο μαθήματος διαφήμισης



Ομάδες εργασίας

Benetton

Diesel

Αυτοκίνητα

Αλκοόλ

Τσιγάρα

Bodybuilders


Το όργιο ρεκλάμας στον James Bond

Το αυτοκίνητο ως το κατ' εξοχήν φετίχ - εμπόρευμα
 

 

Επικοινωνία:   terracomputerata AT gmail DOT com