Στον απόηχο του συνεδρίου Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά
Δημοσιευμένο από Tsampika Karakiza στην κατηγορία Uncategorized, tags: ΆρθραΣτις 8 και 9 Οκτωβρίου 2011, πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά το 3rd Conference on Informatics in Education (CIE)- Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. To συνέδριο CIE 2011 διοργανώθηκε από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστήμιου σε συνεργασία με την ΕΠΥ και υπό την αιγίδα του ΥΠΔΒΜΘ και εστιάστηκε στην Πληροφορική, αλλά και στις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Από το πρόγραμμα http://di.ionio.gr/wie/images/wielogos/CIE2011_program_V1.0d.pdf μπορεί κανείς να δει το πλήθος και τον προσανατολισμό των εισηγήσεων καθώς και τα εργαστήρια (workshops) που πραγματοποιήθηκαν, με πολύ μεγάλη συμμετοχή, προκαλώντας ενθουσιώδες ενδιαφέρον σε νέους κυρίως συναδέλφους. Υπήρξε μια κοινή αίσθηση σε όλους όσους παρακολουθήσαμε το συνέδριο: ήταν ένα συνέδριο ξεχωριστό από την άποψη του περιεχομένου. Υπήρξε κοινή η παραδοχή ότι είχαμε αρκετό καιρό να ακούσουμε πολλές εισηγήσεις, που έχουν κάτι πραγματικά καινούργιο να πουν: φέρνουν νέα δεδομένα στο εκπαιδευτικό σκηνικό της Πληροφορικής και των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, μεταφέρουν τις διεθνείς τάσεις στα προγράμματα σπουδών, καταθέτουν επεξεργασμένη διδακτική εμπειρία μέσα σε θεωρητικά πλαίσια που δεν περιορίζονται στα ως τώρα εφαρμοσμένα. Υπήρξε επίσης μια εξαιρετική συνολική οργάνωση (με την ευθύνη του Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Α΄Αθήνας, Βασίλη Μπελεσιώτη) καθώς και μια οργάνωση των διαδικασιών τέτοια, που επέτρεψε να αναδειχθούν παράλληλα και τα θέματα που σχετίζονται με το αντικείμενο της Πληροφορικής στην εκπαίδευση αλλά και άλλα εξίσου ενδιαφέροντα που αναφέρονταν σε εφαρμογές και αξιοποίηση των ΤΠΕ σε άλλα διδακτικά αντικείμενα, μέσα από πλατφόρμες μάθησης, αξιοποίηση των υπηρεσιών του web2 κλπ. Τα κέρδη λοιπόν ήταν πολλαπλά: οι γνώσεις που αποκομίσαμε, οι εμπειρίες που ανταλλάξαμε, τα νέα ερωτήματα που τέθηκαν προς διερεύνηση, αλλά και η αίσθηση ότι οι εκπαιδευτικοί έχουμε πάντα το προνόμιο ?ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες- να μπορούμε να αντλούμε από τη δουλειά μας ευχαρίστηση, γνωστικό και συναισθηματικό πλούτο, και εν τέλει λόγους για να υπάρχουμε στις τάξεις σαν πραγματικοί δάσκαλοι?.