Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

H ανακάλυψη και ο Σωκρατικός διάλογος

Είναι αλήθεια πως στη συνείδηση του σημερινού παιδαγωγού είναι παγιωμένη η άποψη της ενεργητικής μάθησης. Το παιδί, για να μάθει, πρέπει να ανακαλύψει. Η τελική γνώση να είναι εύρημα δικό του. Η μάθηση με μονόλογο του «Καθηγητή αυθεντία» πιστεύουμε ότι έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Αποτέλεσμα, η εκπαιδευτική δουλειά να γίνεται πιο ζωντανή και πιο οργανική. Πιο σχετική με τη φυσιολογική νοητική εξέλιξη του μαθητή. Με το να υποστηρίξουμε λοιπόν την άποψη αυτή, δεν κάνουμε τίποτα άλλο παρά να «κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας». Ο σκοπός μας εδώ είναι, αφού δώσουμε μερικές πιο συγκεκριμένες απόψεις για τον κύριο αυτό παράγοντα της μάθησης, την ανακάλυψη, όπως τουλάχιστο έχει καταλήξει η σημερινή ψυχοπαιδαγωγική, να συνδέσουμε το θέμα μας με το Σωκρατικό διάλογο. Κι' αυτό γιατί εκεί μέσα θα συναντήσουμε τα ιδιαίτερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτό το είδος της διδακτικής.

Η Ανακάλυψη για τη μάθηση

Τί είναι λοιπόν η ανακάλυψη της γνώσης; Ο μαθητής με τις δικές του νοητικές ικανότητες και με την παρακαταθήκη των εμπειριών που κατέχει, χρησιμοποιώντας αυτές σε μια επαγωγική κατά κανόνα πορεία, ανεξάρτητα από τυχόν παλινδρομήσεις, να καταλήξει στον τελικό σκοπό, που είναι η διαμόρφωση της νέας γνώσης. Αν η διεργασία αυτή προσδιορίζεται και εξελίσσεται από τον ίδιο το μαθητή, το αποτέλεσμα ονομάζεται αυτοανακάλυψη.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Κυκλώπειες κατασκευές

Η Τίρυνθα οχυρώθηκε δύο γενεές πριν από τις Μυκήνες.
Ο Προίτος έφερε τους οικοδόμους Κύκλωπες από την Λυκία για να του κτίσουν τα τείχη, γι? αυτό και ονομάζονται κυκλώπεια.
Στη μεγαλιθική εποχή των Κυκλώπων έχουμε οχυρά με ακατέργαστους ,ακανόνιστους κι απελέκητους ογκόλιθους, προσαρμοσμένους μεταξύ των με μικρότερους λίθους.
Ακολουθεί το ισοδομικό σύστημα πελεκημένων και επεξεργασμένων λίθων .
Αργότερα στους ιστορικούς χρόνους χρησιμοποιείται το πολυγωνικό σύστημα δόμησης το οποίο είναι αντισεισμικό.

Κυκλώπειες γέφυρες
Οι αρχαιότερες γέφυρες της Ευρώπης και ίσως του κόσμου σώζονται στην Αργολίδα. Πρόκειται για Μυκηναϊκές κατασκευές 3.400 ετών χτισμένες με κυκλώπειους ογκόλιθους. Έχουν εντοπιστεί 17 γέφυρες. Οι περισσότερες καταστράφηκαν από εγκατάλειψη και ανθρωπογενείς παράγοντες όπως οι μπουλντόζες των νεοελλήνων για έργα οδοποιίας.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: O δράκος στον κόσμο

Οι δράκοι όπως εμφανίστηκαν σε όλο τον κόσμο
Η λέξη δράκος είναι Ελληνική. Προέρχεται από το ρήμα δέρκομαι που σημαίνει βλέπω. Η ονομασία αυτή παραπέμπει σε ένα δράκο άγρυπνο φρουρό, φύλακα μιας περιοχής ή ενός θησαυρού.
Ο Όμηρος στην Ιλιάδα ( Β. 308 και αλλού) αναφέρει ότι " Αφού οι Αχαιοί έκαναν τις θυσίες τους στους βωμούς τους κοντά σε μια πηγή παρουσιάζεται σημάδι του Δία, δράκος μαύρος σαν αίμα, που καταβροχθίζει οκτώ σπουργίτια και την μητέρα τους και ύστερα πετρώνει. Το γεγονός αυτό κατά το μάντι Κάλχα προμηνύει ότι θα καταλάβουν την Τροία μετά από εννέα χρόνια πολέμου."
Μυθολογικά ο δράκος Λάδωνας φύλαγε τα μήλα των Εσπερίδων. Στην Κολχίδα το χρυσόμαλλο δέρας το φύλαγε δράκοντας.
Ο Περσέας σκοτώνει τον δράκο και σώζει την Ανδρομέδα.
Το κάτω μέρος του σώματος του Κέκροπα και του Τυφώνα, είχε μορφή δράκου.
Ο Ηρακλής σκοτώνει την Λερναία Ύδρα με τα εννέα φιδίσια κεφάλια.
Η Μήδεια, φόρτωσε τα πτώματά των σκοτωμένων παιδιών της σ? ένα κάρο, που το έσερναν δυο μεγάλοι δυνατοί δράκοι.
Ο Κάδμος σκότωσε τον Δράκο (απόγονο του Άρη), ο οποίος φύλαγε την Αρεία πηγή.
Οι Νηρηίδες παρουσιάζονται καβάλα σε θαλάσσιο δράκοντα.
Ο Αγαμέμνονας στη Ιλιάδα φέρει ασπίδα ζωγραφισμένη με γαλάζιο τρικέφαλο φίδι.
Περισσότερα...

Eκπαίδευση - Πρόσφατες ειδήσεις

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 5 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία