Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

H ανακάλυψη και ο Σωκρατικός διάλογος

Είναι αλήθεια πως στη συνείδηση του σημερινού παιδαγωγού είναι παγιωμένη η άποψη της ενεργητικής μάθησης. Το παιδί, για να μάθει, πρέπει να ανακαλύψει. Η τελική γνώση να είναι εύρημα δικό του. Η μάθηση με μονόλογο του «Καθηγητή αυθεντία» πιστεύουμε ότι έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Αποτέλεσμα, η εκπαιδευτική δουλειά να γίνεται πιο ζωντανή και πιο οργανική. Πιο σχετική με τη φυσιολογική νοητική εξέλιξη του μαθητή. Με το να υποστηρίξουμε λοιπόν την άποψη αυτή, δεν κάνουμε τίποτα άλλο παρά να «κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας». Ο σκοπός μας εδώ είναι, αφού δώσουμε μερικές πιο συγκεκριμένες απόψεις για τον κύριο αυτό παράγοντα της μάθησης, την ανακάλυψη, όπως τουλάχιστο έχει καταλήξει η σημερινή ψυχοπαιδαγωγική, να συνδέσουμε το θέμα μας με το Σωκρατικό διάλογο. Κι' αυτό γιατί εκεί μέσα θα συναντήσουμε τα ιδιαίτερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτό το είδος της διδακτικής.

Η Ανακάλυψη για τη μάθηση

Τί είναι λοιπόν η ανακάλυψη της γνώσης; Ο μαθητής με τις δικές του νοητικές ικανότητες και με την παρακαταθήκη των εμπειριών που κατέχει, χρησιμοποιώντας αυτές σε μια επαγωγική κατά κανόνα πορεία, ανεξάρτητα από τυχόν παλινδρομήσεις, να καταλήξει στον τελικό σκοπό, που είναι η διαμόρφωση της νέας γνώσης. Αν η διεργασία αυτή προσδιορίζεται και εξελίσσεται από τον ίδιο το μαθητή, το αποτέλεσμα ονομάζεται αυτοανακάλυψη.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Κυκλώπειες κατασκευές

Η Τίρυνθα οχυρώθηκε δύο γενεές πριν από τις Μυκήνες.
Ο Προίτος έφερε τους οικοδόμους Κύκλωπες από την Λυκία για να του κτίσουν τα τείχη, γι’ αυτό και ονομάζονται κυκλώπεια.
Στη μεγαλιθική εποχή των Κυκλώπων έχουμε οχυρά με ακατέργαστους ,ακανόνιστους κι απελέκητους ογκόλιθους, προσαρμοσμένους μεταξύ των με μικρότερους λίθους.
Ακολουθεί το ισοδομικό σύστημα πελεκημένων και επεξεργασμένων λίθων .
Αργότερα στους ιστορικούς χρόνους χρησιμοποιείται το πολυγωνικό σύστημα δόμησης το οποίο είναι αντισεισμικό.

Κυκλώπειες γέφυρες
Οι αρχαιότερες γέφυρες της Ευρώπης και ίσως του κόσμου σώζονται στην Αργολίδα. Πρόκειται για Μυκηναϊκές κατασκευές 3.400 ετών χτισμένες με κυκλώπειους ογκόλιθους. Έχουν εντοπιστεί 17 γέφυρες. Οι περισσότερες καταστράφηκαν από εγκατάλειψη και ανθρωπογενείς παράγοντες όπως οι μπουλντόζες των νεοελλήνων για έργα οδοποιίας.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: Ο αετός

Ο αετός πάντα έκανε εντύπωση στον άνθρωπο λόγω του μεγέθους και της δύναμης του. θεωρούνταν πάντα ο βασιλιάς των αιθέρων. Το γράμμα Α του ιερογλυφικού συστήματος των Αιγυπτίων παριστάνεται με την εικόνα του αετού, που σημαίνει ζεστασιά της ζωής, την μέρα, την καταγωγή. Σε όλους τους λαούς υπήρξε το πτηνό των θεών και το σύμβολο της βασιλικής δύναμης. Γενικά στη μυθολογία είναι το πτηνό του ήλιου. Στην αρχαία Κίνα, "ying" είναι η λέξη για τον αετό και τον ήρωα. Στην αρχαία Συρία ο αετός ήταν ο ήλιος-Θεός.Στη ινδική μυθολογία είναι ο ίππος του Βισνού και ο αετός Garouda που ορμά από τα ύψη πάνω στο φίδι όπως περίπου στο Βυζαντινό ψηφιδωτό του 6ου αιώνα δίπλα. Πρώτα εμφανίζεται στην Μεσοποταμία, τον βλέπουμε δίπλα στο ανάγλυφο του Ιμντουγκούτ. Στην Ελληνική μυθολογία είναι το σύμβολο του Δία, που του φέρνει το βέλος όταν ετοιμάζεται για τον αγώνα ενάντια στους Τιτάνες.
Από τον 5ο αιώνα π.χ. έχομε νομίσματα τής Ολύνθου, της Ήλιδος, των Λακεδαιμονίων, της Ακράγαντος, με τον αετό σε διάφορες μορφές. Ο Πτολεμαίος ο Σωτήρ, που ίδρυσε το Ελληνοαιγυπτιακό κράτος, χρησιμοποιεί τον αετό σαν σύμβολο και έμβλημα του. Οι Δρυίδες είχαν τον αετό σύμβολο του θεού τους. Ο αετός είναι το σύμβολο των αθανάτων και της ανθρώπινης ψυχής. Είναι το έμβλημα της κοσμικής ισχύος. Για τους χριστιανούς είναι το σύμβολο του Αγίου Πνεύματος και του Ευαγγελιστού Ιωάννη. Κατά την χειροτονία νέου επισκόπου αυτός πατά πάνω σε ύφασμα (τον αετό) που απεικονίζεται αετός με ανοιγμένα φτερά. Στην παλαιοχριστιανική εποχή έμπαινε σε σαρκοφάγους σαν σύμβολο της αναστάσεως του Χριστού. Η σφίγγα της Αιγύπτου φέρει φτερά αετού που είναι το σύμβολο της γνώσης.

Περισσότερα...

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 12 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία