Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στις σχέσεις του με τους μαθητές και τους γονείς

Ένα ευκολοδιάβαστο και συγχρόνως εξαιρετικό άρθρο βγαλμένο μέσα από πείρα και μελέτη χρόνων.
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι οι σχέσεις του με τους μαθητές κυρίως, αλλά και με τους γονείς των μαθητών. Η διαπίστωση του προβλήματος είναι και προφανής —αφού ο καθένας αντιλαμβάνεται την ύπαρξη του— αλλά και επιστημονική. Αναφέρομαι λ.χ. στην έρευνα του καθηγητή του Παν. Κρήτης Κώστα Μάνου με θέμα: «Στάσεις εφήβων ή πώς μας βλέπουν και τι θέλουν οι έφηβοι», Αθήνα 1990, στην οποία, ανάμεσα σε άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, αναφέρεται ότι το 50% των μαθητών έχουν κάποιο πρόβλημα ή προβλήματα με τους καθηγητές τους (Βλ. σ. 146).Στην εισήγηση μου λοιπόν, θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τις βασικότερες προϋποθέσεις με τις οποίες ο εκπαιδευτικός θα ξεπεράσει τις δυσκολίες του στις παραπάνω σχέσεις του, αλλά και τα βασικότερα σημεία τριβών που συναντά στην επικοινωνία του με μαθητές και γονείς. Κάποτε ο καθηγητής επιβαλλόταν με το κύρος του και την αυθεντία του. 'Ότι έλεγε ήταν αναμφισβήτητο. Στην εποχή μας όμως, έχουν πλέον εκλείψει οι αυθεντίες.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Κυκλώπειες κατασκευές

Η Τίρυνθα οχυρώθηκε δύο γενεές πριν από τις Μυκήνες.
Ο Προίτος έφερε τους οικοδόμους Κύκλωπες από την Λυκία για να του κτίσουν τα τείχη, γι’ αυτό και ονομάζονται κυκλώπεια.
Στη μεγαλιθική εποχή των Κυκλώπων έχουμε οχυρά με ακατέργαστους ,ακανόνιστους κι απελέκητους ογκόλιθους, προσαρμοσμένους μεταξύ των με μικρότερους λίθους.
Ακολουθεί το ισοδομικό σύστημα πελεκημένων και επεξεργασμένων λίθων .
Αργότερα στους ιστορικούς χρόνους χρησιμοποιείται το πολυγωνικό σύστημα δόμησης το οποίο είναι αντισεισμικό.

Κυκλώπειες γέφυρες
Οι αρχαιότερες γέφυρες της Ευρώπης και ίσως του κόσμου σώζονται στην Αργολίδα. Πρόκειται για Μυκηναϊκές κατασκευές 3.400 ετών χτισμένες με κυκλώπειους ογκόλιθους. Έχουν εντοπιστεί 17 γέφυρες. Οι περισσότερες καταστράφηκαν από εγκατάλειψη και ανθρωπογενείς παράγοντες όπως οι μπουλντόζες των νεοελλήνων για έργα οδοποιίας.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: Η ημισέληνος στον κόσμο

Το Μεσοποταμιακό πάνθεο
Οι Σουμέριοι, που πρώτοι εποίκισαν τη νότια Μεσοποταμία κατά το 3400 π.Χ., βρέθηκαν σε χώρα ιδιαίτερα εύφορη αλλά και έκθετη σε τρομαχτικά καφτερό ήλιο, άνεμους, και σε μη προσδιορίσιμες πλημμύρες από τους ποταμούς Τίγρη και Ευφράτη. Προϋπόθεση της επιβίωσης και της προκοπής τους ήταν ή τιθάσευση των καταστροφικών δυνάμεων της Φύσης. Έτσι, κυρίαρχο θέμα στη μυθολογία τους γίνεται ό αγώνας ανάμεσα στην Τάξη και στο Χάος.
Οργανώθηκαν σε θεοκρατικές πόλεις-κράτη κάτω από την αρχηγία του αρχιερέα ή του πολιούχου θεού ή, σε περιπτώσεις ανάγκης, κάτω από διοριζόμενο κυβερνήτη. Μόνιμη απειλή για τον πολιτισμό των Σουμεριών ήσαν οι Σημιτικές ορδές, βοσκοί και καραβάνια, από τις άκρες της ερήμου της βόρειο-άνατολικής Αραβίας (στο μύθο εκπροσωπούνται από τον Ενκιντού), και από ανατολικά, οι Ιρανοί ορεσίβιοι, των όποιων οι καταστροφικές επιδρομές ταυτίζονταν με τον Ενλίλ, το θεό-θύελλα. Οι τελευταίοι από τους Ιρανούς καταλύουν υπό τον Κύρο τον Μέγα τον αρχαίο πολιτισμό της Μεσοποταμίας με την πτώση της Βαβυλώνας, επί Αραμαϊκής ή Χαλδαϊκής δυναστείας, στα 583 π.Χ. Πριν, ή κυρίως επιρροή ήταν ή Σημιτική, με την επικράτηση του Σαργών, της δυναστείας Ακκάδ (2242-2186), μέχρι την επάνοδο των Σουμερίων στην εξουσία, κατά την 3η δυναστεία της Ούρ, στα 2044. Και οι Ακκαδί-τες και οι Αμορίτες προτίμησαν να υιοθετήσουν τη μυθολογία των κατακτημένων λαών παρά να την υποκαταστήσουν, πράγμα πού ισχύει και για την Ασσυριακή αυτοκρατορία στη βόρεια Μεσοποταμία (περίπου 1200 π.χ. μέχρι την πτώση της Νινευή στα 612 π.χ.). Οι καταχτητές εξάπλωσαν τις μεσο-ποταμιακές δοξασίες σε ολόκληρη την αρχαία Εγγύς Ανατολή.
Περισσότερα...

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 30 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία