Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Τα επτά είδη εξυπνάδας

{Δεν σκαμπάζει από ορθογραφία - αλλά στο μπαλέτο πετάει. Είναι σκράπας στα μαθηματικά - αλλά μπορεί να επιδιορθώσει το ραδιόφωνο σας. Κι αυτά τα παιδιά είναι προικισμένα - με τρόπους που οι εκπαιδευτικοί έχουν παραμελήσει.}

ΠΑΡΤΕ ΕΝΑ κομμάτι χαρτί, διπλώστε το στα δύο, ύστερα διπλώστε το άλλες δυο φορές στη μέση. Πόσα τετράγωνα υπάρχουν μετά το τελευταίο δίπλωμα; Τώρα φανταστείτε το νεροχύτη στην κουζίνα. Ποια στρόφιγγα ελέγχει το ζεστό νερό; Ή σκεφτείτε το παρακάτω τεστ: Ένας άντρας και μια γυναίκα, που περπατάνε μαζί, ξεκινάνε με το δεξί τους πόδι. Η γυναίκα κάνει τρία βήματα σε κάθε δύο του άντρα. Σε ποιο σημείο θα υψώσουν ταυτόχρονα το δεξί πόδι τους απ' το έδαφος;
Τα παραπάνω τεστ ελέγχουν την ικανότητα αντίληψης του χώρου, την ικανότητα να βλέπουμε τον γύρω κόσμο με ακρίβεια και να μετατρέπουμε ή να τροποποιούμε τις εικονικές παραστάσεις. Πρόκειται για ένα από τα τουλάχιστον επτά είδη ευφυΐας, λέει ο ψυχολόγος του Χάρβαρντ Χάουαρντ Γκάρντνερ στο νέο τολμηρό βιβλίο του Νοητικές Προδιαθέσεις - η Θεωρία της Πολλαπλής Ευφυΐας. Ο Γκάρντνερ, καθώς και άλλοι ειδικοί, έχει αρχίσει να πιστεύει ότι πολλά κρυφά ταλέντα θα μπορούσαν να αναπτυχθούν, αν τονίσει κανείς τα διάφορα είδη νοητικών ικανοτήτων που υπάρχουν πέρα απ' αυτό που μετριέται με τα συνηθισμένα τεστ ευφυΐας.
«Η κοινωνία μας έχει τρεις προκαταλήψεις,» λέει ο Γκάρντνερ: «Την Τεστομανία, την Δυτικομανία και την Αριστομανία.» Η Τεστομανία είναι η υπερβολική σημασία που δίνεται στον αριθμό του Δείκτη Ευφυΐας - δηλαδή στο πηλίκο που προκύπτει μετά τα διάφορα τεστ. Η Δυτικομανία είναι ο τρόπος σκέψης που εστιάζεται αποκλειστικά στις ικανότητες που μπορούν να μετρηθούν, παραγνωρίζοντας τις εκλεπτυσμένες αντιλήψεις των Ανατολικών λαών για την ενορατική και μη λογική ευφυΐα. Και η Αριστομανία ρίχνει όλο το βάρος της στις περγαμηνές, χωρίς να δίνει αρκετή σημασία σε πιο γνήσιες εγγυήσεις διανοητικών ικανοτήτων.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Μυκηναϊκός Πολιτισμός

Κατά την παράδοση, ιδρυτής των Μυκηνών ήταν ο Περσεύς, γιος του Διός και της Δανάης. Ο Περσεύς ανέθεσε στους μυθικούς Κύκλωπες, τους οικοδόμους της Τύρινθας, να του κτίσουν τα τείχη της ακροπόλεως. Γι αυτό κι ονομάστηκαν κυκλώπεια. Η περιοχή των Μυκηνών έχει κατοικηθεί ήδη από νεολιθικούς χρόνους χωρίς διακοπή έως την καταστροφή της από σεισμούς και πυρκαγιές το 1100 π.Χ.Η περιγραφή του Παυσανία είναι η τελευταία είδηση που έχουμε για της Μυκήνες προτού ανακαλυφθεί ξανά ο χώρος από τους θησαυροθήρες λόρδος Έλγιν και Sligo οι οποίοι κατέκλεψαν κατά καιρούς διάφορα αντικείμενα, ιδίως από τον θησαυρό του Ατρέως. Πραγματικές ανασκαφές άρχισαν μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους.Οι ανασκαφές αποκάλυψαν την Πύλη των Λεόντων, βασιλικούς θολωτούς και θαλαμοειδείς τάφους, μέγαρο του ανακτόρου, υπόγεια κρήνη, κτήρια, εργαστήρια, κατοικίες κ.α. Έξω από τα τείχη βρίσκονται ίχνη μυκηναϊκών δρόμων καθώς και μυκηναϊκές γέφυρες. Παράλληλα με τους Μυκηναΐους κυριάρχησαν και οι Μινύες αρχαιότατο ελληνικό φύλο με γενάρχη τον Μινύα, γιο του Διός και της Ισιόνης ή γιος του Χρύση από το γένος του Σισύφου. Από τις αρχές της τρίτης π.Χ. χιλιετίας οι Μινύες εξαπλώθηκαν από την Λευκάδα μέχρι τον Καύκασο ως Αργοναύτες. Γιός του Μινύα ο Ορχομενός ίδρυσε τον Βοιωτικό Ορχομενό.
Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: O δράκος στις σημαίες

Το σύμβολο του δράκου μέσα στους αιώνες:
Ο δράκος όπως τον βλέπουμε στη στήλη του Τραϊανού, χρησιμοποιήθηκε πρώτα από τους Δάκους. Οι Δάκοι παρίσταναν τον θεό Ζάλμοξη ή Γκεμπελεϊση σαν δράκο με το κεφάλι λύκου. Ο Αρριανός (95-175 μ.χ.) περιγράφει τις πρώτες σημαίες των Δάκων σαν μακρύ μανίκι. Ήταν πάνω σε κοντάρι τον κρατούσαν ιππείς και με την κίνηση του αναβάτη πετούσε σαν φίδι που σφύριζε στο αέρα. Αργότερα στην άκρη του κοίλου υφάσματος πρόσθεσαν το κεφάλι του δράκου. Μετά τους Δάκες τον δράκο πήραν οι σύμμαχοι τους Σαρμάτες, Πάρθοι, Σασσανίδες. Στην Scriptores Historiae Augustae, Aurelianus 28,4 αναφέρεται ότι όταν ο Αυρηλιανός ανακατέλαβε την Παλμήρα το 272 μ.χ. μέσα στα περσικά λάφυρα υπήρχαν και περσικές σημαίες με δράκους. Ο δράκος υιοθετήθηκε από τους Ρωμαίους τον 2ο αιώνα με την εισαγωγή των Σαρματών στον Ρωμαϊκό στρατό. Ο Αρριανός αναφέρει ότι χρησιμοποιήθηκαν από τους Σκύθες και πιθανώς εννοούσε τους Σαρμάτες. Οι Ρωμαίοι άρχισαν πρώτα να τον χρησιμοποιούν στα "ιππικά γυμνάσια" Ο Αρριανός περιγράφει τους δράκους ζωηρόχρωμους που φέρονταν στις παρελάσεις του ιππικού των Ρωμαίων. την ίδια εποχή οι λαοί των στεπών είχαν κεφάλια ζώων στα κοντάρια τους. Αναφέρεται ότι οι λεγεωνάριοι του Γαλερίου 253-268 είχαν παρελάσει με δράκους. Επίσης στα στρατεύματα το Αυρηλιανού το 270-275 υπήρχαν δρακονάριοι. Η Αψίδα του Γαλερίου χτίστηκε το 305 μετά την νίκη του Γαλερίου κατά των Περσών το 296-297. Στο πάνω αριστερό μέρος της αψίδας φαίνονται οι δράκοι που κρατούσε το ιππικό.

Περισσότερα...

Eκπαίδευση - Πρόσφατες ειδήσεις

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 3 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία