Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Ο άτακτος μαθητής στην τάξη

Όλοι έχουμε εμπειρία. Το άτακτο παιδί είναι μια πολύ γνωστή και συμπαθής περίπτωση. Οι δάσκαλοι ζουν συχνά τέτοιες καταστάσεις μέσα στην τάξη. Το άτακτο παιδί προκαλεί προβλήματα με τους συμμαθητές του, διαταράσσει την ομαλότητα του μαθήματος και αναγκάζει τον δάσκαλο να συμπεριφερθεί με τρόπο που θα το κάνει να επανέλθει στην ...τάξη.

Φανταστείτε την ακόλουθη σκηνή:
Είναι Παρασκευή μεσημέρι, λίγο πριν από το τέλος μια κουραστικής και εξαντλητικής εβδομάδας. Η τάξη είναι ανήσυχη, ειδικά ο Αλέξανδρος, ο οποίος επίμονα ενοχλεί τους συμμαθητές ίου προσπαθώντας να αποσπάσει την προσοχή τους από τις δραστηριότητες της τάξης. Ποιος ο ρόλος του δασκάλου; Πώς πρέπει ν' αντιδράσει απέναντι σ' αυτήν τη διαταρακτική συμπεριφορά του παιδιού; Πρέπει να συμμετάσχει η υπόλοιπη τάξη σ' αυτήν τη διαδικασία, και αν ναι, σε ποιο βαθμό;

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Μυκηναϊκοί τάφοι

Μυκηναϊκοί τάφοι
Οι τάφοι των Μυκηναΐων παρουσιάζονται υπό τρεις διαφορετικούς τύπους: τους λακκοειδείς, τους θαλαμοειδείς και τους θολωτούς. Οι πρώτοι, οι απλούστεροι ,αποτελούνται από ένα μακρόστενο κάθετο άνοιγμα που σκεπαζόταν με ακατέργαστες λίθινες πλάκες. Οι θαλαμοειδείς είχαν μορφή υπογείων δωματίων σκαμμένων στις πλαγιές υψωμάτων και σε αρκετό βάθος. Στους υπόγειους θαλάμους έφθανε κανείς δια μέσου ενός κατηφορικού δρόμου. Ο δρόμος κατέληγε στη θύρα με το υπέρθυρο που οδηγούσε μέσα στο θάλαμο. Μετά την ταφή έφραζαν το στόμιο με ξερολιθιά. Τα λαμπρότερα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα αποτελούν οι θολωτοί τάφοι. Πρόκειται για τάφους βασιλέων και αρχόντων. Έχουν και αυτοί δρόμο, θύρα ,στόμιο και θάλαμο. Ο θάλαμος είναι οικοδομημένος με ογκόλιθους άλλοτε πάνω από την επιφάνεια του εδάφους (σκεπαζόταν με χώμα δίνοντας την όψη τύμβου) και άλλοτε σε βαθύ κυκλικό σκάμμα ανοιγμένο στην πλαγιά ενός λόφου. Η διάμετρος ποικίλλει από τα 3,50 μ. έως τα 14,50 μ. του θησαυρού του Ατρέως. Το συμπαγές υπέρθυρο του Ατρέα ζυγίζει 120 τόνους .Το κουφιστικό τρίγωνο χρησίμευε για την εξουδετέρωση των πιέσεων. Η μνημειώδης πρόσοψη του ήταν πλούσια διακοσμημένη. Οι θόλοι είναι κατασκευασμένοι με ογκόλιθους χωρίς συνδετική ύλη ,κατά το εκφορικό σύστημα (θόλους, τόξα, καμάρες) . Ο λίθος της κορυφής του θόλου λέγεται ?κλειδί? επειδή εξασφαλίζει την συνοχή σ?ολόκληρο το οικοδόμημα.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Ερυθρός Σταυρός και ερυθρά Ημισέληνος

Τον Ιούνιο το 1859 ο επιχειρηματίας Ερρίκος Ντυνάν ταξίδευσε στην Ιταλία να συναντήσει τον Ναπολέοντα τον Γ΄ να συζητήσει για την επιχείρηση του στην Αλγερία που πρόσφατα είχε καταληφθεί από την Γαλλία. Όταν έφθασε στο Σολφερίνο το βράδυ της 24ης Ιουνίου αντίκρυσε ένα φοβερό θέαμα. Ο Γαλλικοιταλικός συνασπισμός κατά την πολεμική σύγκρουση με τον Αυστριακό στρατό είχαν αφήσει στο πεδίο της μάχης 5550 νεκρούς και 23000 τρυματίες. Ο Ερρίκος Ντυνάν συγκλονισμένος από το θέαμα εγκατέλειψε την αρχική του πρόθεση και παρέμεινε αρκετές μέρες για να βοηθήσει τους πληγωμένους. Η συνταρακτική εμπειρία που αποκόμισε από την εικόνα εκείνη και την οποία αφηγήθηκε το 1862 στο βιβλίο του "Μια ανάμνηση από το Σολφερίνο" τον έκαναν να διακηρύξει και να υποστηρίξει την ανώτερη αρχή της προστασίας και της περίθαλψης των αρρώστων και των τραυματιών πολέμου (ως το βαθμό να τους θεωρεί «ουδέτερους») και να αναλάβει την πρωτοβουλία για τη δημιουργία εταιρειών εθελοντών για την προσφορά βοήθειας αναγνωρισμένων από τα κράτη.
Περισσότερα...

Eκπαίδευση - Πρόσφατες ειδήσεις

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 12 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία