Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Πώς να αναπτύξετε τις πνευματικές ικανότητες του παιδιού σας

Ποια είναι η ιδιαίτερη κλίση του δικού σας παιδιού; Να, πώς θα επισημάνετε και θα αναπτύξετε τις δυνατότητες του παιδιού σας.

Ο ΓΚΑΡΝΤΝΕΡ έδειξε στο βιβλίο του Νοητικές Προδιαθέσεις ότι σχεδόν ο καθένας, όχι μόνο οι διάσημοι κι οι επιτυχημένοι, είναι ικανός για πνευματικά επιτεύγματα που ξεπερνούν κατά πολύ τις προσδοκίες των άλλων. Τίποτα όμως απ' όλα αυτά δεν είναι δυνατόν χωρίς την πίστη πως μέσα στον καθένα μας κρύβονται ανεκμετάλλευτα διαμάντια ευφυΐας, που περιμένουν να βγουν στο φως και να «στιλβωθούν» για να λάμψουν.

Γλώσσα
Το γλωσσικά προικισμένο παιδί συχνά μιλάει νωρίς και μαθαίνει να διαβάζει σε μικρή ηλικία, πολλές φορές από μόνο του. Το πιο πιθανό είναι ότι θα του αρέσει να γράφει ποιήματα και να διηγείται ιστορίες. Πώς θα ενθαρρύνετε αυτό το ταλέντο του παιδιού σας; Διαβάζετε του κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί. Όταν μάθει να διαβάζει μόνο του, αγοράστε του πολλά βιβλία και φροντίστε να μπορεί να δανείζεται βιβλία απ' την κοντινή σας βιβλιοθήκη. Ζητήστε του να σας απαγγέλλει ποιήματα κι' αν μπορείτε, απαγγείλετε του κι εσείς μερικά. Παίξτε μαζί του παιχνίδια με λέξεις. Δείξτε ενδιαφέρον γι' αυτά που γράφει ή απαγγέλλει.

Μουσική
Το μουσικά προικισμένο παιδί τρελαίνεται για τους ήχους. Τραγουδήστε του. Νοικιάστε ένα πιάνο. Αγοράστε ένα φλάουτο. Βρείτε έναν κατάλληλο δάσκαλο. Αγοράστε του δίσκους και κασέτες. Πηγαίνετε το σε συναυλίες. Ενθαρρύνετε το να μπει στη χορωδία του σχολείου ή της εκκλησίας. Βρείτε κάποιο σχολείο που να προσφέρει μαθήματα μουσικής πέρα απ' το κανονικό πρόγραμμα. Σκεφτείτε να το γράψετε το καλοκαίρι σε κάποια ειδική .κατασκήνωση, όπου να δίνεται έμφαση στη μουσική εκπαίδευση.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Δρακόσπιτα

Ιδιότυπα κτίσματα, κατασκευασμένα από μεγάλες, πλακόμορφες, σχιστολιθικές πέτρες, κατά το ψευδοϊσόδομο σύστημα. Βρίσκονται στη νοτιοδυτική Εύβοια, κυρίως στο όρος Όχη. Έχουν σχήμα τετράπλευρου ορθογώνιου, με μεγάλο πάχος στην τοιχοποιία. Οι διαστάσεις του δ. της Όχης είναι 4,87 χ 9,80 μ. Οι κατασκευές αυτές είναι πολύ φροντισμένες? ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους αρμούς των λίθων, ορισμένοι από τους οποίους έχουν τεράστιες διαστάσεις. Οι σχισμές στον τοίχο δεξιά και αριστερά της θύρας εισόδου χρησιμεύουν ως φωτιστικά ανοίγματα. Η στέγη του κτίσματος είναι διαμορφωμένη κατά το εκφορικό σύστημα (κάθε σειρά λίθων εξέχει στο μέσο περισσότερο από την προηγούμενη). Το άνοιγμα που σχηματίζεται στην κορυφή καλύπτεται από μία πλάκα (το κλειδί).
Αρκετά από τα δ. έχουν καταστραφεί γιατί το υλικό τους χρησιμοποιήθηκε στους νεότερους χρόνους. Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει για τη χρήση και για τη χρονολόγησή τους. Έτσι, έχει υποστηριχθεί ότι χρησίμευαν ως τάφοι, κατοικίες βοσκών, φρυκτωρίες ή ναοί.
Κατά τον καθηγητή Ν. Μουτσόπουλο που ερεύνησε ανασκαφικά το αποκαλούμενο Σπίτι του δράκου της Όχης, τα δ. είναι κατασκευάσματα των αρχαιότερων κατοίκων της Εύβοιας (Πελασγών, Δρυόπων, Αβάντων κ.ά.), που ήξεραν να οικοδομούν με την κυκλώπεια τεχνική. Με βάση τα ευρήματα των αρχαϊκών και νεότερων χρόνων (αγγεία, κάρβουνα, κόκαλα κ.ά.), εικάζεται ότι το δ. της Όχης λειτουργούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα ως χώρος θυσιών. Το δ. αυτό πιθανόν να ήταν ναός των Δρυόπων? η λατρεία συνεχίστηκε εκεί έως τους ελληνιστικούς χρόνους, γιατί οι κάτοικοι εξακολούθησαν να το θεωρούν ως τόπο καθαγιασμένο. Με τα δ. συνδέονται πολλοί νεοελληνικοί θρύλοι.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Πότε εμφανίστηκε η σημαία

Οι πιο παλιές μαρτυρίες αναφέρονται για σημαίες Αιγυπτίων αρχηγών που έφεραν στην άκρη των ακοντίων τους ζωόμορφους θεούς. Καταγράφεται ότι μια άσπρη σημαία φέρθηκε μπροστά από τον ιδρυτή της δυναστείας Zhou στην Κίνα ( 1122-256 π.χ.) Στην Ινδία οι σημαίες φέρονταν στα άρματα και τους ελέφαντες. Στην Βίβλο αναφέρεται ότι κάθε φυλή έπρεπε να έχει τα εμβλήματα της. Οι Πέρσες είχαν στα ακόντια τους τον χρυσό αετό ή τον κόκορα. Οι Σκύθες τον δράκοντα. Οι Εβραίοι την Κιβωτό της Διαθήκης. Οι Έλληνες είχαν στις ασπίδες τους όμοια σημεία για να αναγνωρίζονται στη μάχη. Οι Σπαρτιάτες είχαν το <Λ> ή τους Διόσκουρους. Οι Αρκάδες το ρόπαλο του Ηρακλή. Οι Μεσήνιοι το <Μ>. Οι Μαντινείς την τρίαινα. Οι Θηβαίοι την σφίγγα. Οι Αθηναίοι την κουκουβάγια. Διάφορους συμβολικούς αριθμούς, λέξεις για να τρομάζει ο εχθρός φίδια, ταύρους, λέοντες, κριάρια κ.α.

Το σημάδι στις ασπίδες το ονόμαζαν επίσημα. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι στη μάχη της Σαλαμίνας το Περσικό σκάφος Αρτεμίσια όταν το κυνηγούσε ένα Αθηναϊκό σκάφος βύθισε ένα Περσικό για να σωθεί. Το γεγονός διαβεβαίωσαν οι παρατηρητές στον Ξέρξη λέγοντας ότι αναγνώρισαν το σκάφος, "ει αληθέως εστί Αρτεμισίης το έργον, και τους φάναι, σαφέως το επίσημον της νεός επισταμένους. ...... έγνω το σημήιον ιδών της στρατηγίδος". Ο Πλούταρχος χρησιμοποιεί την λέξη παράσημα. Ο Θουκυδίδης χρησιμοποιεί την λέξη σημεία "τα σημεία ήρθε τα σημεία κατεσπάσθε" δηλαδή κάποιο σημάδι σήμαινε την έναρξη της μάχης και κάποιο σημάδι την διακοπή. Ένα κόκκινο ύφασμα που ονομάζετε φοινικίς χρησιμοποιούσαν πρώτοι οι Αθηναίοι για την έναρξη της μάχης, έπειτα οι Έλληνες της Σικελίας, οι Μακεδόνες, έπειτα οι Ρωμαίοι και οι Βυζαντινοί.

Περισσότερα...

Eκπαίδευση - Πρόσφατες ειδήσεις

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 5 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία